Ik ook en ik ben er 90% zeker van dat Maneskin dat ook goed gaat doen. Maar ik vind het voor Werchter te weinig.
Het is de combinatie van dingen ook. Ik heb mijn programma gemaakt alsof ik zou gaan en ik wil 2-3 bands per dag echt zien. Dan vind ik de prijs voor een combi veel geld. Daarnaast heb ik vorig jaar gemerkt hoe Werchter er voor mij uitziet bij een lauwe affiche, een beleving is anders. Vorig jaar wou ik dan ook nog eens heel graag Iggy en Editors zien, iedereen weet hoe dat liep voor heel wat mensen.
Het is ook de en-en: op de camping mag ik niks meer koken of zelf meenemen. Oké, veiligheid. Maar ik ben strikt veganistisch en ik kon op de camping niks kopen. Behalve een empanada van 3x3cm voor 18 euro. Op de wei zelf had ik 4 keuzes, als het niet uitverkocht was. De vegan pita was heerlijk en die prijs trokken ze op terwijl ik in de rij stond. Ik heb ook een vegan wrap ragu gegeten voor 14 euro. Een tortilla met koude tomatensaus en een verloren gelopen schijf ajuin. Ik verwacht meer van een festival waar ik bijna een epileptisch insult kreeg door de flitsende reclame over “sustainable festival”.
“Ah wilt u naar huis rijden om deftig te kunnen eten? Dan betaalt ge straks gewoon opnieuw parking.” En-en-en. Als een hamster in een wiel.
Maneskin gaat vegen, dat weet ik. Maar voor dat geld en alle andere dingen die ik door de vingers moet zien, wil ik een affiche die al die andere tegemoetkomingen wegblaast.