Spotify Wrapped 2019 • Deel jouw spotify verhaal!

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Thijs wrote:

wenteldave wrote:
Ben het er zeker mee eens dat ze daar een aanrader zouden moeten doen, ja. Echter doen ze dat ook al een beetje met Discover Weekly, maar muziek in het hetzelfde genre wordt aangeboden om te ontdekken.


Vorig jaar hadden ze volgens mij bij het jaaroverzicht een playlist gemaakt om in 2019 je horizon te verbreden, genaamd ‘Tastebreakers’. Toen kreeg ik heel wat Japanse muziek en andere dingen waar ik nooit naar luister, voorgeschoteld. Dat vond ik wel echt een goed idee!

Klopt hahaha, heb die opgeslagen toen. Kwam bij ook hele rare K-pop muziek etc. Vond het niks maar zaten wel 4/5 nummers in die ik wel leuk vond.
Bij mij zat er jammer genoeg niet echt iets tussen. Of in ieder geval niet direct. Met een beetje doorklikken ben ik toen wel bij aardige artiesten gekomen.
Zeg, ben ik stekeblind aan het worden of hebben ze dit jaar geen afspeellijst voor je gemaakt?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

Thijs wrote:

wenteldave wrote:
Ben het er zeker mee eens dat ze daar een aanrader zouden moeten doen, ja. Echter doen ze dat ook al een beetje met Discover Weekly, maar muziek in het hetzelfde genre wordt aangeboden om te ontdekken.


Vorig jaar hadden ze volgens mij bij het jaaroverzicht een playlist gemaakt om in 2019 je horizon te verbreden, genaamd ‘Tastebreakers’. Toen kreeg ik heel wat Japanse muziek en andere dingen waar ik nooit naar luister, voorgeschoteld. Dat vond ik wel echt een goed idee!


Klopt hahaha, heb die opgeslagen toen. Kwam bij ook hele rare K-pop muziek etc. Vond het niks maar zaten wel 4/5 nummers in die ik wel leuk vond.

Bij mij zat er jammer genoeg niet echt iets tussen. Of in ieder geval niet direct. Met een beetje doorklikken ben ik toen wel bij aardige artiesten gekomen.
Zeg, ben ik stekeblind aan het worden of hebben ze dit jaar geen afspeellijst voor je gemaakt?

Ze hebben alleen een top 100 van dit jaar gemaakt van je meest geluisterde nummers. Verder inderdaad geen tastebreaker of dergelijk. Focussen nu op top100 NL en top100 International en lijsten van afgelopen 10 jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Ze hebben alleen een top 100 van dit jaar gemaakt van je meest geluisterde nummers. Verder inderdaad geen tastebreaker of dergelijk. Focussen nu op top100 NL en top100 International en lijsten van afgelopen 10 jaar.
Ah, ik zag die van mezelf de hele tijd niet, maar hij staat er nu wel tussen. Verdomd goed lijstje moet ik zeggen.
Jammer dat ze het op deze manier doen dan. Tastebreakers had wel weer gemogen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Eens, was erg benieuwd geweest naar een tastebreaker lijstje van dit jaar! Gelukkig doet de rest van het Spotify algoritme ook al een hoop suggesties voor nieuwe artiesten, het hele jaar door :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.512
10.556
Eens, was erg benieuwd geweest naar een tastebreaker lijstje van dit jaar! Gelukkig doet de rest van het Spotify algoritme ook al een hoop suggesties voor nieuwe artiesten, het hele jaar door
1f642.svg
Alleen dat gebeurt veelal in hetzelfde genre, terwijl je daar juist buiten wil gaan. Dat is het probleem aan dat algoritme. Je zou dan eerst urenlang rap, bijvoorbeeld, op moeten zetten om iets meer richting rap te gaan of bijvoorbeeld een combinatie van rap en rock.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Eens, was erg benieuwd geweest naar een tastebreaker lijstje van dit jaar! Gelukkig doet de rest van het Spotify algoritme ook al een hoop suggesties voor nieuwe artiesten, het hele jaar door ?

Er zijn wel veel verschillende websites waar je je afspeellijsten kan aanpassen, stats zien maar ook dus een vergelijkbare afspeellijst maken. https://skiley.net/ gebruik ik zelf. Kom af en toe dan wel leuke liedjes tegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken