Ik zeg: laat maar komen. Wat een band!!!!!
Edit: en als we dan toch voor het no repeat Metallica weekend gaan. James doet " would"
Laten we dan voor de collab
gaan!
Serieus, denk dat AIC het meest ‘metal’ is van de Seattle grunge bands. ‘Would?’ wordt volgens mij ook door menig metalband gedragen en gecovered.
De ‘big four’ van Seattle grunge:
Nirvana heeft als grunge vlaggenschip de armada van hair metal kapot gemaakt. Niet zo metal maar hebben een enorme rol gespeeld in de evolutie van rock en metal;
Soundgarden en later Audioslave kwamen met Cornell als weergaloze metal zanger, wát een zanger!
;
Pearl Jam heeft met Ten m.i. het beste grunge album gemaakt, tijdloos en nog steeds pakkend. Na al die tijd nog steeds relevant en groot, diep respect! Niet zo metal (meer), maar hebben zo’n impact gehad en nog steeds going strong!;
Alice in Chains fietste tussen de (sub)genres door, is zowel als grunge en als metal band ‘credible’. Zowel Staley als DuVall zijn powerhouses, heel bijzonder hoe ze een doorstart hebben kunnen maken zonder kwaliteitsverlies. De Black Sabbath van de 21e eeuw na een frontmanwissel (Ozzy => Dio);
Damn, wat hou ik van muziek! Rock, grunge, metal, whatever (tevens beste nummer van Oasis!
). Genoemde bands zijn me allemaal even lief, hebben allemaal impact gehad op mijn smaakontwikkeling.