De meerderheid van de setlist is gewoon een lading KISS nummers. Zitten een paar onbekendere nummers bij, maar veel ga je waarschijnlijk toch wel kennen als je de laatste 10 jaar een keer bij een KISS show bent geweest.
Eigenljjk niet. Ik heb Kiss maar een maal gezien. Graspop 2009. Daarna altijd bewust ontweken. Ben ook geen grote Kiss fan. Hebben een paar leuke hits maar verder niet mijn ding. En dan betaal ik daar geen 80 euro of whatever voor. Dus Sportpaleis was al uitgesloten. En dan op de festivals daarna overlaten ze altijd met iets dat ik wou zien ofzo. Dus nu eigenlijk misschien eens het ideale moment.
Maar ik weet het nog niet want al de rest van die affiche op zondag alles dat ik goed vind al tig keer gezien. Architects bv of op vrijdag Amon Amarth. Die zaten nog niet bv in mijn berekeningen van daar juist maar allemaal ook zwaar fan alleen al tig keer gezien. En zo begint dat wat met alles te zijn voor mij. Ook eigenlijk Graspop. Maar dat blijf in uit traditie we bezoeken. Ik was bv heel blij dat Alcatraz Forbidden had vorig jaar. Al jaren fan van. Maar helaas door werk in de ochtend en vertraagde trein maar de helft van de set kunnen zien. Ook bv Bury Tomorrow moeten missen. Ook zware fan van maar gelukkig al tig keer gezien.
Maar dus Forbidden, in dat opzicht ben ik heel blij dat Dynamo ze dit jaar heeft weten te strikken opnieuw. Krijg ik gelukkig een herkansing. Maar voor de rest veel het zelfde op Dynamo opnieuw.
Wel opnieuw Dimmu Borgir. Die heb ik echt nog niet vaak gezien. Ook niet heel zwaar into Black metal maar Dimmu was voor mij wel een band die mij richting metal heeft geduwd. En ik luisterde eerst de meer extreme vormen van metal voor ik een band als Iron Malden kon waarderen. Klinkt raar, is de waarheid.
Wat ik dan wel goed vind bij Dynamo, ze geven veel kansen aan jonge bands zeker gezien het lagere aantal. Zo bv (maar ook door Graspop hun boeking voor dit jaar) Pest Control. Nog maar net ontdekt eigenlijk maar ik voel de band volledig zeg maar. Maar helaas vorig jaar over geslagen op Dynamo.
En daarmee besef ik nog maar eens dat ik meer oog voor die nieuwe parels moet hebben, al boekt Dynamo ze natuurlijk ook uit financiële overwegingen. Maar dus Dynamo dit jaar al minstens een dag dank zij Forbidden.
Dit jaar hebben beide festivals Bodysnatcher geboekt en daarnaar ben ik wel eens benieuwd ook. Ook een nieuwere band. Hoop ze wel eens te zien maar ga er niet speciaal 70 euro voor betalen. Dus even zien of ze op Dynamo staan op dag Forbidden en anders andere dag als ik twee dagen ga, of op Alcatraz zodus.
Edit: nog vergeten vermelden.
@Joslittel zijn gevoel. Exact dat ook wat ik bedoel. En ook nog ik heb wel Kiss hun show gezien in Dubai via live stream op 31 december 20...ik denk 21.