Graspop Metal Meeting 2024

Volgens mij zijn we de aankomende editie sowieso aan een partij metal toe gelijk aan jouw naam. Laat de Nu-metal bands maar komen. De revival is bezig, dus dan ook maar op Graspop
Muzieksmaak is ook weer meer verschoven naar metalcore met ontdekkingen op Graspop šŸ˜:
- Parkway Drive
- Bury tomorow
- While She Sleeps
- Motionless in White
- Any Given Day
- etc

Muzieksmaak is ook weer meer verschoven naar metalcore met ontdekkingen op Graspop šŸ˜:
- Parkway Drive
- Bury tomorow
- While She Sleeps
- Motionless in White
- Any Given Day
- etc
Je kunt ook bepleiten dat metalcore de doorontwikkeling van nu-metal is. Veel fans van nu-metal zijn mee overgestapt naar metalcore, waaronder ik :) Ook mede dankzij de kennismakingen ermee op oa Graspop. Mooi lijstje bands btw, ook allemaal live overtuigend

- Parkway Drive
- Bury tomorow
- While She Sleeps
- Motionless in White
- Any Given Day
- etc
Je kunt ook bepleiten dat metalcore de doorontwikkeling van nu-metal is. Veel fans van nu-metal zijn mee overgestapt naar metalcore, waaronder ik :) Ook mede dankzij de kennismakingen ermee op oa Graspop. Mooi lijstje bands btw, ook allemaal live overtuigend
Ik kan dit ook beamen ja, als groot fan van zowel metalcore als nu-metal :)
en mooi lijstje inderdaad

want er is geen reden om er van uit te gaan dat die gaan touren, en als ze zouden touren staan ze op Werchter en niet op Graspop
Ik heb ze ooit gezien op Werchter en konden me niet boeien, voor mij hoeft dit zeker niet. Al weet ik dat er toch behoorlijk wat liefhebbers zijn, wordt een avondje vroeg naar bed dan ;) of pintjes drinken aan de bar.

Aerosmith is toch meer een Ziggo Dome / Sportpaleis band? Geen stadionband hoor, dat is maar weinig rock/metal bands gegeven. Misschien dat ze in de VS stadions vullen, maar als ze dat in Europa willen doen kan dat weleens vies tegenvallen. Dus als ik stadiontour vertaal naar Europa denk ik dat festivaltour als headliner veel aannemelijker is dan stadiontour. Qua capaciteit en setting komt dit het dichtst in de buurt van stadions.
Aerosmith doet niet veel optredens in Europa. Maar de laatste keren waren het stadions ..in hoeverre je daar over kunt spreken in de Benelux ...2010 (Gelredome normaal 34.000..maar werd verkleind naar 11.000), 1999 (Goffertpark), 1997 (Ahoy 16.400). ze staan meer op festivals.
Wellicht bij een afscheidstour dat het meer trekt...maar 11.000 is inderdaad wel aanzienlijk weinig...en dat was een aanpassing omdat er in de voorverkoop maar 7000 kaarten verkocht waren

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hmm interessante discussie

GNR en Rammstein zullen ver bovenaan staan

Dan op 3 en 4 denk ik Maiden en SOAD.

Denk dan toch dat Slipknot of Black Sabbath de 5e en 6e zullen zijn. Iets groters hebben ze niet echt gehad toch of mis ik een band? Misschien onderschat ik Aerosmith nog.

1. GNR
2. Rammstein
3. Iron Maiden
4. Systeofndsdieen a down
5. Black Sabbath, Slipknot, Aerosmith?

Kiss, Sabaton, Volbeat zullen ook wel kans maken voor de top 10. Spelen allemaal in ziggodome/Sportpaleis

Vandaag de dag zou Rammstein ver bovenaan staan, maar denk niet dat Rammstein in 2017 groter was dan GNR.
GnR had toen de reunie. Sindsdien zijn ze een stuk duurder. GnR is lang een omhoog gevallen coverband geweest "Axel Rose & het bij elkaar geraapt zooitje".
Volgens mij zijn we de aankomende editie sowieso aan een partij metal toe gelijk aan jouw naam. Laat de Nu-metal bands maar komen. De revival is bezig, dus dan ook maar op Graspop
Wie zijn de bands van de rivival van Nu metal precies? De meeste grote namen hebben toch de beste tijd gehad?

Laatst bewerkt:
Nog een naam die al lang geleden is maar volgens mij gewoon kan subben of main 2 headlinen: Alice in chains. Zou een mooie naam zijn om op zondag te hebben. Of ben ik ze nu aan het overschatten?

Edit: nevermind 2019 was hun laatste keer Europa en toen stonden ze helemaal niet zo hoog op de festivals. Al zou ik ze nog altijd graag nog eens zien.
Nooit mijn band geweest. Ze staan in 013 en Effenaar..niet de grootste zalen. Maar Judas Priest en Deftones staat ook voor 3000 man te spelen..

Meen me te herinneren dat Alice in Chains bij de vorige passage op Graspop veel te vroeg van het podium verdween door het apathische publiek. Er bevonden zich nogal veel Nederlanders vooraan die allemaal op hun telefoon/tablet/whatever naar een wedstrijd van Nederland op het WK voetbal stonden te kijken en dat de band iets had van "nou, als het jullie niet boeit, dan ons ook niet".

Vraag me af of zoiets blijft hangen en die niet iets hebben van "nah, slechte ervaring, liever Werchter".

Meen me te herinneren dat Alice in Chains bij de vorige passage op Graspop veel te vroeg van het podium verdween door het apathische publiek. Er bevonden zich nogal veel Nederlanders vooraan die allemaal op hun telefoon/tablet/whatever naar een wedstrijd van Nederland op het WK voetbal stonden te kijken en dat de band iets had van "nou, als het jullie niet boeit, dan ons ook niet".

Vraag me af of zoiets blijft hangen en die niet iets hebben van "nah, slechte ervaring, liever Werchter".
Mwah, viel wel mee. Ik stond met een groep Mexicanen mee te zingen bij AIC. Tot aan de geluidstoren was de sfeer fantastisch.
Je had een groep klote Hollanders die verderop inderdaad de wedstrijd aan het kijken waren, maar dat zou je ook met nationalistische rot Vlamingen hebben. Zet ergens verderop het terrein een scherm neer, zodat je geen tot minder last hebt van dit volk.

Alice In Chains komt wel een beetje out of the blue trouwens. Laatste album is alweer 5 jaar oud en er zijn geen plannen voor een nieuw album en/of tour. Jerry Cantrell heeft wel recentelijk een solo album uitgebracht, maar dat was geen succes (niet zoals het legendarische Degredation Trip). Geen kandidaat voor de festivals volgend jaar iig.

Je had een groep klote Hollanders die verderop inderdaad de wedstrijd aan het kijken waren, maar dat zou je ook met nationalistische rot Vlamingen hebben. Zet ergens verderop het terrein een scherm neer, zodat je geen tot minder last hebt van dit volk.
Bof ik even als Noord-Brabander dat ik mij niet associeer met "Klote hollander" of "Nationalistische rot vlaming".
Hollanders wonen in Holland, Nederlanders in de rest van Nederland. De Vliegende Hollander....was een Zeeuw....geen Hollander.
Michiel de Ruyter was tevens een Zeeuw. Jheronimus Bosch wordt gerekend tot de Vlaamse Primitieven..maar was echt een Noord-Brabander.
De Brabander heeft een identiteitscrisis, ze zijn waarschijnlijk de brug tussen Belgiƫ (of Vlaanderen wat je wilt) en Nederland.
Goed eten, gemoedelijk, rijke cultuur en Nederlands bescheiden (haha).
Ik denk dat de nationaliteit niet er toe doet, maar dat de voetbal samenviel...waar je gewoon een camping voor hebt.

Laatst bewerkt:

Dat moet dan 2014 geweest zijn. Laatste keer dat NL meegedaan heeft aan een zomer-WK. En ook de Belgen kijken gewoon naar hun ploeg op Graspop hoor. Sterker nog, in 2018 werd het op een scherm uitgezonden achter de geluidstoren voor de mainstage. Zou ook wel kijken denk ik, maar zou dan niet vooraan gaan staan tijdens een optreden op de main stage, lijkt me de minst logische plek om dit te doen.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Is voor my toch niet nodig die voetbal. Zet een groot scherm op de camping, is al voldoende lijkt me. Ieder zn ding natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: TNFke
FF een vraagje

Zijn met wat mensen aan het bedenken wat we gaan doen volgend jaar,

Heeft iemand de prijzen / overzichten nog van de verschillende slaap opties ? luxe tenten, tenten hutjes etc

Als Foreigner op Graspop kan, kan Simpel Minds dan ook? #askingforafriend
nee die komen bijna ieder jaar wel ergens in Belgie op een of ander kleiner festival waar ze veel beter tot hun recht komen als sub of headliner in het donker of een zaalshow in het sportpaleis of lotto arena.

Users who are viewing this thread