Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Ja, maar tegelijkertijd heb ik wel heel hard het gevoel dat we bepaalde namen hierdoor missen.
Stel dat al die popnamen beschikbaar waren, dan nog zou Werchter ze niet geprogrammeerd hebben.

Stel dat we nu als dagheadliners Robbie Williams, Rosalia, Dua Lipa en Billie Eilish gehad zouden hebben... het kot was hier te klein waarschijnlijk.
Dua Lipa en Billie Eilish zouden ze gewoon programmeren volgens mij. Dit soort namen hebben ze in het verleden ook gewoon neergezet.

En ja, als dat de vier Main headliners zouden zijn dan kunnen ze de naam van het festival ook wel veranderen, denk je niet?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Nu men moet het kunnen benoemen. De meeste rap is gewoon slecht live, meestal een backing track er is niks live aan en spelen zelf niet de tijd dat ze geprogrammeerd staan. En pas op ik ben/was super fan van hiphop, maar ben zo vaak terleugesteld geweest door die acts. Mijn beste shows in hiphop waren Cypress Hill in 94 op pukkelpop en Jay-z in de AB. Beide waren wereldklasse toen. (Trouwens Cypress hill was toen geboekt voor 1u en speelde 35min ;))
Die Kendrick show blaast menig show in andere genres onder de tafel. Die Tyler the Creator show scheen ook fenomenaal te zijn.

In elk genre zitten artiesten die het live niet waar maken.
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Die Kendrick show blaast menig show in andere genres onder de tafel. Die Tyler the Creator show scheen ook fenomenaal te zijn.

In elk genre zitten artiesten die het live niet waar maken.
Tyler gezien op dour was wel ok maar zakte na 30min wel in mekaar. Asap Rocky was verschrikkelijk in de AB, Schoolboy Q was ok op dour, Booba suckte op dour en zo kan ik blijven doorgaan.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Tyler gezien op dour was wel ok maar zakte na 30min wel in mekaar. Asap Rocky was verschrikkelijk in de AB, Schoolboy Q was ok op dour, Booba suckte op dour en zo kan ik blijven doorgaan.
Sinds Snoop Dogg op Werchter is voor mij alleen maar bevestigd dat het niet werkt. Tot nu toe heeft geen enkele soortgelijke act mijn ongelijk (voor mij dan) bewezen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Sinds Snoop Dogg op Werchter is voor mij alleen maar bevestigd dat het niet werkt. Tot nu toe heeft geen enkele soortgelijke act mijn ongelijk bewezen.
Jay-Z in 2008 en Anderson Paak in 2018
staan beide hoog in mijn top 10 beste shows op RW.

Als RATM getourd, dan was Run The Jewels ook meegekomen. En dat is ook een bommeke live.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Jay-Z in 2008 en Anderson Paak in 2018
staan beide hoog in mijn top 10 beste shows op RW.
Heb ik van allebei een stukje gekeken maar niet overtuigd. Het is ook gewoon mijn muziek niet, dat helpt al niet mee natuurlijk.

En bij beiden kan ik me niet herinneren dat de weide knettervol stond eigenlijk.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
En ja, als dat de vier Main headliners zouden zijn dan kunnen ze de naam van het festival ook wel veranderen, denk je niet?
Wel ja, dat is net mijn punt. Het lijkt wel of er gewoon plaats is voor een extra major festival. Welcome back, Beach Rock!

Of was dat zelfs niet het plan om iets extra in Brustem te organiseren?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
Ik ben ook wel van mening dat hiphop live vaak tegenvalt. Er zijn best veel artiesten in het genre die ik waardeer, maar dat blijft toch vooral bij de albums. Overigens idem dito bij Billie Eilish, groot fan van haar muziek op de plaat, maar live opnames ervan komen toch over als plat en schreeuwerig.

Als het werkt, kan het natuurlijk ook super goed uit de verf komen, maar het werkt net iets te vaak niet naar mijn mening.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
En bij beiden kan ik me niet herinneren dat de weide knettervol stond eigenlijk.
Huh? Bij Paak kon al een kwartier voor de show de Barn niet meer binnen en het was het meest uitbundige publiek dat ik gezien heb in Werchter.

Bij Jay-Z stond het veld echt belachelijk vol toen. Viel ons op toen, want vooraf waren er veel boze mensen toen, contrastje met dat uitgelaten veld. Je kan die show trouwens nog stukken herbekijken op Youtube.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.032
2.661
Sinds Snoop Dogg op Werchter is voor mij alleen maar bevestigd dat het niet werkt. Tot nu toe heeft geen enkele soortgelijke act mijn ongelijk (voor mij dan) bewezen.
Mja, Snoop Dogg is ook een ras apart. Echt niet te vergelijken met wat Kendrick bent.
Dat is een beetje hetzelfde als Tool vergelijken met Limp Bizkit.
Ik luister totaal niet naar rap/hiphop, maar ik zou ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Wel ja, dat is net mijn punt. Het lijkt wel of er gewoon plaats is voor een extra major festival. Welcome back, Beach Rock!

Of was dat zelfs niet het plan om iets extra in Brustem te organiseren?
Alleen om dan meteen met zulke grote namen te komen. Dan zul je uit een flink vaatje moeten tappen.

Is dat niet gewoon Pukkelpop, trouwens?

Je zou zeggen dat met Pukkelpop, Graspop, Dour, Werchter en Les Ardentes alles wel zo'n beetje aan z'n trekken komt?
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Mja, Snoop Dogg is ook een ras apart. Echt niet te vergelijken met wat Kendrick bent.
Dat is een beetje hetzelfde als Tool vergelijken met Limp Bizkit.
Ik luister totaal niet naar rap/hiphop, maar ik zou ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.
Oh ik weet ook zeker dat ik van Kendrick Lamar wel degelijk kan genieten hoor. En ik wil ze al helemaal niet over 1 kam scheren. Maar in de regel staat de wei volgens mij niet vol bij dit soort concerten. En dat telt natuurlijk hard. Ik denk dat Werchter niet het beste festival daarvoor is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken