Amai dat kwam onverwacht. En ik had eigenlijk niet verwacht dat het The Offspring nog ging worden. Is de enige keer volgend jaar dat die 4 shows achter een doen.
Mogen we nog blij zijn dat ze 17 juni een rust dag hebben. Tegen dat ze 21 juni op Hellfest spelen zijn die mannen te uitgeput om nog een goede show te geven
Maar wel blij mee in tegenstelling tot velen! Is misschien niet de grootste band maar gaat echt wel leuk worden!
De rest van de affiche bekijk ik zo meteen
Intussen verder bestudeerd
Blij met volgende toevoegingen: Asomvel*, Cavalera, Danko Jones*2 Distant, Dying Wish, Fleddy Melculy, Maleovelence, Sonata Arctica en Vlitus.
Mijn algemene indruk van de affiche? Die zaterdag is en blijft om te huilen (daar veranderen Fleddy en Sonata helaas niks aan), die donderdag blijft heerlijk en zondag ook. Vrijdag is ook lekker. Ik zweer het man, als die vrijdag van Hellfest de zaterdag had geweest van Hellfest (zoals ik al eerder zei: ik ben zeer jaloers op de vrijdag van Hellfest), dan was ik tussendoor een dag naar Hellfest gegaan. Er is ook niks deftigs bijgekomen op zaterdag in de marquee. Moonspell is natuurlijk leuk. Six Feet Under vind ik enkel de covers leuk, maar hun eigen muziek echt niet en ze zullen dat wel voornamelijk spelen. Ik denk dat ik die zaterdag al vroeg zal gaan slapen.
Verder is het duidelijk dat er hier en daar nog wat mis is gegaan. Ik denk dat voor donderdag Parkway Drive (wilden focussen op nieuwe muziek), Gojira (wou een jaar wachten), Sleep Token (wou een jaar wachten), Disturbed (had pauze nodig) of Ghost (wou een jaar wachten) in de running waren en er zodus iets is mis gelopen. Ook Alter Bridge dat opeens gepromoveerd wordt is maar raar.
Ik hoop nog heel hard op Crypta maar vrees dat er geen plek meer is. Enkel nog northstage plekjes vrij en 2 metal dome plekjes. Die metal dome plekjes zijn als ze op Hellfest moeten spelen. En voor de northstage is hun muziek iets te extreem. Nuja ... op Wacken stonden ze ook in het volle daglicht te spelen natuurlijk dus wie weet.
* Gezien in voorprogramma van Airbourne, en was echt een leuke show. Ik ben ze daarna wel uit het oog verloren en herinner mij niet meer hoe ze waren, maar ik weet wel nog dat ik het goed klonken vond. Dus ik vertrouw op mijn eigen mening ...
*2 Maar hopelijk wel een veer energiekere set dan vorige keer op Graspop (ook de laatste keer dat ik ze zag) want ik moet zeggen ... dat optreden was zo slecht dat ik mezelf nu realiseer dat die binnen anderhalf uur op 8,2 km van mij thuis spelen en ik daar compleet geen aandacht aan gegeven heb door dat optreden van Graspop nog zo vers in mijn geheugen zit. Noch thans ik ben grote fan van de band. Maar toch. Ik heb er in verleden heerlijke shows van gezien maar die show op Graspop was zo slecht dat die een bepaalde stempel voor mij gedrukt heeft. Toch zo meteen eens kijken voor een goedkoop ticketswapke, als ik nog een ticket vind voor 10 euro ga ik het even overwegen maar ik beloof niks