Top 2000

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
https://www.ad.nl/utrecht/het-is-ge...erkien-verovert-plek-in-de-top-2000~aaea1e60/ Toch gelukt, lol
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
In hetzelfde genre, ook OƓs JoƓs - BloemkƓle staat in de lijst. West-Friese trots.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Bankzitters staan er ook in, ik ga echt niet klagen om wat lokale nummers. Al die initiatieven zijn best grappig
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Voor mij persoonlijk is de kink 1500 een kwalitatief veel betere lijst, echter het mooie aan de top2000 vind ik dat er voor iedereen wel goede nummers in staan. Dit is een lijst die ik samen met mijn vriendin kan luisteren en waarbij dan voor allebei leuke nummers voorbij komen. Blijft toch een jaarllijkse traditie om het tussen kerst en oud en nieuw continue aan te hebben staan op de tv of in de auto of op werk.

Maar die initiatieven hoeven van mij ook niet, zorgen er toch iets te vaak voor dat er nog meer meuk of onbekende nummers in de lijst komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Nee, dat zijn ze niet, de lijst wordt daardoor kwalitiatief steeds minder
Ik denk dat wij een andere waarde hechten aan 'kwalitatieve' muziek in de top 2000.
Je gaat mij niet vertellen dat Rollercoaster van Danny Vera het op eennabeste nummer is binnen Nederland. Mensen vinden het gewoon een leuk/mooi nummer en stemmen er op. Als ik dat gevoel heb bij Rick Astley/Pokemon/whatever stem ik daarop en komt het in de lijst. Vervolgens tel je de stemmen en kijk je wat het meest populaire nummer is.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
En dit was gewoon een voorbeeld, want ik heb niet op die nummers gestemd. Wel op DJ Jean want daar had ik zin in šŸ˜Ž
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.551
11.045
Ik denk dat wij een andere waarde hechten aan 'kwalitatieve' muziek in de top 2000.
Je gaat mij niet vertellen dat Rollercoaster van Danny Vera het op eennabeste nummer is binnen Nederland. Mensen vinden het gewoon een leuk/mooi nummer en stemmen er op. Als ik dat gevoel heb bij Rick Astley/Pokemon/whatever stem ik daarop en komt het in de lijst. Vervolgens tel je de stemmen en kijk je wat het meest populaire nummer is.
Danny Vera is dan ook de Froukje van de americana.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante en Joris

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.149
10.443
Ik denk dat wij een andere waarde hechten aan 'kwalitatieve' muziek in de top 2000.
Je gaat mij niet vertellen dat Rollercoaster van Danny Vera het op eennabeste nummer is binnen Nederland. Mensen vinden het gewoon een leuk/mooi nummer en stemmen er op. Als ik dat gevoel heb bij Rick Astley/Pokemon/whatever stem ik daarop en komt het in de lijst. Vervolgens tel je de stemmen en kijk je wat het meest populaire nummer is.
Kwalitatieve muziek gaat het me ook niet helemaal om. Mensen hebben heel veel verschillende smaken en er zijn genoeg mensen die op platte popmuziek vallen dus dat staat veel in de lijst. Geen enkel probleem mee. Ik heb wel een probleem met nummers die erin gestemd worden waarbij het niet om de muziek gaat.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Kwalitatieve muziek gaat het me ook niet helemaal om. Mensen hebben heel veel verschillende smaken en er zijn genoeg mensen die op platte popmuziek vallen dus dat staat veel in de lijst. Geen enkel probleem mee. Ik heb wel een probleem met nummers die erin gestemd worden waarbij het niet om de muziek gaat.
Tja, als je dat wilt veranderen moet Radio 2 het de kop in drukken, maar vermoed dat die de aandacht voor al die acties wel prettig vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken