Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
765
693
Ik zou willen vragen om je vettige taal voor jou te houden.

Ik zie überhaupt niet in hoe je dat er allemaal in leest, ma bon. Macklemore is een act die ook gewoon prima daar zou werken en waar de target audience heel tevreden zou zijn. Net zoals Werchtergangers blijkbaar heel tevreden waren met Editors. Kendrick Lamar verdient 't gewoon om op het grootste en belangrijkste festival van België te staan en dat te headlinen in plaats van een niche festival - als je daar allemaal iets denigrerend in ziet, dan weet ik het ook niet meer.
Vettige taal, bedankt.

Je bent uzelf gewoon in duizend bochten aan het wringen om het nog goed te praten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Je bent uzelf gewoon in duizend bochten aan het wringen om het nog goed te praten.
Niet bepaald. Artiesten als Kendrick en Tyler, The Creator, vorig jaar, verdienen het gewoon om op een major te staan. Op het grootste podium. Voor 80.000 man. En terwijl worden ze telkens weggezet op Les Ardentes. Uiteraard een festival dat meer bij hun aanhang past en waar ze een uitzinniger publiek zullen treffen, maar wel kleiner. En da's jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Logic

Campingartiest
23 okt 2017
61
128
Niet bepaald. Artiesten als Kendrick en Tyler, The Creator, vorig jaar, verdienen het gewoon om op een major te staan. Op het grootste podium. Voor 80.000 man. En terwijl worden ze telkens weggezet op Les Ardentes. Uiteraard een festival dat meer bij hun aanhang past en waar ze een uitzinniger publiek zullen treffen, maar wel kleiner. En da's jammer.
Les Ardentes is tegenwoordig een van de grootste hiphopfestivals van Europa, daar wil je als artiest toch gewoon staan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en koolket

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.578
Daar zeg je het: Kendrick zijn target audience gaat massaal naar Les Ardentes gaan. Die dag verkoopt gegarandeerd uit.
It’s all about the money trees.

Steeds spijtiger voor mensen die graag verschillende genres op 1 festival willen zien eigenlijk, ook qua grote namen. Behalve Slowthai nog geen enkele hiphop naam op RW tot nu toe.

En Les Ardentes of Woo Hah is ALLEEN hip hop, lijkt me ook niet alles (net zoals alleen metal op Graspop mij ook totaal niet aanspreekt).
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Wel goed dat Kendrick ook nog zijn overeenkomsten met de organisatoren in 2020 goed maakt.
Als die show nu als een gek had uitverkocht in het sportpaleis, had Herman nooit getwijfeld.
 
12 nov 2016
655
392
It’s all about the money trees.

Steeds spijtiger voor mensen die graag verschillende genres op 1 festival willen zien eigenlijk, ook qua grote namen. Behalve Slowthai nog geen enkele hiphop naam op RW tot nu toe.

En Les Ardentes of Woo Hah is ALLEEN hip hop, lijkt me ook niet alles (net zoals alleen metal op Graspop mij ook totaal niet aanspreekt).
Parijs is niet heel ver weg, je kan Kendrick daar altijd zien op Lollapalooza.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Les Ardentes is tegenwoordig een van de grootste hiphopfestivals van Europa, daar wil je als artiest toch gewoon staan?
Dat ontken ik niet hoor. Maar het is toch jammer dat hij dan niet 'ook' een major hier doet, beetje het nadeel van in zo'n pietluttig land als België te wonen. Eens een artiest voor het ene festival geboekt is, kun je een kruis trekken voor alle andere.

edit: wat @mattman dus ook zegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Logic

vdb44

Playlistbediener
5 jul 2020
18
7
Wel goed dat Kendrick ook nog zijn overeenkomsten met de organisatoren in 2020 goed maakt.
Als die show nu als een gek had uitverkocht in het sportpaleis, had Herman nooit getwijfeld.

Probleem was dat niemand zitplaatsen wou kopen, zat toch redelijk vol en de vraag naar veldkaarten was wel enorm. Heb met veel geluk één kunnen scoren via ticketswap.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Wel goed dat Kendrick ook nog zijn overeenkomsten met de organisatoren in 2020 goed maakt.
Als die show nu als een gek had uitverkocht in het sportpaleis, had Herman nooit getwijfeld.
Wel jammer dat hij überhaupt twijfelt want die show was wel echt fenomenaal. Die moet je als major gewoon hebben als je de mogelijkheid hebt.
RHCP verkoopt dan misschien beter, maar dat 2x na elkaar zetten is toch wel een tikkie genant voor je festival imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.907
Dat ontken ik niet hoor. Maar het is toch jammer dat hij dan niet 'ook' een major hier doet, beetje het nadeel van in zo'n pietluttig land als België te wonen. Eens een artiest voor het ene festival geboekt is, kun je een kruis trekken voor alle andere.

edit: wat @mattman dus ook zegt.
Een pietluttig land dat dan ook nog eens tig festivals telt die elk zen ding moeten doen, gemonopoliseert door 1 promotor of toch bijna. Wel straffe kost wat hier op een zomer overal ten lande passeert.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
It’s all about the money trees.

Steeds spijtiger voor mensen die graag verschillende genres op 1 festival willen zien eigenlijk, ook qua grote namen. Behalve Slowthai nog geen enkele hiphop naam op RW tot nu toe.

En Les Ardentes of Woo Hah is ALLEEN hip hop, lijkt me ook niet alles (net zoals alleen metal op Graspop mij ook totaal niet aanspreekt).
En Werchter is ook meer en meer naar 1 genre aan het groeien. Rock/pop voor nostalgici.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.907
Wel jammer dat hij überhaupt twijfelt want die show was wel echt fenomenaal. Die moet je als major gewoon hebben als je de mogelijkheid hebt.
Denk niet dat hij twijfelt aan de show, maar aan de verkoop van die show. Je hebt deze Sportpaleis show en de vroege boost die zijn bekendmaking gaf in 2020.
Voor 2021 werd hij al vervangen door een veiligere Gorillaz, was toen al een beetje duidelijk dat ze eerder het brave en veilige pad zouden kiezen. 2022 en voorlopig 2023 wordt dat pad verder bewandeld. We komen verdomme van Tool, Pink, Strokes, Kendrick, Soad, Volbeat als (co/sub whatever) headliners, het het kan keren.

Over Volbeat gesproken, die hier ook nog vaak geopperd werden om hun show te komen inhalen, lijkt me toch ook een trapje lager te worden, kijk maar eens naar de beschikbare plaatsen in het Sportpaleis, om van te huilen. (Ze moesten hier ook maar niet om het half jaar staan, zou misschien helpen).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Denk niet dat hij twijfelt aan de show, maar aan de verkoop van die show.
Ja, dat snap ik wel, maar je moet af en toe ook gewoon wat risico durven nemen toch? Goeie undercard en co-headliner erbij en het had dan toch wel grotendeels goed moeten komen? Je kan moeilijk continu met dezelfde koek blijven aankomen want die raakt ook een jaar op.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ik zou zeggen, Kendrick Lamar verdient het main event te zijn en beter voor 40.000 fans dan voor een weide van 80.000 die net zo lief naar RHCP of Muse gaan kijken. Net zoals dat het veel beter is dat hij op Rolling Loud staat in plaats van Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oh Well

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Denk niet dat hij twijfelt aan de show, maar aan de verkoop van die show. Je hebt deze Sportpaleis show en de vroege boost die zijn bekendmaking gaf in 2020.
Voor 2021 werd hij al vervangen door een veiligere Gorillaz, was toen al een beetje duidelijk dat ze eerder het brave en veilige pad zouden kiezen. 2022 en voorlopig 2023 wordt dat pad verder bewandeld. We komen verdomme van Tool, Pink, Strokes, Kendrick, Soad, Volbeat als (co/sub whatever) headliners, het het kan keren.
Al tig keer gezegd,maar als je het verkoopsgewijs niet vertrouwt zet er dan een rockband voor. QOTSA ideaal ervoor, en nu ze er toch staan zou zelfs RHCP het 2e jaar op rij daarvoor een goede optie zijn.

Er is imo geen goed argument te bedenken voor Herman - vinger aan de pols - Schueremans om zo'n act bewust te laten schieten. En idd, er waren wel nog erg veel gezochte tickets op ticketswap voor het middenplein. Dat geeft misschien ook een indicatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken