De albums van 2018

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.547
548
2018 staat alweer voor de deur en dus kunnen we alvast uitkijken naar nieuwe albums.

Zelf ben ik tot dusverre al benieuwd naar het debuut van shame en de nieuwe platen van Black Foxxes, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Car Seat Headrest, The Decemberists, Buffalo Tom, etc...

Waar kijken jullie naar uit?
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
720
1.451
Dingen waar ik tot zover enthousiast voor ben zijn de nieuwe :
- My Bloody Valentine!
- Car Seat Headrest
- Spiritualized
- Interpol

Weet niet precies wat er allemaal bevestigd is verder.
Ik ben wel benieuwd of de volgende Gorillaz goed is, als het volgende album weer flopt is het over voor ze.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
My Bloody Valentine, CSH, AM en Gorillaz maken me wel benieuwd ja.

Ik heb het gevoel dat Nick Cave wat later in het jaar alweer met een nieuw album zou kunnen komen. En Thom Yorke speelt ook opvallend veel nieuwe nummers tijdens z'n solo sets. Thom LP3 incoming! Verder ook benieuwd naar nieuw werk van Flying Lotus, Jack White, Kanye West en Vampire Weekend. En of Editors in de lente nog eens met een succesalbum komt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Ik kijk uit naar de vele tot voor mij nu nog onbekende kleinere bandjes die vette albums gaan maken volgend jaar.. Vorig jaar Whitney en Car Seat Headrest bv en dit jaar bv IDLES, Julien Baker, Moses Sumney.. Het zijn dat soort dingen die het jaar echt een pak leuker maken wanneer je valt op zo'n pareltjes. Verder ben ik inderdaad ook benieuwd naar Nick Cave, die schijnt wat te gaan doen met Josh Homme en tot slot de solo album's van Thom Yorke en Jonny Greenwood (waren toch allebei bezig met solo werk niet?)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.200
Machine Head en Tool.
Twee van de weinige bands waarvan ik nog albums koop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Jonny Greenwood doet meteen al een flinke duit in het zakje met zijn solo album, prachtig man.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.933
470
Jonny Greenwood doet meteen al een flinke duit in het zakje met zijn solo album, prachtig man.
Wait, what? Heeft Greenwood een solo album uit? Of bedoel je die OST van Phantom Thread?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Yannick wrote:
Jonny Greenwood doet meteen al een flinke duit in het zakje met zijn solo album, prachtig man.

Wait, what? Heeft Greenwood een solo album uit? Of bedoel je die OST van Phantom Thread?
Ja, die bedoel ik! (had 't misschien verkeerd verwoord, oeps..)
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Ik heb hem nog niet volledig geluisterd, maar afgaande op de nummers ik gehoord heb is het nieuwe album Wrong Creatures van Black Rebel Motorcycle Club een lekkere plaat geworden om 2018 mee af te trappen (voor mij dan)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb hem nog niet volledig geluisterd, maar afgaande op de nummers ik gehoord heb is het nieuwe album Wrong Creatures van Black Rebel Motorcycle Club een lekkere plaat geworden om 2018 mee af te trappen (voor mij dan)

Samen met de nieuwe van shame en cupcakke zijn dit mijn eerste 3 albums op het luisterlijstje van 2018.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Thomas wrote:
Black Rebel Motorcycle Club

Wie?

Missen we een grap dan?

In de Pitchfork recensie stond dat Echo het beste nummer van deze plaat was. Daar hebben ze volkomen gelijk in en dan blijft BRMC toch een beetje steken in middelmatigheid.

Bij cupcakKe is dat zeker niet het geval. De ultieme vrouwelijke rapper op het met een vrij zware stem en delivery. Zelf ben ik nog vrij onbekend met haar maar dit album is een fijne binnenkomer. Het enigste minpuntje is geheelplaatje allemaal wat zwaar valt (no pun intended). Mede door het hoge tempo val vrijwel elk nummer. De beats zijn goed en de lijntjes volgen elkaar soepel op. Prima eerste hiphop plaat van het jaar!

En dan ten slotte de eerste hard hitter van 2018. De glansrijke eerste rescensies die er al binnen stromen voor het debuutalbum van shame zijn geheel terecht. Die overdreven britste vocals, rammelde gitaarlijndjes, doordrammende drummetjes. Het is allemaal weer aanwezig. Ik heb elk jaar wel een brits rammelbandje die mij in het begin van het jaar bij mn strot grijpt maar dit is wel erg vroeg. Dit is na 2 luisterbeurten maar de eerst plaat die ik hoger zou geven dan een 8 heeft zich zojuist gemeld.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@wessel Migos – Culture II op 26/1 uit

Hopelijk een flink pakket nieuwe ad libs. Ik ben benieuwd hoe dicht ze bij Culture 1 in de buurt gaan komen. Dat het een leuk album gaat worden staat vast!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Die Phantom Thread soundtrack van Jonny Greenwood grijpt me enorm aan. Spookachtig mooi met momenten.

Ook de eerste keer dan een soundtrack van hem bij mij zo in de smaak valt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Me maar eens verdiept in de nieuwe releases.

Joe Perry - Sweetzerland Manifesto 6/10

Verrassend leuk. Nergens heel goed, maar over de breedte gewoon leuk goed en degelijk.

tUnE-yArDs - I Can Feel You Creep Into My Private Life 8/10

Kan nog hoger worden. Heerlijke funky elktro muziek. Totaal maf wat er allemaal op gebeurt. Mijn favoriet tot nu toe dit jaar.

First Aid Kit - Ruins 7/10

Enigszins verrast door de goede plaat hier. Sterke nummers, met prachtige zang en een mooie muzikale omlijsting.

SHAME - Songs of Praise 4/10

Helaas pakte het mij niet zoals sommige anderen hier. Vond het pure middelmaat.

Porches - the House 7/10

Deed me hier en daar aan Beck denken, maar dan iets gelikter. Wel leuk.

CupcaKKe was niet mijn ding en BRMC pakte me ook totaal niet. Bij Half Japanese was het net of ik een van hun oude cd's opzette, klonk exact hetzelfde. Ook nog Fall Out Boy geluisterd, ook al wist ik van te voren dat het niks zou zijn. Ik raad iedereen aan om het eerste nummer van het album te proberen. Het nummer wat je daarna hoort klinkt dan prachtig.
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
De eerste drie voor mij in 2018:

Shame - Songs of Praise 6/10

Bij dit album kan ik me al enigzins vinden in wat Brian hierboven al vermeld. De band wordt momenteel erg gehyped voor mijn gevoel, maar ook ik vind het, weliswaar niet slecht, maar niet boven gemiddeld album. Wel ben ik erg benieuwd naar de live performance van deze gasten, dus ik denk dat ik in april maar is ga kijken in Doornroosje.

Camila Cabello - Camila 5/10

Ook maar weer is aan een pop album gewaagd. Hoewel ik niet vaak een echt goed pop album ontdek, is het ook niet altijd zo rampzalig als dat het soms lijkt. Een nummer als 'She Loves Control' vind ik z'n voorbeeld van een lekker weg te luisteren pop-nummer. Het stijgt zeker niet tot hoge hoogtes, maar ik kan er prima mee leven.

Shopping - The Official Body 8/10

Een mooi voorbeeld van z'n band die je gelijk herkend aan de gitaar riffjes, knappe prestatie. Een album dat redelijk dansbaar is en ook aantal goede lyrics kent. Kortom, eerste uitschieter voor mij van 2018!
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Belle & Sebastian - How To Solve Our Human Problems (Part 2)
Het tweede deel in de EP-trilogie. Klinkt als typisch Belle & Sebastian, erg mooi en relaxed.
Ik vind alleen Cornflakes een beetje een apart nummer
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken