Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
We kennen het Drentse 'Op fietse' van Skik, maar ook 'Brabant' van Guus Meeuwis en 'Limburg' van Rowwen Hèze prijken al jaren in de Top 2000. Maar waar blijft de Utrechtse vertegenwoordiging in de lijst der lijsten? Joop de Jager en zijn gezin zijn daarom een actie gestart om 'Utereg me stadje'...
Voor mij persoonlijk is de kink 1500 een kwalitatief veel betere lijst, echter het mooie aan de top2000 vind ik dat er voor iedereen wel goede nummers in staan. Dit is een lijst die ik samen met mijn vriendin kan luisteren en waarbij dan voor allebei leuke nummers voorbij komen. Blijft toch een jaarllijkse traditie om het tussen kerst en oud en nieuw continue aan te hebben staan op de tv of in de auto of op werk.
Maar die initiatieven hoeven van mij ook niet, zorgen er toch iets te vaak voor dat er nog meer meuk of onbekende nummers in de lijst komen.
Ik denk dat wij een andere waarde hechten aan 'kwalitatieve' muziek in de top 2000.
Je gaat mij niet vertellen dat Rollercoaster van Danny Vera het op eennabeste nummer is binnen Nederland. Mensen vinden het gewoon een leuk/mooi nummer en stemmen er op. Als ik dat gevoel heb bij Rick Astley/Pokemon/whatever stem ik daarop en komt het in de lijst. Vervolgens tel je de stemmen en kijk je wat het meest populaire nummer is.
Ik denk dat wij een andere waarde hechten aan 'kwalitatieve' muziek in de top 2000.
Je gaat mij niet vertellen dat Rollercoaster van Danny Vera het op eennabeste nummer is binnen Nederland. Mensen vinden het gewoon een leuk/mooi nummer en stemmen er op. Als ik dat gevoel heb bij Rick Astley/Pokemon/whatever stem ik daarop en komt het in de lijst. Vervolgens tel je de stemmen en kijk je wat het meest populaire nummer is.
Kwalitatieve muziek gaat het me ook niet helemaal om. Mensen hebben heel veel verschillende smaken en er zijn genoeg mensen die op platte popmuziek vallen dus dat staat veel in de lijst. Geen enkel probleem mee. Ik heb wel een probleem met nummers die erin gestemd worden waarbij het niet om de muziek gaat.
Kwalitatieve muziek gaat het me ook niet helemaal om. Mensen hebben heel veel verschillende smaken en er zijn genoeg mensen die op platte popmuziek vallen dus dat staat veel in de lijst. Geen enkel probleem mee. Ik heb wel een probleem met nummers die erin gestemd worden waarbij het niet om de muziek gaat.