Nou inderdaad.... Wel een beetje dubbel want NEC beleeft een wonderbaarlijk mooi seizoen en dat is mooi om mee te maken (want mijn tweede liefde inmiddels).
Maar als Ajax-supporter is dit seizoen wel ultiem naar. Wat een ergernis die groep spelers (want een team mag je dit niet noemen) te zien "spelen", want je mag het ook echt geen "ploeteren" noemen. Dat veronderstelt dat ze er alles aan zouden doen. En dat kunnen we niet echt stellen, lijkt me.
Het mes in de selectie, paar gerichte aankopen die duelkracht, lengte, voetbal en over-mijn-lijkmentaliteit brengen. Aangevuld met die paar spelers in de selectie die wel het vereiste niveau hebben en gedoseerd jonge talenten laten instromen. Afscgeid nemen van in ieder geval Sutalo, Wijndal, Fits, Edvardsen, Weghorst. En aan Berghuis en Klaassen duidelijk maken dat ze geen basis meer zullen zijn, alleen voor noodgevallen.
En wat erg dat Paes de eerste echte Cruijff aankoop is. Hoe kan die man ooit bij Ajax terecht zijn gekomen, wat een pure onrust. Ik hoop dat zijn volgende aankopen wel raak zijn. Er moet een topkeeper bij, twee fatsoenlijke backs (als Zinchenko en Tomiyasu niet blijven), een echte 6 en een nieuwe spits erbij. Als dat lukt, kan het plots weer snel gaan: als het geraamte van je team deugt, zal het ook lukken om gedoseerd de talentvolle eigen jeugd in te passen.