Sport algemeen

Verschrikkelijk domme rode kaart, wat was Wellenreuther trouwens aan het doen bij de 1-2?
Gewoon Wellenreuther dingen. Bijna elke wedstrijd slaan wel een keer de stoppen helemaal door bij hem. Niet voor niets heeft hij dit seizoen al 8 gele kaarten gekregen, wat een absurd aantal is voor een keeper. En dan kwam hij, zoals vandaag, nog regelmatig goed weg ook. Hele rare kerel, een schande dat hij onze aanvoerder is en hopelijk is hij na dit seizoen weg.

Desalniettemin weet de hele flat hier ook weer dat ik voor Feyenoord ben, nadat die 1-2 erin viel. Ouderwetse oerkreten hier, hahaha. Extreem belangrijke punten voor die tweede plaats.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Davidd
Gewoon Wellenreuther dingen. Bijna elke wedstrijd slaan wel een keer de stoppen helemaal door bij hem. Niet voor niets heeft hij dit seizoen al 8 gele kaarten gekregen, wat een absurd aantal is voor een keeper. En dan kwam hij, zoals vandaag, nog regelmatig goed weg ook. Hele rare kerel, een schande dat hij onze aanvoerder is en hopelijk is hij na dit seizoen weg.

Desalniettemin weet de hele flat hier ook weer dat ik voor Feyenoord ben, nadat die 1-2 erin viel. Ouderwetse oerkreten hier, hahaha. Extreem belangrijke punten voor die tweede plaats.
Ach......wij hebben Vaessen 😆

• Haha
Waarderingen: Jamel

Vond de reactie van st Juste richting de medische staf ook wel bijzonder..

Heel blij met de drie punten, aardig lopen juichen hier in de woonkamer, maar ook blij als dit seizoen erop zit.

Zondag nog een keer naar de Kuip en dan de jaarlijkse discussie of we volgend seizoen niet is moeten verplaatsen met onze seizoenkaart naar een ander vak. Waarna we waarschijnlijk besluiten om voor de 17e keer te verlengen op het vak waar we altijd hebben gestaan.

• Leuk
Zondag nog een keer naar de Kuip en dan de jaarlijkse discussie of we volgend seizoen niet is moeten verplaatsen met onze seizoenkaart naar een ander vak. Waarna we waarschijnlijk besluiten om voor de 17e keer te verlengen op het vak waar we altijd hebben gestaan.
Haha nice!

Ik heb een paar jaar geleden het besluit genomen om mijn seizoenkaart, na bijna 20 jaar, niet meer te verlengen. Ik merkte dat het me steeds meer tegen begon te staan om tweewekelijks naar de Kuip te gaan. In de loop der jaren veel gekke dingen meegemaakt en gezien wat betreft agressie, haat, drugs, vrouwonvriendelijkheid, racisme, etc dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee was. Het is uiteraard zeker niet zo dat de hele Kuip zo is, maar de groep die zich hier wel schuldig aan maakt, is wel ruimschoots groot genoeg om steeds weer in mijn gezichtsveld te komen en daarmee mijn plezier te vergallen.

Sinds ik die keuze heb gemaakt, vind ik Feyenoord kijken weer veel leuker. Ik koester de mooie herinneringen die er zeker ook zijn, met name uit de periode dat ik vrijwel elke wedstrijd ging, ook de uitwedstrijden. Prachtige trips meegemaakt, maar het is nu goed zo. Ik probeer nog wel regelmatig op Varkenoord bij de jeugd te gaan kijken. Het sfeertje daar vind ik nog steeds wel echt top. En bij wedstrijden van Feyenoord-1 nog even fanatiek als altijd, maar nu thuis op de bank. :)

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Vond de reactie van st Juste richting de medische staf ook wel bijzonder..

Heel blij met de drie punten, aardig lopen juichen hier in de woonkamer, maar ook blij als dit seizoen erop zit.

Die was heel bijzonder ja. Hier ook weer het hart in de keel en veel gevloek plus de nodige ontlading aan het einde.

En vorige week de (steeds terugkerende) verlengen-we-weer-discussie al afgerond (antwoord: ja, we gaan weer door). Ik zit volgend jaar weer om de week in De Kuip.

Maar ik kan me @Jamel 's beslissing ook goed begrijpen. De laatste jaren ben ik heel wat makkelijker geworden met het overslaan van een 21:00-uur wedstrijd en dan bevalt thuis voor de buis ook prima. Zonder het gedoe (al valt dat in mijn vak gelukkig erg mee) en voor mij ook nog de reis naar Rotterdam).

Ik ben alleen zo dom geweest mijn kids aan te steken. Die vergeven het me niet wanneer ik de kaart opzeg. Ze profiteren er nu regelmatig van.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Jamel
Voor jou wat minder leuk, maar wat heb ik gister weer genoten van Excelsior! Enorm knap wat Ruben den Uil doet met zulke bescheiden middelen.
Ja, ik snap je. Ik heb me echt 1,5 uur dood geërgerd. Hoe kun je nou 2 keer een voorsprong zo weggeven. En dan ook nog thuis 🤦🏽

• Leuk
Ik benieuwd naar de prijzen voor volgend seizoen, minder wedstrijden en tegelijkertijd minder topwedstrijden. Hopen op een lagere prijs is naïef zeker?

Feyenoord slaagt er toch het vaakst in dit seizoen om dit soort wedstrijden, op wat voor manier dan ook, over de streep te trekken. En dan dus ook gewoon terecht de 2e plek.

Maar wat ben ik blij als dit seizoen erop zit haha.

Feyenoord slaagt er toch het vaakst in dit seizoen om dit soort wedstrijden, op wat voor manier dan ook, over de streep te trekken. En dan dus ook gewoon terecht de 2e plek.

Maar wat ben ik blij als dit seizoen erop zit haha.
Nou inderdaad.... Wel een beetje dubbel want NEC beleeft een wonderbaarlijk mooi seizoen en dat is mooi om mee te maken (want mijn tweede liefde inmiddels).

Maar als Ajax-supporter is dit seizoen wel ultiem naar. Wat een ergernis die groep spelers (want een team mag je dit niet noemen) te zien "spelen", want je mag het ook echt geen "ploeteren" noemen. Dat veronderstelt dat ze er alles aan zouden doen. En dat kunnen we niet echt stellen, lijkt me.

Het mes in de selectie, paar gerichte aankopen die duelkracht, lengte, voetbal en over-mijn-lijkmentaliteit brengen. Aangevuld met die paar spelers in de selectie die wel het vereiste niveau hebben en gedoseerd jonge talenten laten instromen. Afscgeid nemen van in ieder geval Sutalo, Wijndal, Fits, Edvardsen, Weghorst. En aan Berghuis en Klaassen duidelijk maken dat ze geen basis meer zullen zijn, alleen voor noodgevallen.

En wat erg dat Paes de eerste echte Cruijff aankoop is. Hoe kan die man ooit bij Ajax terecht zijn gekomen, wat een pure onrust. Ik hoop dat zijn volgende aankopen wel raak zijn. Er moet een topkeeper bij, twee fatsoenlijke backs (als Zinchenko en Tomiyasu niet blijven), een echte 6 en een nieuwe spits erbij. Als dat lukt, kan het plots weer snel gaan: als het geraamte van je team deugt, zal het ook lukken om gedoseerd de talentvolle eigen jeugd in te passen.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Nou inderdaad.... Wel een beetje dubbel want NEC beleeft een wonderbaarlijk mooi seizoen en dat is mooi om mee te maken (want mijn tweede liefde inmiddels).

Maar als Ajax-supporter is dit seizoen wel ultiem naar. Wat een ergernis die groep spelers (want een team mag je dit niet noemen) te zien "spelen", want je mag het ook echt geen "ploeteren" noemen. Dat veronderstelt dat ze er alles aan zouden doen. En dat kunnen we niet echt stellen, lijkt me.

Het mes in de selectie, paar gerichte aankopen die duelkracht, lengte, voetbal en over-mijn-lijkmentaliteit brengen. Aangevuld met die paar spelers in de selectie die wel het vereiste niveau hebben en gedoseerd jonge talenten laten instromen. Afscgeid nemen van in ieder geval Sutalo, Wijndal, Fits, Edvardsen, Weghorst. En aan Berghuis en Klaassen duidelijk maken dat ze geen basis meer zullen zijn, alleen voor noodgevallen.

En wat erg dat Paes de eerste echte Cruijff aankoop is. Hoe kan die man ooit bij Ajax terecht zijn gekomen, wat een pure onrust. Ik hoop dat zijn volgende aankopen wel raak zijn. Er moet een topkeeper bij, twee fatsoenlijke backs (als Zinchenko en Tomiyasu niet blijven), een echte 6 en een nieuwe spits erbij. Als dat lukt, kan het plots weer snel gaan: als het geraamte van je team deugt, zal het ook lukken om gedoseerd de talentvolle eigen jeugd in te passen.
Ja, dit seizoen was eigenlijk al gedoemd met de aanstelling van Heitinga. Ik vind dat Garcia er nu nog wel een ok draai aangeeft, in het kader van roeien met de riemen die je hebt. Het was gewoon schandalig hoe een ploeg die al wekenlang klaar is, op vakantie is geweest in Ibiza, na ruim een uur gewoon veel fitter was dan Ajax. Ik denk dat Garcia terecht aangaf dat hij die achterstand (conditioneel) niet meer heeft kunnen inhalen.

Wat Paes betreft, dat is wel schandalig ja. Ik snap dat het niet de bedoeling was dat hij een minuut zou maken, maar als topclub (i know..) kan dit ook niet als 2e keeper. Ik denk dat we gewoon een van de slechtste keepers in de eredivisie op doel hebben staan nu. Dat is wel de basis. Goede keep erbij en nummer 6 is cruciaal. Ik hoop dat ze Tomiyasu en Zinchenko toch kunnen behouden verder.

Als ik toch nog een pluspuntje moet benoemen, denk ik dat Lucas Rosa geen verkeerde speler is om erbij te houden. Het is geen Maxwell, Tagliafico of Mazraoui, maar wel een bijter die eigenlijk altijd wel een voldoende pakt en zijn taken uitvoert.

Verder idd schoon schip maken. Een goede trainer aanstellen die vanaf dag 1 een helder en realistisch plan heeft, en geen oud Ajacied die ondanks alles wil voetballen omdat Ajax altijd de beste moet zijn (op een sollicitatiegesprek zou degene eigenlijk zijn afschuw over Marseille uit moeten uiten ;)).

Ik heb een paar jaar geleden het besluit genomen om mijn seizoenkaart, na bijna 20 jaar, niet meer te verlengen. Ik merkte dat het me steeds meer tegen begon te staan om tweewekelijks naar de Kuip te gaan. In de loop der jaren veel gekke dingen meegemaakt en gezien wat betreft agressie, haat, drugs, vrouwonvriendelijkheid, racisme, etc dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee was. Het is uiteraard zeker niet zo dat de hele Kuip zo is, maar de groep die zich hier wel schuldig aan maakt, is wel ruimschoots groot genoeg om steeds weer in mijn gezichtsveld te komen en daarmee mijn plezier te vergallen.
Dit is wel heel triest om te lezen... De eerste jaren dat ik bij Twente een seizoenskaart had heb ik mij hier ook heel erg aan gestoord, wil er wel wat van zeggen maarja wat doe je er tegen als 16-jarig knaapje tegen een doorgesnoven kerel van 130kg. Om er toch een klein beetje hoop voor de mensheid in te gooien... Het is de laatste jaren een heel stuk beter geworden, mensen worden aangesproken als ze over de streep gaan en vooral racisme hoor ik in mijn vak (boven Vak P) heel uitzonderlijk en wanneer dat gebeurd wordt er een steward geïnformeerd en word de persoon het vak uitgegooid.

• Leuk

Jaroš was ook gewoon beter dan Paes, laatstgenoemde valt niet eens op bij FC Bal Op 't 4 Dak 9.

Users who are viewing this thread