Ze kunnen perfect al vast liggen, en het pas in februari aankondigen.Een half jaar niet touren lang? Als ze een hoge spot op Graspop zouden gaan spelen zou dat nu al wel vastliggen, of op zijn minst in onderhandeling zijn. Dan zou het heel vreemd zijn in mijn ogen om te zeggen voorlopig niet te gaan touren. Die zijn juist even toe aan rust lijkt me, na al het touren wat ze achter de rug hebben. Wellicht weer aan een nieuw album werken. En dan is een half jaar echt niet lang.
Waar ik het wel mee eens ben, is dat de band moet herbonnen. Ik ben zelf heel zware fan van de band maar zou het zeker niet erg vinden als ze even pauze nemen.
Als superfan heb ik de band reeds 15 maal gezien in 4 verschillende landen. Dus ja ik heb eigenlijk al 15 maal of 30 uur (een dag en 6 uur lang) constant aan een stuk door dezelfde show gezien. Ik ken denk ik de productie intussen beter dan de band zelf, ik heb elke mop al 15 keer meegemaakt (het hoe ha hoe ha gedeelte bv, mensen die de band reeds live zagen die weten wat ik bedoel). En toch gaat de show voor mij niet vervelen maar ik begrijp dat velen het na een maal wel gehad hebben en ook ik wil absoluut eens wat herbronning zien van de band. Na hun show op Graspop 2022 was ik kwaad dat er geen enkel nieuw nummer in de set zat. Want al de rest had ik al +10 maal live meegemaakt. Nochthans hun nieuw album was toen al gereleaset. Ik heb ze bv ook op 6 april dit jaar gezien in Keulen toen ze hun "b" album Interlidium releasten. No prayer At Midnight vind ik een topnummer. Maar opnieuw, de muziek zou perfect op Sanctified With Dynamite hebben kunnen staan, tot daar de commentaar die de band vaak krijgt, elk nummer trekt op elkaar en ze zijn veel te catchy. Ja dat klopt, maar zelf vind ik het fantastisch. Wil dat zeggen dat ik geen Dream Theater, Lorna Shore of andere bands luister met veel ingewikkeldere structuren? Zeker niet. Absoluut niet. Ik vind beide bands fantastisch. Maar ik vind nu een maal Powerwolf ook fantastisch. Maar terug naar No Prayer At Midnight. Die band schrijft dan zo'n meezinger, en dan spelen ze het enkel live bij hun release show. WAAROM?!? Dat is een nummer waar ze mee zouden kunnen scoren! Maar ja ok, vernieuwing (zowel in show als setlist als in de manier van muziek schrijven maar ik doel nu dus vooral op show en setlist) is die band wat vreemd precies. En dat is jammer. En daarom zeg ik ook volmondig inderdaad: herbronnen, liever een jaar niet een nieuw topalbum dan te blijven teren op wat ze nu teren.
Maar goed, tot daar mijn betoog over herbronnen of niet. Maar ik blijf er bij dat Powerwolf toch nog steeds kans maakt om op de zomerfestivals te spelen. En nu ga ik iets droppen dat ik eigenlijk niet mag droppen maar ik ga het toch doen: Ik ken de video editor van Powerwolf persoonlijk. Die woont twee straten achter mij en heeft ook bij mij op school gezeten (en dat is geen gezever). Dat is dus de persoon die vaak de foto's maakt die de band op het einde van de show maakt met de fans en dan op Facebook zet, hij is ook verantwoordelijik voor de video recaps die vaak online verschijnen van de band. Hij werkt ook voor Sabaton, Epica, Avater en nog enkele grotere bands. De dvd die Kamelot bv opnam in Tilburg of de dvd van Ayreon in 013 bv zijn ook onder zijn regie. Anyway, en als ik hem tegen kom is het eerder op een festival dan bij de bakker op een zondagochtend (maar dat tweede gebeurd af en toe dus ook).
Soit, to the point: die persoon kwam ik tegen op Alcatraz dit jaar en hij wist mij te vertellen dat Powerwolf waarschijnlijk volgend jaar opnieuw een Amerikaanse tournee gaat doen. Natuurlijk! Het kan zijn dat da pas in december 2024 is ofzo eh. Hij wist de juiste data niet van buiten, zelfs de exacte periode niet. Of ze touren door Europa wist hij ook niet meer zeker van buiten. Maar de Amerikaanse tournee althans was hij vrij zeker van. Dat was wel voor dat Powerwolf zelf op hun socials aankondigde een tijdje niet te zullen spelen. Dus er kan intussen natuurlijk wat gewijzigd zijn.