Verzameltopic overige internationale festivals 2022

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik vraag me af voor hoeveel mensen Code Orange en Turnstile staan te spelen daar over een paar maanden. De hardere namen zijn met gemak op 1 hand te tellen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Tempelhof Sounds komt maandag met de laatste headliner. Zal dus wel voor de vrijdag met o.a. London Grammar zijn. Ook interessant voor RW misschien, qua tour en anders voor Classic? https://tempelhofsounds.berlin/en/line-up/

Staat de volgende tekst bij: "Thank Dog It's Monday". Lijkt me te wijzen op Dog Days Are Over van Florence + the Machine.
Was inderdaad Florence + the Machine. Daarnaast zijn er nog 16 namen aangekondigd, waaronder Balthazar. Lijkt me nu toch wel een aardig sterke line-up.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Zou graag gaan omwille van Stretch Arm Strong alleen al, maar ik moet hier thuis nog verkopen dat ik naar Manchester ga voor Outbreakfest


2022.jpg
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
C2C (Turijn, Italië) heeft zijn eerste namen aangekondigd. Onder andere Bicep, Low en Autechre tekenen present.
Ik ben er in 2018 geweest voor Aphex Twin. Ik heb er toen ook Beach House, Blood Orange, Peggy Gou, Yves Tumor, Avalon Emerson, Skee Mask,... gezien. Er zijn 2 podia, het festival duurt elke dag van 21u tot 06u. Bands staan uiteraard geprogrammeerd in het begin, naarmate de nacht vordert draaien de dj's en verandert de hal in een ravecave.

+ Goedkoop: €55 voor 2 dagen. Op de onderstaande affiche gaan zeker nog dubbel zoveel namen bijkomen. Als je de preparty binnen wil de dag voordat het begint, dan betaal je €75. Op de preparty stonden de vorige jaren oa Slowthai en Call Super, om u een idee te geven.
+ Vette locaties: main event gaat door in een oude fabriekshal, preparty was de vorige keer in een treinmuseum.
+ Democratische prijzen: €5 voor een halve liter bier, €2 voor een halve liter water, €8 voor cocktail
+ Fijn publiek: beetje à la Dour, maar fatsoenlijker. Uiteraard zijn er Italianen, en dat zijn knappe en sociale mensen. Ook redelijk wat mensen uit een ander land, die eveneens sociaal zijn.
+ Weinig wachtrijen.

- Toiletten: toi tois die niet gereinigd worden.
- 4 soorten bonnetjes voor water, fris, bier en cocktails
- Weinig eetmogelijkheden.
- Heenreis is makkelijk te doen met de metro, maar deze is 's nachts gesloten. Terugreis naar het centrum zal je moeten doen met een overvolle bus. AirBNB in de buurt huren is een goede optie.

De nadelen wegen niet op tegen de voordelen, dus als je geïnteresseerd bent in de namen, dan zou ik zeker gaan. Aangezien het 's nachts doorgaat, kan je overdag op het gemak Turijn verkennen. Je kan ook eenvoudig de regio verkennen of per trein naar Milaan reizen, dat maar +- een uur rijden is van Turijn.




c2c.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Euroblast in Köln heeft zojuist ook een groot deel van hun line-up aangekondigd. Plini is wederom terug op het affiche en verder ziet er best wel goed uit weer!
273159272_5192705510761135_4894900502301919111_n.jpg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Kan de afbeelding even niet kopiëren, maar Eurockéennes heeft een paar uur geleden ook hun line-up aangekondigd. Paar gemiste kansen voor Werchter wel... Staat daar een redelijke line-up.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Kan de afbeelding even niet kopiëren, maar Eurockéennes heeft een paar uur geleden ook hun line-up aangekondigd. Paar gemiste kansen voor Werchter wel... Staat daar een redelijke line-up.
Staan een paar grote namen bovenaan, maar daarna gaat het alle kanten op. 273478250_7686564071369445_7579864373700305240_n.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Volgens mij ben ik de enige met Sweden Rock interesse hier, maar toch even delen! De line-up is afgelopen week compleet gemaakt, zie bericht hieronder. Met name erg content met de toevoeging van Dirty Honey, Kende die band nog niet maar dit klinkt verdomd lekker, portie stevige bluesrock. Precies de muziek die heerlijk is op een festival, zonnetje erbij en een pilsje van 8 euro in je hand!

We're happy to announce that SAXON, NATIONALTEATERNS ROCKORKESTER, ERIC GALES, DIRTY HONEY, BOMBER and ROCKKLASSIKER ALLSTARS are confirmed for Sweden Rock Festival 2022!

And with these additions, this year's line-up is complete.

Saxon (Fri June 10th)
Saxon are perennial favorites with the SRF crowd. For good reason. These British heavy metal legends have maintained their great quality like few others during a 45 year career, both on stage and on record. Their new, 24th studio album "Carpe diem" is no exception. Hopeless nostalgians who still claim that no Saxon music beats classics like "Wheels of steel" and "Denim and leather", can obviously rest assured that Biff Byford & Co will be performing those as well this summer.

Nationalteatern (Fri June 10th)
Nationalteatern ("The National Theater") debuted in 1972 and have left an imprint on the very soul of Sweden itself like few other acts. Without a doubt because their sound is timeless and their message, although steeped in social commentary, works on numerous levels. Their 2022 tour goes under the name "Last chance!", which fans should probably take as a hint to take this opportunity to experience the Nationalteatern classics one final time.

Eric Gales (Fri June 10th)
Guitarist Eric Gales is known as the prodigy who at the age of 16 released the eponymous debut by the Eric Gales Band in 1991. His powerful playing, inspired by Jimi Hendrix and classic blues, quickly made him one of the most lauded guitarists of his generation. Since then he has released another 16 studio albums, the three most recent of whom - "Middle of the road" (2017), "The bookends" (2019) and "Crown" (2022) - have definitely affirmed his position as one of the giants of modern blues.

Dirty Honey (Thur June 9th)
Dirty Honey from Los Angeles is a new, young band playing classic, raw hard rock'n'roll. Think Guns N' Roses, Tesla and Aerosmith. Their 2019 debut EP produced the hit singles "When I'm gone" and "Rolling 7s". The "Dirty Honey" album arrived in 2021 to great media praise, and the band have done shows with the likes of the Who, the Black Crowes and Slash - the future looks bright for Dirty Honey.

Bomber (Sat June 11th)
Swedes Bomber play old school, up-tempo 80s metal, influenced by the likes of Iron Maiden, Thin Lizzy, Motörhead and Def Leppard. They are about to unleash their debut album "Nocturnal creatures", after having introduced themselves to Youtube audiences with video tracks like "Come tomorrow" and "Zarathustra". They have also proved to Swedish and German concert goers that they sport an intense liveshow and a strong frontman in Anton Sköld.

Rockklassiker Allstars (Fri June 10th)
This SRF institution will obviously take part this year as well. A team of well-respected players from Sweden's rock scene delighting the crowd with those classics we all know and love. In short, the perfect party soundtrack. The band's lineup is, as you festival veterans know, rotating, and who will take part this time around will be announced later. But rest assured that they will be well-known players - and possibly there will be guest artists that are even more so.

As all 89 bands that make up the 2022 line-up are now presented, we are working on finishing the details of the running order. They will be posted on all our channels a bit closer to the festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
En om het af te maken nog de dagindeling voor Sweden Rock. De donderdag is mijn topdag met een waanzinnig sterk programma met Volbeat, Nightwish en Dropkick Muprhys achter elkaar, lekker plakken bij de main. En dan komen Devin Townsend, 10CC, Alestorm, Eluveitie, Ten Years After, Dirty Honey, Eclipse, Orphaned Land en Wormwood er nog bij. Lekker hoor!

WEDNESDAY - JUNE 8
Megadeth
Raubtier
Kvelertak
Witchcraft
Evergrey
Jean Beauvoir
Orbit Culture
Freedom Call
The Wildhearts
Grave
Victory
Narnia
Art Nation
Overdrive
Siena Root
Warner E Hodges
VA Rocks

THURSDAY JUNE 9
Volbeat
Nightwish
Dropkick Murphys
Accept
10cc
Devin Townsend
Alestorm
Eluveitie
Sodom
Saga
Lee Aaron
Trouble
Ten Years After
Eclipse
Dirty Honey
Kadavar
Orphaned Land
Wormwood
Death By horse
Honeyburst
Agonize the serpent
Hexed
Metalite
Mass Worship
Elden
Browsing Collection

FRIDAY JUNE 10
In Flames
Mercyful Fate
The Hellacopters
Opeth
Saxon
D-A-D
Nationalteaterns Rockorkester
Amaranthe
Sonata Arctica
Kingdom Come
Ross The Boss
Eric Gales
Bombus
Nashville Pussy
Orange Goblin
Hällas
Belphegor
Violator
Praying Mantis
The Coffinshakers
Baest
Horndal
Fejd
Rockklassiker Allstars

SATURDAY JUNE 11
Guns N' Roses
Social Distortion
Within Temptation
Night Ranger
Hardcore Superstar
The Halo Effect
Clawfinger
Nile
Honeymoon Suite
Michael Monroe
Walter Trout
Tiamat
Nestor
Rage
Månegarm
Satan takes a holiday
Eleine
Magic Pie
Sorcerer
Rosalie Cunningham
Bomber
Artillery
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en rhcp

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
En om het af te maken nog de dagindeling voor Sweden Rock. De donderdag is mijn topdag met een waanzinnig sterk programma met Volbeat, Nightwish en Dropkick Muprhys achter elkaar, lekker plakken bij de main. En dan komen Devin Townsend, 10CC, Alestorm, Eluveitie, Ten Years After, Dirty Honey, Eclipse, Orphaned Land en Wormwood er nog bij. Lekker hoor!

WEDNESDAY - JUNE 8
Megadeth
Raubtier
Kvelertak
Witchcraft
Evergrey
Jean Beauvoir
Orbit Culture
Freedom Call
The Wildhearts
Grave
Victory
Narnia
Art Nation
Overdrive
Siena Root
Warner E Hodges
VA Rocks

THURSDAY JUNE 9
Volbeat
Nightwish
Dropkick Murphys
Accept
10cc
Devin Townsend
Alestorm
Eluveitie
Sodom
Saga
Lee Aaron
Trouble
Ten Years After
Eclipse
Dirty Honey
Kadavar
Orphaned Land
Wormwood
Death By horse
Honeyburst
Agonize the serpent
Hexed
Metalite
Mass Worship
Elden
Browsing Collection

FRIDAY JUNE 10
In Flames
Mercyful Fate
The Hellacopters
Opeth
Saxon
D-A-D
Nationalteaterns Rockorkester
Amaranthe
Sonata Arctica
Kingdom Come
Ross The Boss
Eric Gales
Bombus
Nashville Pussy
Orange Goblin
Hällas
Belphegor
Violator
Praying Mantis
The Coffinshakers
Baest
Horndal
Fejd
Rockklassiker Allstars

SATURDAY JUNE 11
Guns N' Roses
Social Distortion
Within Temptation
Night Ranger
Hardcore Superstar
The Halo Effect
Clawfinger
Nile
Honeymoon Suite
Michael Monroe
Walter Trout
Tiamat
Nestor
Rage
Månegarm
Satan takes a holiday
Eleine
Magic Pie
Sorcerer
Rosalie Cunningham
Bomber
Artillery
Ziet er trouwens uit alsof ik me hier prima kan vermaken. Verbaast me een beetje dat je Dirty Honey niet kende. Verklaart wel een hoop dit, aangezien ze eerst met Bush mee zouden touren, maar daar is toch een streep door gegaan, waarschijnlijk door deze festivalshows.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Eerste festival in Azië sinds 2019??????
Eerste artiestenaankondiging! Summer Sonic 2022, dat voor het eerst in 3 jaar wordt gehouden, en 25 groepen artiesten, waaronder de headliner, worden tegelijk uitgebracht!

Tokyo en Osaka, 20 en 21 augustus 2022


IMG-20220215-WA0001.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Gebruikers die dit onderwerp bekijken