Rock Werchter 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.571
4.500
Depeche Mode - Tame Impala
Ghost - Rage Against The Machine
Faith No More - Angèle - Dua Lipa
Blink-182 - Foo Fighters
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.281
3.853
Tame Impala 😊. Al was die line-up vorig jaar op de zaterdag genieten op PkP en pas de dag zelf uiteindelijk uitverkocht.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.566
2.049
Foo Fighters is meh, Blink is nog meer meh en stond een paar jaren geleden nog midden op de dag.
Metallica is hit or miss tegenwoordig en weinig spannend(geef ze eens aan Graspop). Ghost vind ik fantastisch, maar moet een headline status op Werchter nog maar waarmaken.
Depeche mode fantastisch idem, maar daar moet nog iets bij.
Billie Eilish is Werchter een jaartje te laat mee(yes, ik weet dat ze dit jaar geen optie was voor Werchter)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
Foo Fighters is meh, Blink is nog meer meh en stond een paar jaren geleden nog midden op de dag.
Metallica is hit or miss tegenwoordig en weinig spannend(geef ze eens aan Graspop). Ghost vind ik fantastisch, maar moet een headline status op Werchter nog maar waarmaken.
Depeche mode fantastisch idem, maar daar moet nog iets bij.
Billie Eilish is Werchter een jaartje te laat mee(yes, ik weet dat ze dit jaar geen optie was voor Werchter)
Foo Fighters is uitverkochte dag en wordt een geweldig optreden.
Blink eens, maar staan op RW ook niet als coheadliner.
Het is niet aan Werchter om Metallica weg te geven, Metallica wil zelf op RW staan. (En altijd goed)
Ghost kan op RW wel in het donker / de schemer staan ipv in de brandende zon?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.566
2.049
Foo Fighters is uitverkochte dag en wordt een geweldig optreden.
Blink eens, maar staan op RW ook niet als coheadliner.
Het is niet aan Werchter om Metallica weg te geven, Metallica wil zelf op RW staan. (En altijd goed)
Ghost kan op RW wel in het donker / de schemer staan ipv in de brandende zon?
Foo Fighters moet ik even nuanceren, die vind ik zelf meh. Maar daar verkoop je makkelijk een dag mee uit, absoluut.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Foo Fighters is meh, Blink is nog meer meh en stond een paar jaren geleden nog midden op de dag.
Metallica is hit or miss tegenwoordig en weinig spannend(geef ze eens aan Graspop). Ghost vind ik fantastisch, maar moet een headline status op Werchter nog maar waarmaken.
Depeche mode fantastisch idem, maar daar moet nog iets bij.
Billie Eilish is Werchter een jaartje te laat mee(yes, ik weet dat ze dit jaar geen optie was voor Werchter)
't Is een gok, geen wensenlijstje van me. 😆
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
zal ook maar eens een voorspelling doen

RATM
Foo fighters - Ghost
Billie eilish - Angele
Stromae - dua lipa

1 headliner op de RATM dag omdat die de dag op hun eentje dragen
ghost op de foo fighters dag omdat beiden wat historie met mekaar hebben, zo heeft Dave al toegegeven dat hij eens gedrumd heeft op een ghost optreden toen ze nog anoniem waren
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
zal ook maar eens een voorspelling doen

RATM
Foo fighters - Ghost
Billie eilish - Angele
Stromae - dua lipa

1 headliner op de RATM dag omdat die de dag op hun eentje dragen
Stromae, Billie en FF kunnen allemaal hun dag niet dragen, maar het 'grote RATM' wel? Bijzonder.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Stromae, Billie en FF kunnen allemaal hun dag niet dragen, maar het 'grote RATM' wel? Bijzonder.
stromae kon het dit jaar niet, billie hebben we een aantal jaar geleden gezien toen ze van boutique naar sportpaleis ging, er is een verschil tussen een sportpaleis uitverkopen en een weide uitverkopen. omdat RATM zo lang geleden is denk ik het wel. maar stel dat RATM nu 3 jaar na elkaar europa doet dan zullen ze waarschijnlijk wel een stapje terug moeten nemen en ook voor co headline constructie moeten gaan. FF kan dit door omstandigheden waarschijnlijk ook maar het is ook niet dat de meeste werchter fans Foo fighters nog niet gezien hebben
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
RATM kan dat zeker
FF en Billie ook :)
Zeg ook niet dat RATM dat niet kan, vind 't alleen bijzonder dat die andere dat niet kunnen vergeleken met RATM.
stromae kon het dit jaar niet, billie hebben we een aantal jaar geleden gezien toen ze van boutique naar sportpaleis ging, er is een verschil tussen een sportpaleis uitverkopen en een weide uitverkopen. omdat RATM zo lang geleden is denk ik het wel. maar stel dat RATM nu 3 jaar na elkaar europa doet dan zullen ze waarschijnlijk wel een stapje terug moeten nemen en ook voor co headline constructie moeten gaan. FF kan dit door omstandigheden waarschijnlijk ook maar het is ook niet dat de meeste werchter fans Foo fighters nog niet gezien hebben
Tuurlijk zit daar verschil in, dat snap ik ook, ja. Zat Stromae trouwens ook niet dichtbij uitverkopen? Dacht van wel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Zeg ook niet dat RATM dat niet kan, vind 't alleen bijzonder dat die andere dat niet kunnen vergeleken met RATM.

Tuurlijk zit daar verschil in, dat snap ik ook, ja. Zat Stromae trouwens ook niet dichtbij uitverkopen? Dacht van wel.
denk het niet maar goed, dat ligt even goed aan het dagprogramma dan aan stromae zelf, stromae heeft gewoon te veel in belgië gespeeld, iedereen die hem wou zien, heeft hem al gezien of ging hem al zien.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.121
944
Foo Fighters
Billie - Dua Lippa (of beide op een verschillende dag
Ghost - Soad
Tame Impala - Angele - Faith no more
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
billie hebben we een aantal jaar geleden gezien toen ze van boutique naar sportpaleis ging, er is een verschil tussen een sportpaleis uitverkopen en een weide uitverkopen.
Het verbaast me dat dit jaren later nog steeds als argument voor het nu wordt aangehaald. Ze is inmiddels een album en vele hits en uitverkochte concerten verder.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Het verbaast me dat dit jaren later nog steeds als argument voor het nu wordt aangehaald. Ze is inmiddels een album en vele hits en uitverkochte concerten verder.
En toch verkoopt die Pukkelpop dag niet heel snel uit. Dat vind ik zo gek (ben overigens van mening dat het een prima headliner voor RW is)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
En toch verkoopt die Pukkelpop dag niet heel snel uit. Dat vind ik zo gek (ben overigens van mening dat het een prima headliner voor RW is)
Pukkelpop schijnt sowieso niet zo snel uit te verkopen las ik hier eerder.

Ben niet zo'n fan van Eilish (meer) maar denk ook dat ze een flinke bak kaarten verkoopt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Het verbaast me dat dit jaren later nog steeds als argument voor het nu wordt aangehaald. Ze is inmiddels een album en vele hits en uitverkochte concerten verder.
De discussie ging dan ook eerder over het al dan niet 'alleen' kunnen dragen van een dag.
Zo zijn er niet zoveel artiesten meer voor RW. Ofwel zijn ze te groot (Styles, Swift, Sheeran, Coldplay,...), ofwel hebben we ze al tig keer gezien (Metallica, PJ, FF,...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken