Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Je hoort dan ook bijna enkel de schreeuwende tieners ipv Billie zelf
Misschien is dat het probleem ja. Moet eerlijk zeggen dat ik bij haar puur op de videoregistratie af ga, nooit zelf gezien… mede omdat het me dus niks leek op basis van de beelden. Nuja, misschien wordt het met de jaren beter, als haar fanbase wat minder jong en krijserig wordt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Veel van die acts spelen ook liever main stage, terwijl dit veel beter tot zijn recht komt in een tent.
Dat vroeg ik mij laatst nog af trouwens, hebben veel artiesten daar zelf een sterke mening over? Niet per se main vs tweede of derde podium, maar eerder buiten of binnen, licht of donker, etc. We hebben het hier vaak over wat we als fan het liefste zien, maar dan is de tendens toch vaak liever tent dan mainstage. Bij rappers blijkt de voorkeur andersom te liggen. Zijn er meer tendensen per genre of is het heel individueel?
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar en Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Tja, Rap is het nooit echt geweest op Werchter. Past er op de een of andere manier niet. En dat kan. Eigenlijk werkt het op heel veel festivals gewoon niet zo goed, tenzij het er echt op gericht is.

Ieder festival heeft zijn eigen identiteit en ik denk dat die van Werchter vooral niet hierin ligt. Depeche Mode hebben ze toch al een x aantal keer gedaan ook, dus die valt wat mij betreft niet in dit rijtje.

Robbie Williams niet boeken vind ik dan juist weer niet conservatief. Ik had het erg makkelijk gevonden als ze die gekozen hadden dit jaar.
Dua Lipa is een naam die Werchter heus wel had gehad, als ze op die datum in Belgie had willen zijn. Hetzefde geldt voor Billie.
Dit gaat niet louter om hiphop natuurlijk.

En ik zag iemand claimen dat veel rap ook gewoon slecht / backing track gebruikt. Oké. En er is binnen rock en punk ook heel veel slechte muziek. Slecht gebracht. Basic. Dat is in ieder genre zo. Maar als je je beperkt tot planten of artiesten die grote labels gepusht worden, just because. Dan wordt het moeilijk natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Tyler gezien op dour was wel ok maar zakte na 30min wel in mekaar. Asap Rocky was verschrikkelijk in de AB, Schoolboy Q was ok op dour, Booba suckte op dour en zo kan ik blijven doorgaan.
Tyler gezien op Primavera en was fenomenaal jipla. Run The Jewels, Kendrick Lamar, Brockhampton, Little Simz, Zwangere Guy, Danny Brown.. 😊
 
  • Geweldig
Waarderingen: pongolesi

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
159
75
Vaak zat erg toffe optredens gezien van hip-hop/rap artiesten, o.a. Freddie Gibbs, Pusha-T, Joey Badass, Wu-Tang Clan, Busta Rhymes, The Roots, Onyx, Denzel Curry, Cypress Hill en Run The Jewels gaven gewoon een goede performance.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Dat vroeg ik mij laatst nog af trouwens, hebben veel artiesten daar zelf een sterke mening over? Niet per se main vs tweede of derde podium, maar eerder buiten of binnen, licht of donker, etc. We hebben het hier vaak over wat we als fan het liefste zien, maar dan is de tendens toch vaak liever tent dan mainstage. Bij rappers blijkt de voorkeur andersom te liggen. Zijn er meer tendensen per genre of is het heel individueel?
Ja, er is vaak sterke mening. Vooral omdat je op de main potentieel voor een enorm grote afzetmarkt kunt spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
304
233
Die drie waren toen op dat moment meer dan gerechtvaardigd.
Volgens een bepaalde commerciële logica misschien (hoeveel platen / tickets verkopen ze?), maar niet vanuit het oogpunt 'dat wordt een onvergetelijke liveshow', en wat mij betreft in twee van de drie gevallen ook niet op artistiek vlak. Dat wreekt zich.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Er zijn wel een paar legendarische drama shows binnen dat genre op Werchter. The Game is absolute nummer 1, Xzibit was ook de moeite, om nog maar te zwijgen over Wu Tang Clan.

Maar zodra ze inderdaad verschijnen met een band, dan voel je al iets. Jay Z was echt heel goed, Kanye in 2006 ook, Kendrick in 2013 (al speelde die met moeite 35min van de voorziene 60) prima.

Het is vooral dat de massa, benoem ze maar gerust - de conservatieve werchterganger - er niet veel van lust. Kendrick was toen een enorme hype, ik stond quasi op rij 5 en had plaats zat.
Veel van die acts spelen ook liever main stage, terwijl dit veel beter tot zijn recht komt in een tent.
Odd Future was toch ook notoir kut?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
De post waarmee maandag begon en ons op 4 dagen al zeker 68 pagina's verder bracht.
Verder gezien wat er maandag volgde mag ik je vragen @mattman om deze leuze niet meer te gebruiken? :LOL:
En zeggen dat ik enkele dagen geleden deze thread nog feliciteerde met z'n 300e pagina. 378 en we keep going! 💪
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Volgens een bepaalde commerciële logica misschien (hoeveel platen / tickets verkopen ze?), maar niet vanuit het oogpunt 'dat wordt een onvergetelijke liveshow', en wat mij betreft in twee van de drie gevallen ook niet op artistiek vlak. Dat wreekt zich.
Ook andere tijden met minder indrukwekkende producties
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken