Is dat niet gewoon vanwege President dan?Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom sleep token toch weggevallen is voor de juni festivals. Leek me een gouden kans op alle grote metal majors te gaan headlinen.
Is dat niet gewoon vanwege President dan?Ik ben wel benieuwd naar de reden waarom sleep token toch weggevallen is voor de juni festivals. Leek me een gouden kans op alle grote metal majors te gaan headlinen.
Dit is wel een beetje de samenvatting van deze drop.De nieuwe namen vallen me nogal tegen, mogelijk wel de meest teleurstellende aankondiging van Graspop in de afgelopen jaren.
Vooral The Offspring als headliner is toch wel echt beneden verwachting voor een donderdag headliner, zelfs in een driedubbele headline constructie vind ik het wat magertjes. Begrijp ook het commentaar van de anderen over het doorschuiven van de vrijdag south stage sub en de marquee head. Dat is gewoon mis gegaan in het 'managing expectations' stukje daar bij de organisatie. Alter Bridge is gewoon een sterke mainstage sub maar als je verwacht dat er nog iets boven komt dan is het alsnog jammer.
Die drie zaken samen zorgen toch wel voor wat teleurstelling.
Eigenlijk ook geen must sees erbij gekomen in deze 25 namen.
The Offspring, Sleep Theory, Sex Pistols, Fleddy Melculy, Harikiri. Sonata Artica, Leprous allemaal mogelijk nog wel checken als ze niet clashen
Intussen verder bestudeerdAmai dat kwam onverwacht. En ik had eigenlijk niet verwacht dat het The Offspring nog ging worden. Is de enige keer volgend jaar dat die 4 shows achter een doen.
Mogen we nog blij zijn dat ze 17 juni een rust dag hebben. Tegen dat ze 21 juni op Hellfest spelen zijn die mannen te uitgeput om nog een goede show te geven
Maar wel blij mee in tegenstelling tot velen! Is misschien niet de grootste band maar gaat echt wel leuk worden!
De rest van de affiche bekijk ik zo meteen
Als dit zou blijken te kloppen zou ongeveer dit mijn loopschema wordenVoor wie wil, hier is mijn geupdate clashfinder: https://clashfinder.com/s/graspop26/
Nu maakte je me toch wel weer even nieuwsgierig naar de reviews van anderen destijds.Stond bij COF beetje achteraan te kijken, en het was vanaf daar niet om aan te horen dus mensen liepen weg. Naar mijn mening had je daar nu beter wat anders neer kunnen zetten. In combinatie met SFU als headliner daar de dag er na is de Marquee lineup, waar ik normaal toch altijd graag sta, best een beetje meh.
Cradle of Filth (8.5). En nog een tweede topshow om dit korte dagje mee af te sluiten. Met name de nummers waar de zangeres meer in mocht zingen zoals Nymphetamine (Fix) en Her Ghost in the Fog waren van een unieke schoonheid. Danni was ook erg goed bij stem. Overtuigende show!
De Grote Eindconclusie
- Parkway Drive
- Machine Head
- Gojira
- My Dying Bride
- Antimatter
- Lorna Shore
- Sleep Token
- Pantera
- Any Given Day
- Finntroll
- Architects
- Disturbed
- Cradle of Filth
Cradle of Filth (9): Ja, echt. Voor deze gimmickband zo’n hoog cijfer. Wat een aangename verrassing was me dit! Heerlijke performance van de band, met wederom subliem geluid in de Marquee. Zelfs Dani Filth klonk beter dan ik hem ooit eerder heb gehoord. Goed, zijn hoge screams zijn niet helemaal mijn ding, maar zijn lagere grunts en screams waren top. Al werd de show vooral gestolen voor toetseniste en zangeres Zoe Marie Federoff. Die is nieuw sinds vorig jaar en mijn hemel zeg, wat een vrouw! Wat een stem, wat een uitstraling. Tilt hoogstpersoonlijk CoF terug naar de top van de symfonische black metalwereld.
Top 10:
- Machine Head
- Parkway Drive
- Pantera
- My Dying Bride
- Gojira
- Insomnium
- Lorna Shore
- Sleep Token
- Cradle of Filth
- Antimatter
Cradle of Filth (8/10)
Ja gewoon tof!! Hoewel Dani soms als een uitgeknepen chihuahua klinkt, was hij toch aardig bij stem. Goed genoten van de eerste rij linksvoor, setlist vond ik aardig. De vrouw maakte het helemaal af, zij had een fantastische stem!! Helaas werd ik de laatste 2 nummers niet helemaal lekker door de warmte/zon en waarschijnlijk te weinig gedronken en gegeten.
Cradle of Filth (6) Waarom een 6 tja iedereen was in vorm behalve Dani en dat is jammer. Zijn zangeres / toetseniste maakte een hoop goed maar kon toch niet verbloemen dat Dhr. Filth klonk als een verkouden chinchilla on steroids. Maar het was leuk om even meegepakt te hebben.
ar vooral vanwege het vuurwerk wat door deze mannen op het podium werd geleverd.
Donderdag: Molybaron, Beast in Black, Orbit Culture, Cancer Bats, Made in Purple (1 song), Stray From the Path, Epica, Unearth, Septicflesh, Alter Bridge, Ghost, Guns, Cradle of Filth, November Rain.
Beste bands voor mij: SepticFlesh en Cradle of Filth. Jammer genoeg weet ik niet meer veel van de eerste. Ik was onder invloed van de kameraden iets te veel onder invloed geraakt (no drugs). Daarna ben ik gaan liggen tot Alter Bridge begon. Die vond ik wat op automatische piloot spelen precies, hoewel ik er eigenlijk wel fan van ben. Cradle of Filth vond ik goed. Dani krijste zoals het hoort en de band was in vorm en had er zin in. Met zo'n lange carrière heb je natuurlijk ook gewoon veel materiaal om uit te kiezen en de setlist was mij op het lijf geschreven!
cradle of filth: topmoment /10
top 2:
meeting 10/10
cradle of filth 9/10 (want was verbaasd dat de zangeres er zo goed stond.)
epica 8,5/10
Zo zie je maar weer hoe beleving kan verschillen..Cradle Of Filth (8,5): Heerlijke afsluiter van de dag! Mijn vrouw was inmiddels wel zo moe dat we Carpenter Brut en het restant GnR maar geskipt hebben.
OVERALL TOP-ZOVEEL:
- Parkway Drive (10)
- Ghost (9,5)
- Heidevolk (9,5)
- Arch Enemy (9)
- Def Leppard (9)
- Rancid (9)
- Lorna Shore (9)
- Vanaheim (9)
- Skindred (8,5)
- Amon Amarth (8,5)
- Epica (8,5)
- Gojira (8,5)
- Cradle Of Filth (8,5)
Wel met de kanttekening dat de X-factor van die show niet Dani Filth maar Zoe Marie Federoff was, die reeds dit jaar, samen met Ashok, met ruzie uit de band vertrokken is. Het voelt nu nog meer dan ooit als Dani Filth zijn project en de rest van de band zijn niet veel meer dan ingehuurde figuranten.Nu maakte je me toch wel weer even nieuwsgierig naar de reviews van anderen destijds.
Voor mijn gevoel waren die ook behoorlijk positief, en dat klopt dus ook grotendeels:
Zo zie je maar weer hoe beleving kan verschillen..![]()
Het kan ook best zijn dat ik de GMM en RockCircus show door elkaar haal hoor.Nu maakte je me toch wel weer even nieuwsgierig naar de reviews van anderen destijds.
Voor mijn gevoel waren die ook behoorlijk positief, en dat klopt dus ook grotendeels:
Zo zie je maar weer hoe beleving kan verschillen..![]()
En het kan ook zijn dat de recente shit rondom COF ook een beetje tegenwerkt in mijn ''zin'' om ze te zien. En dat het dus nu wel volledig de show van Dani is en hij wat mij betreft live altijd het slechtste uit de bus komt.Wel met de kanttekening dat de X-factor van die show niet Dani Filth maar Zoe Marie Federoff was, die reeds dit jaar, samen met Ashok, met ruzie uit de band vertrokken is. Het voelt nu nog meer dan ooit als Dani Filth zijn project en de rest van de band zijn niet veel meer dan ingehuurde figuranten.
Tja, ontwijk je de geweren, krijg je er pistolen voor terug.De bagger van Six Feet Under als headliner van de Marquee is natuurlijk bespottelijk. En Sex Pistols featuring Frank Carter hoorde bij het allermatigste wat ik dit jaar heb gezien, dat hoefde nu ook weer niet opnieuw (duiding: niets mis met Frank, het waren de Pistols die nergens op leken)
Haha, dit is wel mooi ergens. Ik vind juist de donderdag en zondag behoorlijk zwak geprogrammeerd. Sabaton en Def Leppard geloof ik nou wel een keer en The Offspring + Limp Bizkit zouden bij Jera On Air misschien headliners zijn. Niet op Graspop.Mijn algemene indruk van de affiche? Die zaterdag is en blijft om te huilen (daar veranderen Fleddy en Sonata helaas niks aan), die donderdag blijft heerlijk en zondag ook.
Ja hoor, hij doet het weerOf ze springen toch in de bres als B-plan (of plan Z) headliner op donderdag?
Lijkt me dat de puzzel nog niet is afgewerkt.
Helpt natuurlijk wel om de dag kaartjes te verkopenGewoon een constatering, maar die zaterdag mainstages zijn wel echt bijzonder eendimensionaal geprogrammeerd zeg. Eigenlijk enkel Sepultura en in mindere mate Babymetal en Three Days Grace als vreemde eend in de bijt. We hebben weleens vaker een soort van themadag op één podium gehad, maar beide mainstages zó toegespitst op een bepaalde doelgroep dat heb ik volgens mij nog niet eerder meegemaakt.
Wellicht, maar vrienden van me met een weekendticket zijn ietwat wanhopig wat acts van de tenten bij elkaar aan het schrapen om nog een beetje een gevulde dag te krijgen. Ik weet niet of dat nou helemaal de bedoeling zou moeten zijn.Helpt natuurlijk wel om de dag kaartjes te verkopen