Graspop Metal Meeting 2024

Dit bedoel ik dus. Sinds ze Gojira headliner hebbem gemaakt, kun je erg veel bands promoveren tot headliner. Slash zou ik daar ook eerder plaatsen dan Gojira.
Slash stond een aantal jaar geleden met Myles Kennedy & The Conspirators vroeg in de avond op de main stage. Populariteit is niet per se toegenomen sindsdien, denk niet dat ze deze stap kunnen (en zouden mogen) maken. Slash maakt daarnaast vaak een gelaten indruk en speelt duidelijk op de automatische piloot, komt beetje mat over. Myles Kennedy is een van de betere zangers in het genre maar het blijft een Slash show, niet sterk genoeg als headliner. Gojira daarentegen heeft zich wel ontwikkeld en wordt met de release relevanter. Headline show van dit jaar was m.i. groots, waar ik op voorhand heel sceptisch was omdat het niet echt mijn ding was. Boy, did they prove me wrong: ze hebben me weggeblazen!

Net terug van een indoorshow van channel zero, altijd wel leuk maar ik zie ze niet op graspop staan. Ik denk dat ze daar een te hoge podiumspot zouden vragen. En dat graspop dat ze niet gaat geven.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Wat betreft een Slash die met wie dan ook komt, zie ik het persoonlijk meer als een vroege avond dingetje ja.
Zo vond ik Tom Morello zelfs erg vroeg, maar uiteindelijk prima want zo druk was het geloof ik niet dus prima inschatting van de organisatie.

Wat betreft Sum41: Aan de ene kant zij ik ze wel spelen op zo'n spot die Disturbed had (voor Gojira en Machine Head). Net lekker in de schemering, beetje vuur erbij, lekker gezelligheid, en dan 2 metal toppers op het af te sluiten.
Anderzijds kan je ook een lekkere stevige metalband de north stage laten afsluiten, en dan op de south stage sum41 als 1 grote party laten knallen.
00.00 - 01.30 met de hele punkrock medley achter elkaar, gezelligheid bovenal.
Leuk feitje trouwens: ondanks dat het pop-punk is, heeft sum41 ook inspiratie gehaald uit bijv. Metallica en Black Sabbath. Ze spelen stukjes van Metallica ook vaak tussendoor bij optredens.
Lijkt mij tof als ze dat op zo'n GMM nog meer doen, poppunk hits afwisselen met metal-riffjes/metal-medleys.
Met andere woorden: van mijn part welkom.

Wat betreft een Slash die met wie dan ook komt, zie ik het persoonlijk meer als een vroege avond dingetje ja.
Zo vond ik Tom Morello zelfs erg vroeg, maar uiteindelijk prima want zo druk was het geloof ik niet dus prima inschatting van de organisatie.

Wat betreft Sum41: Aan de ene kant zij ik ze wel spelen op zo'n spot die Disturbed had (voor Gojira en Machine Head). Net lekker in de schemering, beetje vuur erbij, lekker gezelligheid, en dan 2 metal toppers op het af te sluiten.
Anderzijds kan je ook een lekkere stevige metalband de north stage laten afsluiten, en dan op de south stage sum41 als 1 grote party laten knallen.
Leuk feitje trouwens: ondanks dat het pop-punk is, heeft sum41 ook inspiratie gehaald uit bijv. Metallica en Black Sabbath. Ze spelen stukjes van Metallica ook vaak tussendoor bij optredens.
Lijkt mij tof als ze dat op zo'n GMM nog meer doen, poppunk hits afwisselen met metal-riffjes/metal-medleys.
Hebben ook ooit een soort (hair) metal ode / spoof gemaakt met Pain For Pleasure. Hebben ook zeker inspiratie uit metal gehaald, met name 80's. Denk ook dat het wel zou kunnen zoals je omschrijft hoor, afsluiten op south met een stevige punk/metal set. Je hebt dan wel een sterke north headliner nodig als tegengewicht, maar van mij mogen ze komen hoor, ik feest lekker mee!

• Leuk
Waarderingen: MasterJub
Graspop heeft zich dit jaar wat vergist in die sex pistols band, ben de naam vergeten. Vermoed dat ze dit wel in het achterhoofd zullen houden bij volgende side projects van bekendere muzikanten. Was toen heel lege wei voor dat slot, geen sfeer. Daarom, een Slash show als headliner, liever niet. Hoewel er dan wel iets in de marquee, metal dome of jupiler zal spelen die me wel zal kunnen bekoren. Het grote voordeel van Graspop, dit jaar dan toch, die sterke line up in de breedte.

Luister eens naar het album Chuck van Sum 41. Dat is meer metal dan punk. Eigenlijk is dat een metal album in een metal stijl die enkel Sum 41 kan spelen. Ik kan geen enkel ander album of band bedenken die klinkt zoals Sum 41 op Chuck. Doch, luister ook maar eens naar The Bitter End van dat album en daarna naar Battery van Metallica. You're very welcome.

Slash will join Channel Zero and Soulfly as co-headliners. (2010).
Slash stond in 2015 voor Kiss. 2e headliner zou dus goed kunnen hoor.
Het is sowieso een kwestie van beschikbaarheid. Als er geen andere namen beschikbaar zijn, wordt er toch een band gepromoveerd.
De mainstage 2 afsluiter is niet altijd De grote naam...kijk naar Behemoth, In Flames, Emperor, King Diamond. Erg succesvolle bands die echt wel credit verdienen. Maar geen van allen staan ze in de grootste zalen.

Wat mij betreft mag iedereen die betrokken was bij dat miserabele GnR optreden dit jaar lekker wegblijven. Goed, Axl was met afstand het slechts van de band, maar Slash zelf was ook zeer matig. Op zijn minst medeplichtig te noemen, aan een van de slechtste headline sets ooit op Graspop… dat hoort niet beloond te worden met weer een hoge spot het jaar daarop toch?

Wat mij betreft mag iedereen die betrokken was bij dat miserabele GnR optreden dit jaar lekker wegblijven. Goed, Axl was met afstand het slechts van de band, maar Slash zelf was ook zeer matig. Op zijn minst medeplichtig te noemen, aan een van de slechtste headline sets ooit op Graspop… dat hoort niet beloond te worden met weer een hoge spot het jaar daarop toch?

Slash samen met Myles Kennedy is wel echt heerlijke muziek, mag van mij best er staan. Maar misschien staan ze wel een keer op RW?

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Slash samen met Myles Kennedy is wel echt heerlijke muziek, mag van mij best er staan. Maar misschien staan ze wel een keer op RW?
Vooruit, het mag er van mij ook best staan, vind het ook prima muziek, Myles Kennedy is een fijne zanger. Ben er jaren terug nog een keer voor naar Brussel afgereisd ondat Amsterdam uitverkocht was, toen ze met dat eerste album tourden denk ik, dat was echt top. Maar zet ze lekker ergens rond etenstijd op main. Totaal geen reden om ze te laten headlinen imo…

Ik vond zelfs Slash bij Morello maar ongeïnteresseerd overkomen. En dat viel mij op tijdens de meeting.....rest my case

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Doe dan toch maar Alice in Chains. Lijkt me geweldig om daar nog eens bij weg te dromen. Avond Zonnetje, biertje, sigaartje.....wie doet je wat. Heerlijke melancholische metal
Lijkt mij een prima plan. Sterke zanger die DuVall, klinkt akelig hetzelfde als Layne Staley. Lijkt me fantastisch om ooit nog te zien! 🤘🏼

• On fire
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread