Graspop Metal Meeting 2024

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Some dates in february in Australia isnt a sign for dates in june in Europe.
I disagree. Ever since the band reunited they've only toured the US.
These new tour dates show that they decided to finally explore the markets and financial opportunities outside of their home country.
I would be very surprised if they don't tour Europe next year and a summer festival run is the most obvious choice for a band that hasn't played the continent in a while and wants to test the waters a little.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Jij bent niet de meest positieve man op deze planeet. Is het niet? Elk voorstel of idee wat hier geopperd wordt kan over het algemeen op jouw afkeuring rekenen. Zelf weten hoor. Ieder zijn eigen. Maar ik zit vooral voor de positieve vibes op het forum. Ook daarom heb ik de meetings van afgelopen editie als zeer leuk ervaren. Mensen met heel verschillende achtergronden die toch voor dezelfde reden bij elkaar komen en elkaars meningen respecteren. Maar goed.....zoals ik zeg. Ieder zijn eigen.
Dat mag u als negatief ervaren, dat is uw perceptie. Dat is helemaal niet zo bedoeld. Ik zeg in mijn laatste post er ook bij dat ik Mudvayne gaaf zou vinden. Maar enfin.
Meestal reageer ik op een post omdat het niet reeel is in mijn ogen. Ik like wel eens een post als het wel reeel is.
Ik kan ook met iedere post het haleluja geluid laten horen, maar daar heb je zo weinig aan. Als je het minste verwacht, valt het altijd mee.
Volgens mij zei je gister nog dat Aerosmith niets te zoeken heeft op GMM. Nu al headliner🤣🤣🤣 Sorry Piet! Only fucking with you🤦
U leest niet goed denk ik. Ik heb nooit gezegd dat Aerosmith niks te zoeken hrrft op gmm. Aerosmith is vaker headliner geweest.
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.424
2.970
Ach Piet. Je leest het nu weer zoals het jezelf goed uitkomt. Maak er je plezier van. Wat je ook wilt. Feit is dat je Aerosmith niet wilde zien......op heel veel andere zaken schijn je de wijsheid in pacht te hebben en te moeten reageren voor de rest van ons hier op het Forum. Vooral doen. Ik kom hier voor leuke gesprekken en het idee dat ik in een gezellige en gelijkdenkende community ben. Dus voor de rest.....geniet ervan en ik hoop dat ik je de hand mag drukken op GMM 24 bij een meeting met deze geweldige mensen. Up the Irons!!👍🤘
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en gmm033

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Ach Piet. Je leest het nu weer zoals het jezelf goed uitkomt. Maak er je plezier van. Wat je ook wilt. Feit is dat je Aerosmith niet wilde zien.👍🤘
Volledig wederzijds, GMM is altijd een pracht festival.
Ook op leesvlak volledig wederzijds...want quote mijn post eens waarin ik Aerosmith niet welkom noem?
Volgens mij vergist u zich met Bon Jovi.
Ik heb wel een uitleg gegeven dat Aerosmith steeds minder publiek trok (goffertpark werd geldredome, wat ook werd verkleind). Daarbij worden ze wel vaak als stadionact aangeboden omdat de boekers hoog inzetten. En het is een topband, zeg nu zelf. Rob Trommelen wilde zich hier ook niet aan branden. Te duur en er kwamen genoeg andere acts voorbij.
Maar enfin.. hopelijk kunnen we er een keer een pilske op drinken.
 
Laatst bewerkt:

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
350
623
wat geniet ik toch weer.

Na een geslaagd Baroeg Open Air waar ik meerdere GMM shirts zag en ene met een Wikileaks meeting shirt, al weet heerlijk aan het mijmeren over Graspop volgend jaar.

Rob Zombie en M.Manson lijken mijns inziens ook wel weer eens mooi om te zien.

Maar ook als er elke dag naar 2 of 3 echt voor mij aantrekkelijke bands zijn dan ga ik me wel vermaken hoor.

Pleur er een goeie gitaar in en een lekkere diepe drum en ik ben al tevreden
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.184
1.244
Powerwolf heeft idd gezegd een tijd niet te zullen touren. Vanaf november. Dat wil niks zeggen voor volgend jaar. Graspop is dan nog meer dan een half jaar. Een half jaar niet touren is lang voor die band.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Powerwolf heeft idd gezegd een tijd niet te zullen touren. Vanaf november. Dat wil niks zeggen voor volgend jaar. Graspop is dan nog meer dan een half jaar. Een half jaar niet touren is lang voor die band.
Een half jaar niet touren lang? Als ze een hoge spot op Graspop zouden gaan spelen zou dat nu al wel vastliggen, of op zijn minst in onderhandeling zijn. Dan zou het heel vreemd zijn in mijn ogen om te zeggen voorlopig niet te gaan touren. Die zijn juist even toe aan rust lijkt me, na al het touren wat ze achter de rug hebben. Wellicht weer aan een nieuw album werken. En dan is een half jaar echt niet lang.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.576
2.053
Een half jaar niet touren lang? Als ze een hoge spot op Graspop zouden gaan spelen zou dat nu al wel vastliggen, of op zijn minst in onderhandeling zijn. Dan zou het heel vreemd zijn in mijn ogen om te zeggen voorlopig niet te gaan touren. Die zijn juist even toe aan rust lijkt me, na al het touren wat ze achter de rug hebben. Wellicht weer aan een nieuw album werken. En dan is een half jaar echt niet lang.
Was jij niet gewend aan King Gizz? :LOL:
 
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.199
10.582
Een half jaar niet touren lang? Als ze een hoge spot op Graspop zouden gaan spelen zou dat nu al wel vastliggen, of op zijn minst in onderhandeling zijn. Dan zou het heel vreemd zijn in mijn ogen om te zeggen voorlopig niet te gaan touren. Die zijn juist even toe aan rust lijkt me, na al het touren wat ze achter de rug hebben. Wellicht weer aan een nieuw album werken. En dan is een half jaar echt niet lang.
Mee eens. Voor bands is het niet gek om een jaar niet te touren dus als een band aangeeft voorlopig niet te touren dan lees ik dat als minimaal een jaar. Voor mij vallen ze hiermee af voor Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Ik zie ze graag anderhalf jaar niet meer touren en dan eindelijk dat ene album schrijven waarmee ze zich kunnen katapulteren naar de headlinerspot. Nu heb ik toch bij ieder album het gevoel dat er een aantal meezingers en fillers opstaan die eigenlijk kwalitatief (tekstueel en instrumentaal) niets bijdragen aan hun discografie.
Idem voor een Sabaton, Alestorm bijvoorbeeld.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.199
10.582
Ik zie ze graag anderhalf jaar niet meer touren en dan eindelijk dat ene album schrijven waarmee ze zich kunnen katapulteren naar de headlinerspot. Nu heb ik toch bij ieder album het gevoel dat er een aantal meezingers en fillers opstaan die eigenlijk kwalitatief (tekstueel en instrumentaal) niets bijdragen aan hun discografie.
Idem voor een Sabaton, Alestorm bijvoorbeeld.
Ja helemaal mee eens! Die laatste 2 albums brengen weinig nieuws en ook de liveshow staat redelijk vast. Al hadden ze op Alcatraz wel een paar andere dingen. Herbronnen. Echt goede nummers schrijven en doorknallen naar de top. Klinkt als een verstandig plan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.385
5.999
Ik zie ze graag anderhalf jaar niet meer touren en dan eindelijk dat ene album schrijven waarmee ze zich kunnen katapulteren naar de headlinerspot. Nu heb ik toch bij ieder album het gevoel dat er een aantal meezingers en fillers opstaan die eigenlijk kwalitatief (tekstueel en instrumentaal) niets bijdragen aan hun discografie.
Idem voor een Sabaton, Alestorm bijvoorbeeld.
Ze hebben zichzelf sinds Bible of the Beast niet of nauwelijks uitgedaagd inderdaad, lijkt het. Dat is dan ook eigenlijk het enige album van ze wat ik echt interessant vind om als geheel te luisteren. Albums daarna hebben soms wat goede hits maar meer niet. Mochten ze zich creatief weten te herpakken, en weer een interessant album uitbrengen, zou ik een promotie naar mainstage afsluiter ook meer kunnen waarderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jbj

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
480
521
Het is even geleden zeg. Mijn wachtwoord deed het niet meer. Ik ben opeens nieuw lid.😅 Wat veel roddels al zo vroeg in het jaar. Er is nog geen naam bekend. Even alle afsluiters op een rijtje zetten van voorgaande jaren. Op volgorde voor mijn hoogtepunten (manowar en alice cooper niet als headliner gezien, maar wel losse shows of als reguliere naam)

Rammstein
System of A Down
Guns n Roses "reunion"
Iron Maiden
Black Sabbath
Kiss
Ozzy Osbourne & Friends
Aerosmith
Ozzy Osbourne
Slipknot/Scorpions/Judas Priest/ Deep Purple
GNR (alleen axl)
Slayer "afscheidstournee"
Volbeat
Sabaton
Avenged Sevenfold
Within Temptation
Nightwish
Motorhead
Def leppard
Whitesnake
King Diamond
Alice Cooper
Manowar
Ghost
Korn
Twisted sister
In Flames
Machine Head
Parkway Drive
A perfect circle
Marilyn Manson
Rob Zombie
Limp Bizkit
Gojira
Emperor
Motley Crue
Soulfly

Ondanks het slechte optreden van Guns n roses afgelopen jaar, blijft de band mijn respect krijgen. Het blijft een van de succesvolle bands, ookal is axl niet altijd meer bij stem en is het gewoon een ***.
Judas Priest heeft ook bij mij ingeleverd, maar ook zijn gezicht gered. Ze hebben slechte en geweldige optredens gespeeld.
Ozzy is en blijft een legende. Maar je moet hem eigenlijk niet (alleen) meer op het podium willen. Doe een "friendstour" met meerdere zangers zou ik voorstellen. Een goede overgang om de "nieuwe generatie" in de vitrine te zetten.
Machine Head is een van de namen die echt indruk aan het maken is. Ze zijn echt wel gestegen in mijn ogen.
Motley Crue en Soulfy hoef ik niet uit te leggen lijkt mij?
motley Crue vind ik goede muziek...maar live zijn ze inderdaad minder.
Het verschil tussen gnr en guns n roses lijkt mij ook veel uitmaken.
MOoi om het zo op een rijtje te zien.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
149
311
Ik zie ze graag anderhalf jaar niet meer touren

Op zijn minst! Sorry, sorry, ik kon het nie laten. Heb ze 2x op GMM gezien en beide keren dacht ik: "Nee, dit is het niet". Echt niet mijn band/muziek.

Maar goed, smaak is goesting en als ze genoeg volk trekken om het festival op gang te houden moet het maar. En eerlijk is eerlijk, Sabatini heeft me de laatste keer ook kunnen bekoren terwijl ik daarvoor ze niet bepaald tot favo bands rekende.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken