Graspop Metal Meeting 2024

Fanboy hier. Mooiste opnames van mijn favoriete nummer:

Tofste show van ze waar ik bij was. Helaas daarna op het laatste moment afgezegd voor Pinkpop, maar daardoor werd een andere band in NL zeer groot.

Fanboy hier. Mooiste opnames van mijn favoriete nummer:

Tofste show van ze waar ik bij was. Helaas daarna op het laatste moment afgezegd voor Pinkpop, maar daardoor werd een andere band in NL zeer groot.
Mien God, wat een strot had Layne toch.....
Zo jammer. Maar ik moet wel zeggen dat de huidige zanger angstig dichtbij de buurt komt. Maar wat een band is het toch. Nog steeds het beste wat grunge heeft voortgebracht

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Mark's Kal
Mien God, wat een strot had Layne toch.....
Zo jammer. Maar ik moet wel zeggen dat de huidige zanger angstig dichtbij de buurt komt. Maar wat een band is het toch. Nog steeds het beste wat grunge heeft voortgebracht
Duvall doet het zeker goed en Jerry Cantrell ook nog. Layne was wel echt buitencategorie.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Ik zeg: laat maar komen. Wat een band!!!!!

Edit: en als we dan toch voor het no repeat Metallica weekend gaan. James doet " would" 😜
Laten we dan voor de collab 🙅🏻‍♂️ gaan!

Serieus, denk dat AIC het meest ‘metal’ is van de Seattle grunge bands. ‘Would?’ wordt volgens mij ook door menig metalband gedragen en gecovered.

De ‘big four’ van Seattle grunge:

Nirvana heeft als grunge vlaggenschip de armada van hair metal kapot gemaakt. Niet zo metal maar hebben een enorme rol gespeeld in de evolutie van rock en metal;

Soundgarden en later Audioslave kwamen met Cornell als weergaloze metal zanger, wát een zanger! 😍;

Pearl Jam heeft met Ten m.i. het beste grunge album gemaakt, tijdloos en nog steeds pakkend. Na al die tijd nog steeds relevant en groot, diep respect! Niet zo metal (meer), maar hebben zo’n impact gehad en nog steeds going strong!;

Alice in Chains fietste tussen de (sub)genres door, is zowel als grunge en als metal band ‘credible’. Zowel Staley als DuVall zijn powerhouses, heel bijzonder hoe ze een doorstart hebben kunnen maken zonder kwaliteitsverlies. De Black Sabbath van de 21e eeuw na een frontmanwissel (Ozzy => Dio);

Damn, wat hou ik van muziek! Rock, grunge, metal, whatever (tevens beste nummer van Oasis! 😱). Genoemde bands zijn me allemaal even lief, hebben allemaal impact gehad op mijn smaakontwikkeling.

Hoe moet ik weten welke band zeer groot werd in NL nadat Alice in Chains Pinkpop annuleerde?:p
RATM 😊. Die stonden toen eigenlijk voor het camping A festival Rocking Kolonia gepland, maar mochten AIC vervangen op het festival zelf. Daarna in NL toch definitief doorgebroken.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Wat mij betreft mag iedereen die betrokken was bij dat miserabele GnR optreden dit jaar lekker wegblijven. Goed, Axl was met afstand het slechts van de band, maar Slash zelf was ook zeer matig. Op zijn minst medeplichtig te noemen, aan een van de slechtste headline sets ooit op Graspop… dat hoort niet beloond te worden met weer een hoge spot het jaar daarop toch?
Ik ga niet helemaal akkoord. Muzikaal was het echt wel goed, maar Axl was kattegejank en ik ben dan ook weggelopen naar o.a. carpenter brut. De standaard schreef zelfs dat Slash de band rechthoudt

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Ik ga niet helemaal akkoord. Muzikaal was het echt wel goed, maar Axl was kattegejank en ik ben dan ook weggelopen naar o.a. carpenter brut. De standaard schreef zelfs dat Slash de band rechthoudt
De Standaard kan zoveel schrijven, ik ga af op wat ik met eigen oren gehoord heb… maar wellicht kwam het meer naar voren beter over hoor, ben zelf redelijk achter op het veld blijven staan.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Slash rond of juist na het avondeten meer moet dat niet zijn. (En ben grote fan)

Nine Inche Nails zouden we die kunnen verwachten. Niet als headliner maar in de avond?

Jaaaa Vandaag is de dag

" dat ik een paar mede Graspoppers op Baroeg Open Air ga tegenkomen "

Ben er klaar voor Heerlijk met dit weer voorbereiden op de heilige weide van volgend jaar.

* Toeval ? komen net mensen aan de deur om het woord van God te verkondigen ? terwijl ik in me Gmm shirt de deur open doe *

Het is even geleden zeg. Mijn wachtwoord deed het niet meer. Ik ben opeens nieuw lid.😅 Wat veel roddels al zo vroeg in het jaar. Er is nog geen naam bekend. Even alle afsluiters op een rijtje zetten van voorgaande jaren. Op volgorde voor mijn hoogtepunten (manowar en alice cooper niet als headliner gezien, maar wel losse shows of als reguliere naam)

Rammstein
System of A Down
Guns n Roses "reunion"
Iron Maiden
Black Sabbath
Kiss
Ozzy Osbourne & Friends
Aerosmith
Ozzy Osbourne
Slipknot/Scorpions/Judas Priest/ Deep Purple
GNR (alleen axl)
Slayer "afscheidstournee"
Volbeat
Sabaton
Avenged Sevenfold
Within Temptation
Nightwish
Motorhead
Def leppard
Whitesnake
King Diamond
Alice Cooper
Manowar
Ghost
Korn
Twisted sister
In Flames
Machine Head
Parkway Drive
A perfect circle
Marilyn Manson
Rob Zombie
Limp Bizkit
Gojira
Emperor
Motley Crue
Soulfly

Ondanks het slechte optreden van Guns n roses afgelopen jaar, blijft de band mijn respect krijgen. Het blijft een van de succesvolle bands, ookal is axl niet altijd meer bij stem en is het gewoon een ***.
Judas Priest heeft ook bij mij ingeleverd, maar ook zijn gezicht gered. Ze hebben slechte en geweldige optredens gespeeld.
Ozzy is en blijft een legende. Maar je moet hem eigenlijk niet (alleen) meer op het podium willen. Doe een "friendstour" met meerdere zangers zou ik voorstellen. Een goede overgang om de "nieuwe generatie" in de vitrine te zetten.
Machine Head is een van de namen die echt indruk aan het maken is. Ze zijn echt wel gestegen in mijn ogen.
Motley Crue en Soulfy hoef ik niet uit te leggen lijkt mij?

RATM 😊. Die stonden toen eigenlijk voor het camping A festival Rocking Kolonia gepland, maar mochten AIC vervangen op het festival zelf. Daarna in NL toch definitief doorgebroken.
Ik denk dat we dit soort bands niet hoeven de opperen. Sommige bands staan gewoon op bredere festivals. Foofighters, Rage against the machine, greenday, red hot chilli peppers, pearljam en metallica.

Ik denk dat we dit soort bands niet hoeven de opperen. Sommige bands staan gewoon op bredere festivals. Foofighters, Rage against the machine, greenday, red hot chilli peppers, pearljam en metallica.
Lees de posts daarvoor even. Ging over Alice In Chains.

Mudvayne have finally announced some shows outside of the United States, they'll be touring Australia in February.

I think a EU festival run is becoming increasingly realistic. Fingers crossed for Graspop?
Some dates in february in Australia isnt a sign for dates in june in Europe.
I Would like to see them. It's a nice band to have, but it's not a must for me.

Some dates in february in Australia isnt a sign for dates in june in Europe.
I Would like to see them. It's a nice band to have, but it's not a must for me.
Jij bent niet de meest positieve man op deze planeet. Is het niet? Elk voorstel of idee wat hier geopperd wordt kan over het algemeen op jouw afkeuring rekenen. Zelf weten hoor. Ieder zijn eigen. Maar ik zit vooral voor de positieve vibes op het forum. Ook daarom heb ik de meetings van afgelopen editie als zeer leuk ervaren. Mensen met heel verschillende achtergronden die toch voor dezelfde reden bij elkaar komen en elkaars meningen respecteren. Maar goed.....zoals ik zeg. Ieder zijn eigen.

De Standaard kan zoveel schrijven, ik ga af op wat ik met eigen oren gehoord heb… maar wellicht kwam het meer naar voren beter over hoor, ben zelf redelijk achter op het veld blijven staan.
Ben het behoorlijk met je eens hoor @Dr. Hannibal . Alleen de nummers waar Axl genoeg heeft aan de lage tonen klonken in mijn ogen best goed. Its zo Easy en Bad Obsession bijvoorbeeld. Heb ik mezelf zeer goed mee vermaakt. Maar ik had al eerder aangegeven. Vooral heel veel pieken en dalen qua kwaliteit

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread