Graspop Metal Meeting 2023

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.499
2.995
Ook mijn vermoeden. 1 vd 2 zal zeker weten aangekondigd worden. Maar allebei zou nog beter zijn :)
Sowieso niet alleen een tour, want de band gaf een paar keer aan dat de tour werd uitgesteld door vertraging rond de productie van een nieuw album. Ze zullen beide dus willen koppelen aan elkaar. Hierom vind ik het ook logischer om meteen wat dagen te prikken dan om alleen het album aan te kondigen. Maar dat kan ook hoop zijn.

Hoewel ik het overigens niet weet waarvoor ik zou gaan: Meshuggah of Avenged Sevenfold. Mijn maat met wie ik samen naar GMM ga dit jaar is heel groot fan van Meshuggah: ik heb deze groep nog nooit gezien. Dat is wel een plus voor Meshuggah natuurlijk.
Een min voor Avenged Sevenfold is dat ik ze de vorige passage op Graspop behoorlijk mat vond. Maar normaal gesproken ligt de muziek van A7X veel meer in mijn straatje dan die van Meshuggah.
Lastig, lastig, lastig. Misschien wel een momentopname 16 juni.
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Sowieso niet alleen een tour, want de band gaf een paar keer aan dat de tour werd uitgesteld door vertraging rond de productie van een nieuw album. Ze zullen beide dus willen koppelen aan elkaar. Hierom vind ik het ook logischer om meteen wat dagen te prikken dan om alleen het album aan te kondigen. Maar dat kan ook hoop zijn.

Hoewel ik het overigens niet weet waarvoor ik zou gaan: Meshuggah of Avenged Sevenfold. Mijn maat met wie ik samen naar GMM ga dit jaar is heel groot fan van Meshuggah: ik heb deze groep nog nooit gezien. Dat is wel een plus voor Meshuggah natuurlijk.
Een min voor Avenged Sevenfold is dat ik ze de vorige passage op Graspop behoorlijk mat vond. Maar normaal gesproken ligt de muziek van A7X veel meer in mijn straatje dan die van Meshuggah.
Lastig, lastig, lastig. Misschien wel een momentopname 16 juni.
Ik ben al van toen ik metal begon met luisteren fan van A7X. Vorige keer op Graspop was mijn eerste (en enige) keer dat ik ze live zag tot nu toe en snap de uitdrukking 'mat' errond. Maar als eventuele headliner en met meer tijd heb ik er ook weer wat meer hoop in! Al zou ik ze ook graag eens in een setting van een solo show in een zaal willen zien. Dus ergens hoop ik ook daar nog ergens op in de toekomst!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Sowieso niet alleen een tour, want de band gaf een paar keer aan dat de tour werd uitgesteld door vertraging rond de productie van een nieuw album. Ze zullen beide dus willen koppelen aan elkaar. Hierom vind ik het ook logischer om meteen wat dagen te prikken dan om alleen het album aan te kondigen. Maar dat kan ook hoop zijn.

Hoewel ik het overigens niet weet waarvoor ik zou gaan: Meshuggah of Avenged Sevenfold. Mijn maat met wie ik samen naar GMM ga dit jaar is heel groot fan van Meshuggah: ik heb deze groep nog nooit gezien. Dat is wel een plus voor Meshuggah natuurlijk.
Een min voor Avenged Sevenfold is dat ik ze de vorige passage op Graspop behoorlijk mat vond. Maar normaal gesproken ligt de muziek van A7X veel meer in mijn straatje dan die van Meshuggah.
Lastig, lastig, lastig. Misschien wel een momentopname 16 juni.
Was dat niet een fake bericht over het uitstellen van het album? https://festileaks.com/2023/02/avenged-sevenfold-wel-niet-afgezegd/
Morgen is de dag?!

https://metalinjection.net/upcoming-releases/avenged-sevenfold-has-set-a-timer-that-ends-tomorrow
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.499
2.995
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.623
5.060
De single genaamd 'Nobody' van het nieuwe album 'Life Is But A Dream' zal morgen in ieder geval uitgebracht worden! Wie weet zal daar nog wat aankondiging bij komen, ookal betwijfel ik een europees festival in 2023
Inderdaad, die namen circuleerden al een paar weken in de A7X-community door hints van die zogenaamde 'hacker' LIBAD5343 (acronym van de albumtitel dus), en zijn nu bevestigd.

Hier de count-off livestream op hun YouTube-kanaal, waar deze titels (en mogelijk meer) op de muren staan geschreven:

 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Morgen 16:00 uur mogelijk een single?
Aftershock vind ik aannemelijk.
50/50% kans voor GMM, maar indien ze de headliner zijn zullen ze het morgen aankondigen lijkt me.
A7X waren vorig jaar al aangekondigd als headliner, dus het zou de laatste headliner zijn dan.
Het is de enige act met een hint er naar.

BMTH is een mindere match met Gojira (bij de andere dagen zijn de headliners een match, vind ik). Kan ook dat ze te duur zijn, GMM niet de mogelijkheden heeft die ze nodig hebben voor de show of niet in de buurt zijn of meer voor Werchter een headliner zijn?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
BMTH is een mindere match met Gojira (wel bij de andere dagen een match qua headliner vind ik), te duur, niet de mogelijkheden die ze nodig hebben voor de show of niet in de buurt?
Ben ik de enige die hier geem chocolade van kan maken?
Is dit een zin? Je vindt BMTH minder matchen met Gojira?
Je vindt BMTH te duur? Op basis van welke gegevens precies?
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
110
201
Mensen, ik heb een vraagje over de camping winkel.
Ik ben al een aantal jaren niet meer naar Graspop geweest, vroeger was de camping winkel vooral heel klein en duur.
Hoe zat dat de laatste jaren?
Duitse festivals hebben soms gewoon een volledige Aldi op de camping met prijzen die niet ver boven de normale winkel zitten.
Heeft Graspop inmiddels ook zo iets kunnen bedenken, of is het nogsteeds ontzettend duur en kan ik beter een wandeling maken naar het dorp ?
Wat is bijvoorbeeld de prijs van een blik bier?
Moet ik torens met bier inkopen of is het op de camping ook wel te doen?
Alvast bedankt
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Ben ik de enige die hier geem chocolade van kan maken?
Is dit een zin? Je vindt BMTH minder matchen met Gojira?
Je vindt BMTH te duur? Op basis van welke gegevens precies?
Verbeterd! Kan het beter nog een keer lezen

'BMTH is een mindere match met Gojira (bij de andere dagen zijn de headliners een match, vind ik). Kan ook dat ze te duur zijn, GMM niet de mogelijkheden heeft die ze nodig hebben voor de show of niet in de buurt zijn of meer voor Werchter een headliner zijn?'
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
@jamel jij zin om een A7X intro te schrijven?:p
Haha! Als ze daadwerkelijk komen dan wil ik dat best doen. Al ben ik niet echt groot fan van de band, dus dan moet ik wel wat research doen. Wat ik op zich niet erg vind om te doen. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er onder de bezoekers hier mensen zitten die wel degelijk zeer bekend zijn met hun discografie. Zo niet, dan doe ik het. Beloofd!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
Mensen, ik heb een vraagje over de camping winkel.
Ik ben al een aantal jaren niet meer naar Graspop geweest, vroeger was de camping winkel vooral heel klein en duur.
Hoe zat dat de laatste jaren?
Duitse festivals hebben soms gewoon een volledige Aldi op de camping met prijzen die niet ver boven de normale winkel zitten.
Heeft Graspop inmiddels ook zo iets kunnen bedenken, of is het nogsteeds ontzettend duur en kan ik beter een wandeling maken naar het dorp ?
Wat is bijvoorbeeld de prijs van een blik bier?
Moet ik torens met bier inkopen of is het op de camping ook wel te doen?
Alvast bedankt
Volgens mij ben je een stuk beter af met inkopen vooraf/in het dorp
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

RubenJS

Support act
18 feb 2023
832
2.409
Haha! Als ze daadwerkelijk komen dan wil ik dat best doen. Al ben ik niet echt groot fan van de band, dus dan moet ik wel wat research doen. Wat ik op zich niet erg vind om te doen. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er onder de bezoekers hier mensen zitten die wel degelijk zeer bekend zijn met hun discografie. Zo niet, dan doe ik het. Beloofd!
Haha, ik ben groot liefhebber. Was m’n eerste metal concert waar ik heen was. Echter geen fan van de huidige NFT en crypto onzin die ze pushen.

Vrees dat ze morgen trouwens gewoon een album / paar nummers gaan releasen. Al vind ik t feit dat ze om 8 uur ‘s ochtends Amerikaanse tijd (wat precies 16.00 België is, wel heel toevallig). Perfecte tijdstip voor een Graspop bekendmaking!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.170
10.497
A7X zou voor mij een perfecte boeking zijn. Prima band die ik graag nog een herkansing geef na laatste zwakkere doorkomst. Maar tegelijkertijd vind ik het niet erg als ik ze moet missen. Zo wil ik sowieso Meshuggah gaan zien en verwacht ook bands als Crowbar, Behemoth, Ice Nine Kills en Watain in de late uurtjes in de tenten. Dan kan ik zonder FOMO lekker daar gaan kijken.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
A7X zou voor mij een perfecte boeking zijn. Prima band die ik graag nog een herkansing geef na laatste zwakkere doorkomst. Maar tegelijkertijd vind ik het niet erg als ik ze moet missen. Zo wil ik sowieso Meshuggah gaan zien en verwacht ook bands als Crowbar, Behemoth, Ice Nine Kills en Watain in de late uurtjes in de tenten. Dan kan ik zonder FOMO lekker daar gaan kijken.
Helemaal mee eens!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken