Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Als de ene in de Barn staat kan de andere perfect onder RHCP.
Tuurlijk. Voor alles is een plekje. Maar ik wil maar zeggen dat als er meer mensen denken zoals ik, er meer kaartjes verkocht worden door Editors dan door LilNasX. En niet om mijn muziek(wan)smaak nou op te kloppen, maar ik denk wel dat dat waar is.
 

vdb44

Playlistbediener
5 jul 2020
18
7
Bij lange na niet volgens mij. Tot een week vooraf waren er op vrijwel elke ring nog zitplaatsen te koop. Itt Ziggo, die hij wel twee keer uitverkocht.

Als je in de zaal stond leek die goed vol te zitten, dus zullen hier en daar nog wel zitplaatsen vrij zijn geweest, maar was niet zo dat grote delen van de zaal leeg waren ofzo. Zoals eerder gezegd, iedereen was op zoek naar staanplaatsen voor deze en terecht, want was één van de betere gigs van het afgelopen jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.167
5.498
Is nu niet dat iedereen lovend was na die show in Brussel. Soit, niet gezegd dat hij er niet staat maar die mogen ze rustig naar Luik sturen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.908
6.135
Is nu niet dat iedereen lovend was na die show in Brussel. Soit, niet gezegd dat hij er niet staat maar die mogen ze rustig naar Luik sturen.
Had idd ook verwacht dat er meer lovende reacties zouden zijn. Bleef wat uit. Nu, denk dat als je zoomers naar je festival lokken dat je Billie Eilish met Lil Nas X toch ook wel prima doet hoor.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.620
867
Niet bepaald. Artiesten als Kendrick en Tyler, The Creator, vorig jaar, verdienen het gewoon om op een major te staan. Op het grootste podium. Voor 80.000 man. En terwijl worden ze telkens weggezet op Les Ardentes. Uiteraard een festival dat meer bij hun aanhang past en waar ze een uitzinniger publiek zullen treffen, maar wel kleiner. En da's jammer.

Als Werchter zo conservatief blijft programmeren qua headliners, dan blijf ik bij mijn punt.
Er is nood aan een major festival dat het wel aan durft en/of de middelen heeft om pop, r&b, hip-hop en classics te programmeren zoals Kendrick, Rosalia, Depeche Mode, Dua Lipa, Billie, Robbie Willims, etc...
Dat dagje Boutique lost de zaak ook niet op precies...
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Als Werchter zo conservatief blijft programmeren qua headliners, dan blijf ik bij mijn punt.
Er is nood aan een major festival dat het wel aan durft en/of de middelen heeft om pop, r&b, hip-hop en classics te programmeren zoals Kendrick, Rosalia, Depeche Mode, Dua Lipa, Billie, Robbie Willims, etc...
Dat dagje Boutique lost de zaak ook niet op precies...
Tja, Rap is het nooit echt geweest op Werchter. Past er op de een of andere manier niet. En dat kan. Eigenlijk werkt het op heel veel festivals gewoon niet zo goed, tenzij het er echt op gericht is.

Ieder festival heeft zijn eigen identiteit en ik denk dat die van Werchter vooral niet hierin ligt. Depeche Mode hebben ze toch al een x aantal keer gedaan ook, dus die valt wat mij betreft niet in dit rijtje.

Robbie Williams niet boeken vind ik dan juist weer niet conservatief. Ik had het erg makkelijk gevonden als ze die gekozen hadden dit jaar.
Dua Lipa is een naam die Werchter heus wel had gehad, als ze op die datum in Belgie had willen zijn. Hetzefde geldt voor Billie.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Als Werchter of een andere festival zouden denken dat die mensen genoeg volk zouden trekken dan zetten ze ze heus op affiche.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
405
252
Ik zou zeggen, Kendrick Lamar verdient het main event te zijn en beter voor 40.000 fans dan voor een weide van 80.000 die net zo lief naar RHCP of Muse gaan kijken. Net zoals dat het veel beter is dat hij op Rolling Loud staat in plaats van Pinkpop.
Helemaal mee eens. Ik vind Kendrick een mooie naam om op je affiche te hebben, maar mijn ervaring met Kendrick is dat het (vaak) niet werkt op festivals. Volgens mij doe je hem een groot plezier door hem weg te zetten op Rolling Loud en Les Ardentes
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Nu men moet het kunnen benoemen. De meeste rap is gewoon slecht live, meestal een backing track er is niks live aan en spelen zelf niet de tijd dat ze geprogrammeerd staan. En pas op ik ben/was super fan van hiphop, maar ben zo vaak terleugesteld geweest door die acts. Mijn beste shows in hiphop waren Cypress Hill in 94 op pukkelpop en Jay-z in de AB. Beide waren wereldklasse toen. (Trouwens Cypress hill was toen geboekt voor 1u en speelde 35min ;))
 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.620
867
Als Werchter of een andere festival zouden denken dat die mensen genoeg volk zouden trekken dan zetten ze ze heus op affiche.
Dat was vroeger het mooie van de Lokerse Feesten.
Die programmeerden vroeger wat ze zelf goed vonden, zoals Brian Wilson, Ben Harper, Jools Holland, ...
Resultaat was vaak een vrij leeg terrein, maar wel een topaffiche.

Helaas zijn ze hier ook van afgestapt en kiezen ze ook voor het geld nu.
Zoals Werchter ongetwijfeld.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
234
Is nu niet dat iedereen lovend was na die show in Brussel. Soit, niet gezegd dat hij er niet staat maar die mogen ze rustig naar Luik sturen.
Ik val in herhaling, maar de show van Lil Nas X was ook quasi volledig playback.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.620
867
Tja, Rap is het nooit echt geweest op Werchter. Past er op de een of andere manier niet. En dat kan. Eigenlijk werkt het op heel veel festivals gewoon niet zo goed, tenzij het er echt op gericht is.

Ieder festival heeft zijn eigen identiteit en ik denk dat die van Werchter vooral niet hierin ligt. Depeche Mode hebben ze toch al een x aantal keer gedaan ook, dus die valt wat mij betreft niet in dit rijtje.

Robbie Williams niet boeken vind ik dan juist weer niet conservatief. Ik had het erg makkelijk gevonden als ze die gekozen hadden dit jaar.
Dua Lipa is een naam die Werchter heus wel had gehad, als ze op die datum in Belgie had willen zijn. Hetzefde geldt voor Billie.
Ja, maar tegelijkertijd heb ik wel heel hard het gevoel dat we bepaalde namen hierdoor missen.
Stel dat al die popnamen beschikbaar waren, dan nog zou Werchter ze niet geprogrammeerd hebben.

Stel dat we nu als dagheadliners Robbie Williams, Rosalia, Dua Lipa en Billie Eilish gehad zouden hebben... het kot was hier te klein waarschijnlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken