Graspop Metal Meeting 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
Het financieel plaatje.
Als je als uitverkocht raakt met een band van 500.000, of minder..waarom zou je dan een miljoenenact neerzetten. De kosten worden hoger..maar het festiivalterrein niet..je kunt dus de kosten niet dekken.
Een ondernemer zet een Ac/dc op zon groot mogelijk terrein met een bescheiden voorprogramma. Kaarten vanaf 81 euro Dan kan men Cashen.
Maar even googlen leert dat Iron Maiden op een startbedrag van 2 tot 2,5 miljoen zit. Zou AC/DC dan naar de 3 of 4 gaan?
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
505
1.243
Maar even googlen leert dat Iron Maiden op een startbedrag van 2 tot 2,5 miljoen zit. Zou AC/DC dan naar de 3 of 4 gaan?
Holy f…. Ik vind dit en fors bedrag voor Maiden. Ik zou dat eerder verwachten voor headliners van majors (excl. de echte buitencategorie) en Maiden is in mijn ogen geen headliner meer voor de festivals als Werchter momenteel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

JK79

Dagopener
11 sep 2021
505
1.243
Ja ik snap het punt van financiën wel ja. Aan de andere kant heeft Graspop een aantal mooie uitverkochte jaren achter de rug met niet perse de duurste bands. Maar wel elk jaar 1 of 2 dure jongens zoals de Guns vorig jaar. Ik verwacht dat er voldoende reserves zijn voor 1 diepte investering zonder alle negatieve effecten die jullie schetsen. Voor mij geldt natuurlijk ook liever een mooie breed affiche tegen een schappelijke prijs ipv Ac/Dc met een duur ticket en een matige undercard.
Band gages (voor de wat kleinere bands ivm gestegen kosten en dergelijke) zijn explosief gestegen na Corona (heb een q and a met organisator Roadburn bijgewoond en die had het over 2-3 keer zo hoog als voor Corona) dus voor hetzelfde geld is een line up als dit jaar echt de max wat je mag verwachten zonder een forse verhoging van de ticketprijzen. Ik ben daar zelf trouwens heel content mee dus vind dat prima zoals dit jaar.
 
Laatst bewerkt:

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
216
296
Wel spijtig dat een band als GNR die enorm onderpresteerd toch gewoon het meeste poen mee naar huis neemt op't einde van de rit.
Gelukkig vereffent dat zich welk op verloop van tijd.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
Het zou sowieso wel fijn zijn als ze de zondag eens wat bands op de main stage zetten die na de oorlog zijn opgericht…
Metal is toch gewoon een mix van de oude klassiekers en nieuwer materiaal. Net zolang tot de "nieuwere" bands ook oude klassiekers worden. Dus beetje vreemde opmerking. In 2022 stond Sabaton als afsluiter. Toch ook een nieuwere headliner. Ik lag toen mooi vroeg in de tent, maar je ziet mij toch ook niet klagen? Het hele festival valt en staat toch niet alleen met de headliners. Dan kunnen we beter met zijn allen naar Powertrip gaan. Alleen headliners. Gaaf man!!🤦🤦
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.587
4.548
Metal is toch gewoon een mix van de oude klassiekers en nieuwer materiaal. Net zolang tot de "nieuwere" bands ook oude klassiekers worden. Dus beetje vreemde opmerking. In 2022 stond Sabaton als afsluiter. Toch ook een nieuwere headliner. Ik lag toen mooi vroeg in de tent, maar je ziet mij toch ook niet klagen? Het hele festival valt en staat toch niet alleen met de headliners. Dan kunnen we beter met zijn allen naar Powertrip gaan. Alleen headliners. Gaaf man!!🤦🤦
Ja maar een hele dag enkel oude bands is te veel van het slechte
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
Het zou sowieso wel fijn zijn als ze de zondag eens wat bands op de main stage zetten die na de oorlog zijn opgericht…
Dit is toch geen terugkerende trend? Was alleen dit jaar volgens mij.
2019 was Sabaton 1 van de zondag headliners
2022 was Deftones 1 van de zondag headliners

Ben het er wel mee eens dat het dit jaar wat extreem was
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.739
7.560
Het zou sowieso wel fijn zijn als ze de zondag eens wat bands op de main stage zetten die na de oorlog zijn opgericht…

2022 op de mainstage zondag:
Skillet, Alestorm, Deftones (afsluiter North, al blijkt dit al in 1988 te zijn opgericht), Sabaton (afsluiter South), Crossfaith, Rival Sons, Evil Invaders.
Als enige echte oudjes had je Thunder, Alice Cooper en Deep Purple

in 2019 had je ook gewoon Sabaton, Gojira, In Flames, Delain en Inglorious nog erbij op de mainstage naast de oudjes.

2018 wel weer wat heftiger met Hollywood Vampires, Judas Priest en Ozzy achter elkaar, maar de rest valt nog mee: A Perfect Circle, Bullet For My Valentine, Limp Bizkit, Powerflo, Eisbrecher onder andere

2017 was een top jaar dan: Sabaton, Evanescence, Mastodon, Steel Panther, Airbourne, Hatebreed, Alestorm, The Charm The Fury, The Raven Age.

Het valt echt wel mee.

Eigenlijk had je op Guns N Roses na op de andere dagen nauwelijks tot geen oudjes op de mainstages :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.235
7.514
2022 op de mainstage zondag:
Skillet, Alestorm, Deftones (afsluiter North, al blijkt dit al in 1988 te zijn opgericht), Sabaton (afsluiter South), Crossfaith, Rival Sons, Evil Invaders.
Als enige echte oudjes had je Thunder, Alice Cooper en Deep Purple

in 2019 had je ook gewoon Sabaton, Gojira, In Flames, Delain en Inglorious nog erbij op de mainstage naast de oudjes.

2018 wel weer wat heftiger met Hollywood Vampires, Judas Priest en Ozzy achter elkaar, maar de rest valt nog mee: A Perfect Circle, Bullet For My Valentine, Limp Bizkit, Powerflo, Eisbrecher onder andere

2017 was een top jaar dan: Sabaton, Evanescence, Mastodon, Steel Panther, Airbourne, Hatebreed, Alestorm, The Charm The Fury, The Raven Age.

Het valt echt wel mee.

Eigenlijk had je op Guns N Roses na op de andere dagen nauwelijks tot geen oudjes op de mainstages :)
Blijkbaar speelt Sabaton alleen op zondag 😂
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

won666

Support act
17 mei 2019
1.184
1.244
Blijkbaar speelt Sabaton alleen op zondag 😂
Dat is om het volk weg te jagen 😜
Mopje want ben zelf een Sabaton liefhebber.

En ik heb het perfecte bewijs trouwens dat de grootste Sabaton "haters" eigenlijk de grootste liefhebbers zijn. Ik zag een tribute band van Sabaton onlangs in Antwerpen en de band speelde een fout waardoor de zanger verward geraakte. "nou ben ik toch eventjes de weg kwijt" zei hij. En dan de gene die wel het hardst alle nummers meezong met Antwerps accent "joa, da kank begrijpen als ge in ne Sabaton cover band zit"

Maar even googlen leert dat Iron Maiden op een startbedrag van 2 tot 2,5 miljoen zit. Zou AC/DC dan naar de 3 of 4 gaan?
Ik las enkele jaren terug Iron Maiden 800000 maar zal idd al wel hoger liggen.


Ac/Dc op Download zou 11 miljoen zijn geweest
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
700
641
Guns & Solos booken begint vanaf ongeveer 3.000.000, een Iron Maiden is ongeveer de helft.

Een AC/DC die op eigen kracht touren scheppen bijna het drievoudige per concert en die Duitsers die gaan boven 10M per concert.
Das natuurlijk met eigen podium dat ze 2x moeten meesleuren.
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
Dat is om het volk weg te jagen 😜
Mopje want ben zelf een Sabaton liefhebber.

En ik heb het perfecte bewijs trouwens dat de grootste Sabaton "haters" eigenlijk de grootste liefhebbers zijn. Ik zag een tribute band van Sabaton onlangs in Antwerpen en de band speelde een fout waardoor de zanger verward geraakte. "nou ben ik toch eventjes de weg kwijt" zei hij. En dan de gene die wel het hardst alle nummers meezong met Antwerps accent "joa, da kank begrijpen als ge in ne Sabaton cover band zit"


Ik las enkele jaren terug Iron Maiden 800000 maar zal idd al wel hoger liggen.


Ac/Dc op Download zou 11 miljoen zijn geweest
Wanneer stond AC/DC op Download voor dat bedrag dan? Gewoon nieuwsgierig trouwens. Jesus wat een geld!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
30
72
Volbeat gaat niet touren in 2024 en de tijd besteden aan een nieuw album. Die kunnen we dus doorstrepen voor volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.416
2.962
Volbeat gaat niet touren in 2024 en de tijd besteden aan een nieuw album. Die kunnen we dus doorstrepen voor volgend jaar.
Niet touren. Klopt was hier al veel eerder gemeld. Ze doen echter wel losse optredens😜

Edit: Maar ga er maar vanuit dat Michael op GMM staat met Asinhell. Zijn death metal project
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken