C2C (Turijn, Italië) heeft zijn eerste namen aangekondigd. Onder andere Bicep, Low en Autechre tekenen present.
Ik ben er in 2018 geweest voor Aphex Twin. Ik heb er toen ook Beach House, Blood Orange, Peggy Gou, Yves Tumor, Avalon Emerson, Skee Mask,... gezien. Er zijn 2 podia, het festival duurt elke dag van 21u tot 06u. Bands staan uiteraard geprogrammeerd in het begin, naarmate de nacht vordert draaien de dj's en verandert de hal in een ravecave.
+ Goedkoop: €55 voor 2 dagen. Op de onderstaande affiche gaan zeker nog dubbel zoveel namen bijkomen. Als je de preparty binnen wil de dag voordat het begint, dan betaal je €75. Op de preparty stonden de vorige jaren oa Slowthai en Call Super, om u een idee te geven.
+ Vette locaties: main event gaat door in een oude fabriekshal, preparty was de vorige keer in een treinmuseum.
+ Democratische prijzen: €5 voor een halve liter bier, €2 voor een halve liter water, €8 voor cocktail
+ Fijn publiek: beetje à la Dour, maar fatsoenlijker. Uiteraard zijn er Italianen, en dat zijn knappe en sociale mensen. Ook redelijk wat mensen uit een ander land, die eveneens sociaal zijn.
+ Weinig wachtrijen.
- Toiletten: toi tois die niet gereinigd worden.
- 4 soorten bonnetjes voor water, fris, bier en cocktails
- Weinig eetmogelijkheden.
- Heenreis is makkelijk te doen met de metro, maar deze is 's nachts gesloten. Terugreis naar het centrum zal je moeten doen met een overvolle bus. AirBNB in de buurt huren is een goede optie.
De nadelen wegen niet op tegen de voordelen, dus als je geïnteresseerd bent in de namen, dan zou ik zeker gaan. Aangezien het 's nachts doorgaat, kan je overdag op het gemak Turijn verkennen. Je kan ook eenvoudig de regio verkennen of per trein naar Milaan reizen, dat maar +- een uur rijden is van Turijn.
C2C FESTIVAL 2022 / TORINO, ITALY / 03-06 NOV 2022. 20 YEARS OF. Lineup: ARCA, BICEP, JAMIE XX, ROMY, TWO SHELL and more.
clubtoclub.it