Graspop Metal Meeting 2024

Ja, denk je? Stonden voor de 2020 editie wel op Graspop gepland, al werd dat los van corona volgens mij ook gecanceld eerst door een Las Vegas residentie en daarna was het nog een rehab ook. Maar zou het niet eerder formaat Gelredome zijn als het geen festival is?
Ik weet in ieder geval dat een ander groot festival in de Benelux te horen heeft gekregen dat ze alleen stadionshows doen, omdat het een afscheidstournee is.

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos
Ik weet in ieder geval dat een ander groot festival in de Benelux te horen heeft gekregen dat ze alleen stadionshows doen, omdat het een afscheidstournee is.

Dat zou jammer zijn, maar de 2020 tour aankondiging was ook voornamelijk stadions en twee festivals, dus ik houd hoop

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
En de hoeveelste in de rij was je om dit te horen? Stond je in direct contact met de persoon die dit te horen heeft gekregen? Of eerder via-via-via-via? Want dan kan zo'n verhaal wel snel een eigen leven gaan leiden.

Als ze de grote plas oversteken, zie ik ze wel een light versie van hun productie meenemen. Spaar je daar ook wel wat kosten mee uit (want het was voor de VS-leg de duurste productie tot nu toe).
Ik sluit 't nog niet uit, in ieder geval. Ook door de comment van @Koekdoos hierboven.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Piebe71
KBS en Johan Cruyff Arena.
Die venues zijn veel te groot voor ze toch?
Ik zie Aerosmith geen 70k tickets verkopen

EDIT: Vorige keer (2010) deden ze Gelredome in Nederland en Graspop in België. Ik zie ze dit wel opnieuw doen.
Waarschijnlijk weten ze zelf ook wel dat ze geen KBS gaan vullen en kiezen ze dan maar voor Graspop.
tenzij ze een Sportpaleis doen, dat zou wellicht nog een optie zijn.

Laatst bewerkt:
Die venues zijn veel te groot voor ze toch?
Ik zie Aerosmith geen 70k tickets verkopen
Dat geloof ik ook niet helemaal. Heb ze ergens rond 2010 gezien. Stonden oospronkelijk in het Goffertpark maar door slechte verkoop naar Gelredome verplaatst. Die vervolgens ook nog niet half vol was. Stond daarom opeens in de golden circle voor het podium. Misschien zal een afscheidstour wat meer kaarten verschuiven maar een veld of stadion is een aardige stap

• Leuk
Waarderingen: Piet en Loek123
Dat geloof ik ook niet helemaal. Heb ze ergens rond 2010 gezien. Stonden oospronkelijk in het Goffertpark maar door slechte verkoop naar Gelredome verplaatst. Die vervolgens ook nog niet half vol was. Stond daarom opeens in de golden circle voor het podium. Misschien zal een afscheidstour wat meer kaarten verschuiven maar een veld of stadion is een aardige stap
ja had net een EDIT onder mijn comment erbij gezet
het is ook niet zonder reden dat ze dit decennium alleen maar Graspop hebben gedaan in België denk ik, die mannen weten zelf ook wel dat ze geen KBS vullen.
DL+motley was oorspronkelijk in de VS ook gewoon een stadion tour

• Leuk
Waarderingen: saurus en jonasvh
Aerosmith is toch meer een Ziggo Dome / Sportpaleis band? Geen stadionband hoor, dat is maar weinig rock/metal bands gegeven. Misschien dat ze in de VS stadions vullen, maar als ze dat in Europa willen doen kan dat weleens vies tegenvallen. Dus als ik stadiontour vertaal naar Europa denk ik dat festivaltour als headliner veel aannemelijker is dan stadiontour. Qua capaciteit en setting komt dit het dichtst in de buurt van stadions.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Als Foreigner op Graspop kan, kan Simpel Minds dan ook? #askingforafriend
sommige bands kunnen dat en sommige niet en ik vrees dat simple minds in de tweede categorie valt.
in de eerste categorie denk ik dan aan foreigner, journey, deep purple, lynyrd skynyrd maar ook starship, boston, kansas. Ik denk dat simple minds nog iets te veel pop in hun sound heeft

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
sommige bands kunnen dat en sommige niet en ik vrees dat simple minds in de tweede categorie valt.
in de eerste categorie denk ik dan aan foreigner, journey, deep purple, lynyrd skynyrd maar ook starship, boston, kansas. Ik denk dat simple minds nog iets te veel pop in hun sound heeft
Ik neig het ook met je eens te zijn ja. Meeste nummers zijn gewoon pop. Al wil ik die band nog graag eens live zien maar Bospop of Lokerse Feesten is een logischere plek. Al zou ik het voor Graspop wel een leuke verversing van de oldies poule vinden. Uurtje meezingen in de zon op de mainstage.

• Leuk
Waarderingen: RubenJS
Simple Minds hoort thuis op een Rock Zottegem of een Live is Live.

Users who are viewing this thread