Rock Werchter 2024

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
569
535
Glastonbury bevestigt dat ze voor volgend jaar al twee vrouwelijke headliners hebben!


Euh? Misschien krijgen zij wel een Taylor Swift?
Dus Lipa?
Madonna?

Als Dua Lipa een Glastonbury doet, dan hopelijk toch ook Werchter?
Hangt ook af wat de definitie headliner is. Lizzo is headliner (topnaam op een affiche), maar hoeft niet per definitie een dag af te sluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.638
893
Hangt ook af wat de definitie headliner is. Lizzo is headliner (topnaam op een affiche), maar hoeft niet per definitie een dag af te sluiten.
Het kunnen ook headliners zijn voor de kleinere stages misschien?

Wat de vrouwen betreft: dit jaar hebben we er helaas slechts 3 op de main van Werchter staan: Froukje, The Interrupters en een bandlid van The Lumineers!
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Glastonbury bevestigt dat ze voor volgend jaar al twee vrouwelijke headliners hebben!


Euh? Misschien krijgen zij wel een Taylor Swift?
Dus Lipa?
Madonna?

Als Dua Lipa een Glastonbury doet, dan hopelijk toch ook Werchter?
Als Werchter echt wil, zou Dua Lipa toch een no brainer moeten zijn. Langs de andere kant hebben ze haar vorig jaar wel al laten schieten en zou ze ondertussen ook wel al Boutique aankunnen.

Als Mumford tegen volgend jaar een nieuw album uitbrengt, zie ik Werchter hen wel opnieuw boeken tbh.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.676
Wat de vrouwen betreft: dit jaar hebben we er helaas slechts 3 op de main van Werchter staan: Froukje, The Interrupters en een bandlid van The Lumineers!
Oef, wist niet dat het zo erg was. Als we zelfs 'een bandlid van The Lumineers" moeten meerekenen voor de statistieken...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.676
Als Mumford tegen volgend jaar een nieuw album uitbrengt, zie ik Werchter hen wel opnieuw boeken tbh.
Nah, daar zijn we echt wel vanaf voor volgend jaar. Mumford is geen Pearl Jam of RHCP he. Genoeg (Lokerse, Live Is Live) andere festivals die deze band kunnen huisvesten.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Het kunnen ook headliners zijn voor de kleinere stages misschien?

Wat de vrouwen betreft: dit jaar hebben we er helaas slechts 3 op de main van Werchter staan: Froukje, The Interrupters en een bandlid van The Lumineers!
zelfs op graspop was het dit jaar beter en dat is typisch een genre die nog veel meer gedomineerd is door mannen
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
569
535
Oef, wist niet dat het zo erg was. Als we zelfs 'een bandlid van The Lumineers" moeten meerekenen voor de statistieken...
Erg?

Er zijn vrouwen over de hele linie verdeeld over de diverse podia op verschillende prominente en minder prominente plekken op de lineup. Deze editie zit Klub C op donderdag letterlijk de hele dag gepland met vrouwelijke acts of een vrouw op lead vocals. Totale overzicht hieronder:
Main: The Interrupters (Aimee Alleen als frontvrouw), Froukje, The Lumineers (hoewel niet op lead vocals)
Barn: Weyes Blood, Anna Calvi, King Princess, Charlotte de Witte, Christine and the Queens, Rosalia
Klub C: Holly Humberstone, Gayle, Ashnikko, Raye, Aurora, Roÿksopp (live iniedergeval), Danielle Ponder, Mimi Webb, Sofie Tukker, Pip Millet, Merol
The Slope: Body Type, Picture This, Kelsey Karter and the Heroines, Hot Milk, Cmat, Mayorga, Nova Twins, Baby Queen, Billy Nomates.

25 acts over 4 dagen. Meest prominente zijn mooie Barn en Klub C spots voor Raye, Rosalia, Christine and the Queens, Charlotte de Witte en Aurora. Dat zijn 5 hoge spots op 4 dagen!

Als je dit dan echt zo'n belangrijk onderwerp vindt, dan vind ik juist dat Werchter het goed doet.

Ps: ik vind dat alle bovengenoemde acts hun plaats op de lineup verdienen door de muziek of act die ze meenemen. Dat blijft natuurlijk het aller belangrijkste!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.676
Erg?

Er zijn vrouwen over de hele linie verdeeld over de diverse podia op verschillende prominente en minder prominente plekken op de lineup. Deze editie zit Klub C op donderdag letterlijk de hele dag gepland met vrouwelijke acts of een vrouw op lead vocals. Totale overzicht hieronder:
Main: The Interrupters (Aimee Alleen als frontvrouw), Froukje, The Lumineers (hoewel niet op lead vocals)
Barn: Weyes Blood, Anna Calvi, King Princess, Charlotte de Witte, Christine and the Queens, Rosalia
Klub C: Holly Humberstone, Gayle, Ashnikko, Raye, Aurora, Roÿksopp (live iniedergeval), Danielle Ponder, Mimi Webb, Sofie Tukker, Pip Millet, Merol
The Slope: Body Type, Picture This, Kelsey Karter and the Heroines, Hot Milk, Cmat, Mayorga, Nova Twins, Baby Queen, Billy Nomates.

25 acts over 4 dagen. Meest prominente zijn mooie Barn en Klub C spots voor Raye, Rosalia, Christine and the Queens, Charlotte de Witte en Aurora. Dat zijn 5 hoge spots op 4 dagen!

Als je dit dan echt zo'n belangrijk onderwerp vindt, dan vind ik juist dat Werchter het goed doet.

Ps: ik vind dat alle bovengenoemde acts hun plaats op de lineup verdienen door de muziek of act die ze meenemen. Dat blijft natuurlijk het aller belangrijkste!
Nele Bigaré, ben jij dit? ;-) Nee, ik ben niet de persoon die hier pagina's over wil volschrijven, maar dat de main stage zo weinig vrouwen heeft, is wel bijzonder.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
569
535
Nele Bigaré, ben jij dit? ;-) Nee, ik ben niet de persoon die hier pagina's over wil volschrijven, maar dat de main stage zo weinig vrouwen heeft, is wel bijzonder.
Neehoor iemand anders, maar sta uiteraard open voor een fatsoenlijke discussie!

Van mij hoeft het overigens niet zodanig gepusht te worden, vrouwen op hoge spots, focus maar op een dikke lineup. Dit jaar bleek al moeilijk genoeg om goede main topnamen te boeken. Goede vrouwelijke namen juich ik uiteraard toe maar dat heeft te maken met kwaliteit en niks met een quotum. Als ze zaterdagavond af waren gekomen met Rosalia - Dua Lipa - Charlotte de Witte op main (tot 02:00) had ik gevonden dat ze de zaterdag schitterend weg hadden gezet, beter dan nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.414
1.915
Het kan altijd beter. Wat wel hoopgevend is is dat er een groot aantal vrouwelijke acts de laatste jaren echt aan het doorgroeien zijn naar een status dat niets anders dan Main roept. We zitten over dit jaar al een hele tijd te roepen hoe straf het is dat ze Rosalia weten te overtuigen om in de Barn te spelen. Dat terwijl het evengoed het grote podium had kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.638
893
Wat vrouwen betreft: Lizzo mogen ze best thuislaten voor Werchter 2014.
De beelden op Glastonbury waren écht niet goed: zeer afgelikte arrangementen en zingt er regelmatig naast (wat dan nog meer opvalt als je een afgelikte 'show' brengt).

Doe dan maar Dua Lipa: dat is toch wel vele vele niveaus hoger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.283
3.855
Wat vrouwen betreft: Lizzo mogen ze best thuislaten voor Werchter 2014.
De beelden op Glastonbury waren écht niet goed: zeer afgelikte arrangementen en zingt er regelmatig naast (wat dan nog meer opvalt als je een afgelikte 'show' brengt).

Doe dan maar Dua Lipa: dat is toch wel vele vele niveaus hoger.
Ben jij professor Barabas met een tijdmachine?
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.638
893
Ben jij professor Barabas met een tijdmachine?
Ik heb al de volledige lineup en het terrein gezien in '24.

KlubC blijft alweer hetzelfde.
The Barn krijgt de vorige aankleding, want het groen deed constant denken aan de fluobroek van Harry Styles.
Het sportpaleis krijgt wel weer een groen dak in '24, op vraag van Styles wanneer hij daar een concert komt spelen.

Op de affiche op donderdag als headliner The Churnups die de volledige back catalogus van The Bee Gees spelen.
The Churnups blijkt uiteindelijk de schuilnaam te zijn van de Romeo's.

De andere dagen krijgen 3 female headliners, waarvan 1 grote verrassing, vermits de Amsterdam Arena onverwacht gesloten moet worden wegens schilderwerken.

Lizzo blijft uiteindelijk thuis en wordt vervangen door RHCP.
Het forum reageerde laaiend enthousiast bij de bekendmaking van deze naam.

De wachttijden voor de bussen lopen op tot 12u.
De organisatie raadt dan ook ten stelligste aan om gewoon op het terrein te blijven. De eettenten blijven als troost 24/24 open.
Een pintje kost in '24 de ronde prijs van 3 coins, maar je krijgt wel een halve coin terug wanneer je de file trotseert om de herbruikbare beker zelf af te wassen.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: elo en Mark's Kal

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ik heb al de volledige lineup en het terrein gezien in '24.

KlubC blijft alweer hetzelfde.
The Barn krijgt de vorige aankleding, want het groen deed constant denken aan de fluobroek van Harry Styles.
Het sportpaleis krijgt wel weer een groen dak in '24, op vraag van Styles wanneer hij daar een concert komt spelen.

Op de affiche op donderdag als headliner The Churnups die de volledige back catalogus van The Bee Gees spelen.
The Churnups blijkt uiteindelijk de schuilnaam te zijn van de Romeo's.

De andere dagen krijgen 3 female headliners, waarvan 1 grote verrassing, vermits de Amsterdam Arena onverwacht gesloten moet worden wegens schilderwerken.

Lizzo blijft uiteindelijk thuis en wordt vervangen door RHCP.
Het forum reageerde laaiend enthousiast bij de bekendmaking van deze naam.

De wachttijden voor de bussen lopen op tot 12u.
De organisatie raadt dan ook ten stelligste aan om gewoon op het terrein te blijven. De eettenten blijven als troost 24/24 open.
Een pintje kost in '24 de ronde prijs van 3 coins, maar je krijgt wel een halve coin terug wanneer je de file trotseert om de herbruikbare beker zelf af te wassen.
Werchter '25 forum openen dan maar?
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken