Graspop Metal Meeting 2024

Dat moet dan 2014 geweest zijn. Laatste keer dat NL meegedaan heeft aan een zomer-WK. En ook de Belgen kijken gewoon naar hun ploeg op Graspop hoor. Sterker nog, in 2018 werd het op een scherm uitgezonden achter de geluidstoren voor de mainstage. Zou ook wel kijken denk ik, maar zou dan niet vooraan gaan staan tijdens een optreden op de main stage, lijkt me de minst logische plek om dit te doen.
Ik stoor me niet aan mensen die dat achteraan doen. Ik stond gewoon op de eerste rij, leunend tegen de barrière, met enkele kerels naast me die schijnbaar last hadden van de zon die in hun tablet scheen, dus die stonden voorover gebogen met hun gezicht in hun ellenboog leunend naar het voetbal te kijken. Heb Cantrell toch enkele keren geërgerd in "mijn" richting zien kijken. Als je daarvoor op de eerste rij komt staan, dan gun ik zo iemand toch een crowdsurfer in de nek met kapotte iPad als gevolg.

Oke oke. Het punt over Simple Minds is duidelijk. Maar toch blijft het maar arbitrair he. We juichen allemaal de komst van een band toe met nummers als Crying, Pink en I Don't Wanna Miss a Thing maar een band met een knaller als Alive and Kicking dan weer niet.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en RubenJS
Oke oke. Het punt over Simple Minds is duidelijk. Maar toch blijft het maar arbitrair he. We juichen allemaal de komst van een band toe met nummers als Crying, Pink en I Don't Wanna Miss a Thing maar een band met een knaller als Alive and Kicking dan weer niet.

Kies je ook wel de nummers erop uit :p

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dat aerosmith er heeft gestaan, verbaas ik me nog steeds over hoor.

Heb simple minds een paar jaar terug gezien op Dauwpop. Da past toch echt niet op Graspop.

Simple Minds zie ik ook niet zitten. Maar Def Leppard stond er dit jaar, dus Aerosmith kan ook zeker hoor

Edit: ze staan ook in mijn "hardste lijst" dus waarom niet. En van wat ik van de huidige concerten voorbij zie komen spelen ze zeker niet slecht.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Mijn geheugen is over het algemeen vrij matig te noemen, dus weet niet of iemand dit in de pagina’s hiervoor al heeft geopperd: zou Sum41 in aanmerking komen voor Graspop?

Doen volgend jaar een “world wide headlining” afscheidstour. Ik heb die gasten nog nooit gezien, maar zou in het kader van jeugdsentiment zeker gaan kijken 😊

Mijn geheugen is over het algemeen vrij matig te noemen, dus weet niet of iemand dit in de pagina’s hiervoor al heeft geopperd: zou Sum41 in aanmerking komen voor Graspop?

Doen volgend jaar een “world wide headlining” afscheidstour. Ik heb die gasten nog nooit gezien, maar zou in het kader van jeugdsentiment zeker gaan kijken 😊

Ik dacht dat alle optredens die ze gaan doen al aangekondigd zijn

Ik dacht dat alle optredens die ze gaan doen al aangekondigd zijn
Heeft Sum 41 hun world tour van volgend jaar al aangekondigd? ik kan er niks over vinden op hun website
heb je een linkje?

headlining tour betekent in principe een zaalshow.

Heeft Sum 41 hun world tour van volgend jaar al aangekondigd? ik kan er niks over vinden op hun website
Is ook alleen een show in La Défense Arena in Parijs aangekondigd voor 23 november '24, direct na Hellfest, maar er zit wel meer aan te komen. Kan me niet voorstellen dat die komend jaar ook festivals gaan doen, aangezien dat dit jaar ook al is gebeurd en het hun laatste tournee is.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Zou Sum 41 niet een potentiële headliner kunnen zijn (South stage)? Normaal gesproken misschien niet, maar aangezien het een afscheidstournee is kom je allicht wat hoger op de lijst en zou het wel in een headline tour passen. Bij hun laatste passage (2017 meen ik) stonden ze einde van de middag op de main stage. Zou een hele grote sprong zijn, aan de andere kant stond de headliner van diezelfde dag in 2017, In Flames, dit jaar ook einde van de middag geprogrammeerd. Bij een wat mindere bezetting, zoals in 2017 op die zaterdag, zou het best kunnen.

Overigens heb ik Sum 41 die editie helemaal gemist. Terug kijkend naar de time table waren er ook geen noemenswaardige clashes, denk dat ik wat ging eten ofzo. Gemiste kans!

Zou Sum 41 niet een potentiële headliner kunnen zijn (South stage)? Normaal gesproken misschien niet, maar aangezien het een afscheidstournee is kom je allicht wat hoger op de lijst en zou het wel in een headline tour passen. Bij hun laatste passage (2017 meen ik) stonden ze einde van de middag op de main stage. Zou een hele grote sprong zijn, aan de andere kant stond de headliner van diezelfde dag in 2017, In Flames, dit jaar ook einde van de middag geprogrammeerd. Bij een wat mindere bezetting, zoals in 2017 op die zaterdag, zou het best kunnen.

Overigens heb ik Sum 41 die editie helemaal gemist. Terug kijkend naar de time table waren er ook geen noemenswaardige clashes, denk dat ik wat ging eten ofzo. Gemiste kans!
sum 41 is toen net voor het weekend verplaats naar de jupiler stage op zondag, met als gevolg een overrompeling van jewelste en een jupiler die veel te klein was.

Ik zie Sum41 de main 2 wel afsluiten. Er zijn in mijn ogen kleinere namen geweest....

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
sum 41 is toen net voor het weekend verplaats naar de jupiler stage op zondag, met als gevolg een overrompeling van jewelste en een jupiler die veel te klein was.
Kijk, dat verklaart een hoop! Vroeg me al af waarom ik ze toen niet gezien heb. Wie waren de vervangers toen eigenlijk?

Ik durfde het woord headliner nog niet in de mond te nemen, omdat ik dacht dat de meeste dit niet zien als metal 😇 Maar ik ben het met je eens dat een afscheid van zo’n band wat mij betreft best rechtvaardigt om de kleine headliner van de dag te zijn.

Nieuwe cd komt uit en over de hele breedte vind ik ze redelijk wat goede nummers hebben. Kan ik in ieder geval makkelijk een setlist mee vullen, ondanks dat ik ze de laatste 5 jaar nauwelijks heb geluisterd.

Users who are viewing this thread