Sport algemeen

Ik wel heel blij met de mensen met wie ik bij Ajax al een jaartje of 10 daar zit. Inmiddels weet ik niet ieders naam exact, maar het is wel heel fijn dat je je daar fijn voelt. Ter vergelijking, vorig jaar heb ik geen passepartout gekocht voor de EL, maar uiteindelijk nog een losse kaart tegen Lazio in een ander vak. Nou daar zat ik me toch tussen een stel dronken racisten. Daar zou ik niet blij van worden om wekelijks bij aan te schuiven.

Jaroš was ook gewoon beter dan Paes, laatstgenoemde valt niet eens op bij FC Bal Op 't 4 Dak 9.
Ja, en dan was zelfs Jaros naar mijn mening vrij matig. Nog los van het idee dat we de 4e keeper van Liverpool in de etalage gingen zetten zodat die in de zomer voor te veel geld naar het rechterrijtje Premier League ging.

Ja, dit seizoen was eigenlijk al gedoemd met de aanstelling van Heitinga. Ik vind dat Garcia er nu nog wel een ok draai aangeeft, in het kader van roeien met de riemen die je hebt. Het was gewoon schandalig hoe een ploeg die al wekenlang klaar is, op vakantie is geweest in Ibiza, na ruim een uur gewoon veel fitter was dan Ajax. Ik denk dat Garcia terecht aangaf dat hij die achterstand (conditioneel) niet meer heeft kunnen inhalen.

Wat Paes betreft, dat is wel schandalig ja. Ik snap dat het niet de bedoeling was dat hij een minuut zou maken, maar als topclub (i know..) kan dit ook niet als 2e keeper. Ik denk dat we gewoon een van de slechtste keepers in de eredivisie op doel hebben staan nu. Dat is wel de basis. Goede keep erbij en nummer 6 is cruciaal. Ik hoop dat ze Tomiyasu en Zinchenko toch kunnen behouden verder.

Als ik toch nog een pluspuntje moet benoemen, denk ik dat Lucas Rosa geen verkeerde speler is om erbij te houden. Het is geen Maxwell, Tagliafico of Mazraoui, maar wel een bijter die eigenlijk altijd wel een voldoende pakt en zijn taken uitvoert.

Verder idd schoon schip maken. Een goede trainer aanstellen die vanaf dag 1 een helder en realistisch plan heeft, en geen oud Ajacied die ondanks alles wil voetballen omdat Ajax altijd de beste moet zijn (op een sollicitatiegesprek zou degene eigenlijk zijn afschuw over Marseille uit moeten uiten ;)).
Ja eens over Rosa. Begon niet heel sterk bij Ajax, maar is verdedigend uitstekend en aan de bal meer dan behoorlijk. Plus: hij is qua karakter absoluut uit het juiste hout gesneden. Kan aan twee kanten spelen, dus een meer dan nuttige selectiespeler.

Eigenlijk de enige Kroes-aankoop die de investering meer dan waard is gebleken. Gloukh is een mooie speler, maar komt er nog te weinig aan te pas. Denk dat hij uiteindelijk de opvolger op 11 zal worden van Godts. Itakura valt me tegen, voortdurend geblesseerd en wordt dan ook nog eens op het middenveld misbruikt. Moro kon helaas niet aarden, Edvardsen is een breedteaankoop. McConnell geen toegevoegde waarde, Jaros ook niet overtuigend genoeg.

Nu weet ik dat het voor Kroes moeilijk manouvreren was omdat hij eerst moest saneren voordat hij kon halen, maar een erg gelukkige hand heeft hij gewoon niet gehad. Dolberg vind ik overigens wel een pracht van een spits en in een goed draaiend team zal hij ook van toegevoegde waarde blijken. Hij liet zaterdag weer eens zien wat hij allemaal in huis heeft.

Haha nice!

Ik heb een paar jaar geleden het besluit genomen om mijn seizoenkaart, na bijna 20 jaar, niet meer te verlengen. Ik merkte dat het me steeds meer tegen begon te staan om tweewekelijks naar de Kuip te gaan. In de loop der jaren veel gekke dingen meegemaakt en gezien wat betreft agressie, haat, drugs, vrouwonvriendelijkheid, racisme, etc dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee was. Het is uiteraard zeker niet zo dat de hele Kuip zo is, maar de groep die zich hier wel schuldig aan maakt, is wel ruimschoots groot genoeg om steeds weer in mijn gezichtsveld te komen en daarmee mijn plezier te vergallen.

Sinds ik die keuze heb gemaakt, vind ik Feyenoord kijken weer veel leuker. Ik koester de mooie herinneringen die er zeker ook zijn, met name uit de periode dat ik vrijwel elke wedstrijd ging, ook de uitwedstrijden. Prachtige trips meegemaakt, maar het is nu goed zo. Ik probeer nog wel regelmatig op Varkenoord bij de jeugd te gaan kijken. Het sfeertje daar vind ik nog steeds wel echt top. En bij wedstrijden van Feyenoord-1 nog even fanatiek als altijd, maar nu thuis op de bank. :)
Ik zit met mijn jongens al jaren in het familievak bij NEC. Voornamelijk tussen redelijk normale lui, maar er zitten ook een boel malloten tussen, pfff. We kijken recht in het uitvak, die wisselwerking is vaak niet fraai om te zien.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ja eens over Rosa. Begon niet heel sterk bij Ajax, maar is verdedigend uitstekend en aan de bal meer dan behoorlijk. Plus: hij is qua karakter absoluut uit het juiste hout gesneden. Kan aan twee kanten spelen, dus een meer dan nuttige selectiespeler.

Eigenlijk de enige Kroes-aankoop die de investering meer dan waard is gebleken. Gloukh is een mooie speler, maar komt er nog te weinig aan te pas. Denk dat hij uiteindelijk de opvolger op 11 zal worden van Godts. Itakura valt me tegen, voortdurend geblesseerd en wordt dan ook nog eens op het middenveld misbruikt. Moro kon helaas niet aarden, Edvardsen is een breedteaankoop. McConnell geen toegevoegde waarde, Jaros ook niet overtuigend genoeg.

Nu weet ik dat het voor Kroes moeilijk manouvreren was omdat hij eerst moest saneren voordat hij kon halen, maar een erg gelukkige hand heeft hij gewoon niet gehad. Dolberg vind ik overigens wel een pracht van een spits en in een goed draaiend team zal hij ook van toegevoegde waarde blijken. Hij liet zaterdag weer eens zien wat hij allemaal in huis heeft.
Helemaal eens; ik denk dat Gloukh ook wel slachtoffer is van de bende waarin hij terecht kwam. Een speler als Ziyech had in deze ploeg bijvoorbeeld ook minder kunnen renderen, denk ik. Dus ik hoop nog wel dat Gloukh nog tot bloei kan komen.

Die Wellenreuther spoort overigens echt niet. Vond het absoluut een terechte rode kaart, maar ik heb zelden zo'n opzichtige aanstellerij gezien. Ik dacht even dat hij onder stroom stond, zo kronkelde hij op en neer. Echt een bizarre vertoning. En dan wel meteen opspringen voor een opstootje. Had het niet vreemd gevonden als hij daar ook bestraft voor zou worden. Wat een Vollidiot zoals ze Duitsland zggen.

Dit is wel heel triest om te lezen... De eerste jaren dat ik bij Twente een seizoenskaart had heb ik mij hier ook heel erg aan gestoord, wil er wel wat van zeggen maarja wat doe je er tegen als 16-jarig knaapje tegen een doorgesnoven kerel van 130kg. Om er toch een klein beetje hoop voor de mensheid in te gooien... Het is de laatste jaren een heel stuk beter geworden, mensen worden aangesproken als ze over de streep gaan en vooral racisme hoor ik in mijn vak (boven Vak P) heel uitzonderlijk en wanneer dat gebeurd wordt er een steward geïnformeerd en word de persoon het vak uitgegooid.
Ik heb nu bijna 17 jaar een seizoenskaart bij Feyenoord, eerste jaren ook vaak naar uitwedstrijden geweest, maar moet zeggen dat het qua echte grote incidenten rondom thuiswedstrijden in de eredivisie echt al jaren heel rustig is gelukkig.
Toen ik zelf 17 jaar oud was en begon met de periodiek uit en thuiswedstrijden bezoeken, was er altijd wel een beetje onrust. Ook bij de Kuip regelmatig rellen en/of protesten. Als je kijkt naar incidenten in de laatste 20 jaar, ligt het zwaartepunt vooral op tussen 2006 en 2011, en is het nu gelukkig vrij rustig.

Dus qua grote incidenten is het gelukkig voor mijn gevoel veel rustiger dan 20 jaar geleden. Echter blijven we lasthouden van jonge jongens die denken dat voetbal ook een politiek uithangbord is en/of niet zonder vuurwerk kunnen.
k heb een paar jaar geleden het besluit genomen om mijn seizoenkaart, na bijna 20 jaar, niet meer te verlengen. Ik merkte dat het me steeds meer tegen begon te staan om tweewekelijks naar de Kuip te gaan. In de loop der jaren veel gekke dingen meegemaakt en gezien wat betreft agressie, haat, drugs, vrouwonvriendelijkheid, racisme, etc dat ik er op een gegeven moment wel klaar mee was. Het is uiteraard zeker niet zo dat de hele Kuip zo is, maar de groep die zich hier wel schuldig aan maakt, is wel ruimschoots groot genoeg om steeds weer in mijn gezichtsveld te komen en daarmee mijn plezier te vergallen.
Jammer om te horen dat dit groepje mensen je beleving van thuiswedstrijden zo kan beïnvloeden. Ik sta zelf op vak-X, maar sta juist wel vaak tussen mensen die er ook al jaren staan en wat volwassener zijn. Merk wel dat de jonge generatie steeds meer aanwezig is, maar qua idioten is het gehalte voor mijn gevoel net zo erg als 20 jaar geleden.

Ik erger me wel erg aan de verandering van het Legioen, qua manier van supporten. Toen ik ooit begon bij Feyenoord, was er iets als onvoorwaardelijke liefde en steun, en draaide het vooral om massaal echte Feyenoord liedjes te zingen, zonder trommel of megafoon. Merk dat er toch steeds meer lalala liedjes gezongen worden en er meer een sfeer gecreëerd wordt en veel meer negativiteit wordt geuit richting van alles en nog wat. Ik blijf voorlopig nog wel naar de Kuip gaan, maar zodra er een trommel komt, of iemand gaat via een megafoon bepalen wat er gezongen gaat worden ben ik wel weg denk ik.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Jammer om te horen dat dit groepje mensen je beleving van thuiswedstrijden zo kan beïnvloeden. Ik sta zelf op vak-X, maar sta juist wel vaak tussen mensen die er ook al jaren staan en wat volwassener zijn. Ik erger me vooral aan de verandering van het Legioen, qua manier van supporten. Toen ik ooit begon bij Feyenoord, was er iets als onvoorwaardelijke liefde en steun, en draaide het vooral om massaal echte Feyenoord liedjes te zingen, zonder trommel of megafoon. Merk dat er toch steeds meer lalala liedjes gezongen worden en er meer een sfeer gecreëerd wordt, in plaats van spontaan. Ik blijf voorlopig nog wel naar de Kuip gaan, maar zodra er een trommel komt, of iemand gaat via een megafoon bepalen wat er gezongen gaat worden ben ik wel weg denk ik.
Snap het sentiment tegen de trommels niet zo goed. Ik vind het altijd wel gaaf als er in het uitvak de mannen met de trommels aankomen en iedereen ervoor aan de kant gaat. Handschoentjes aan en gaan! Megafoon heb ik dan wel weer wat op tegen, trommel zorgt voor ritme, megafoon is een beetje voorkauwen omdat je het anders niet aan de praat krijgt.

Snap het sentiment tegen de trommels niet zo goed. Ik vind het altijd wel gaaf als er in het uitvak de mannen met de trommels aankomen en iedereen ervoor aan de kant gaat. Handschoentjes aan en gaan! Megafoon heb ik dan wel weer wat op tegen, trommel zorgt voor ritme, megafoon is een beetje voorkauwen omdat je het anders niet aan de praat krijgt.
Het heeft denk ik ook vooral te maken met wat je gewend bent en in wat voor voetbal cultuur je bent opgevoed. Maar ik erger me bij andere clubs juist wel vaak aan het geluid van de trommel, zeker als het de hele wedstrijd maar doorgaat.
Ik hield echt heel erg van die doodse stilte in het stadion tijdens momenten dat er niet zoveel gebeurde, en dat dan in 1x het stadion kon ontvlammen en dat er dan massaal een Feyenoord lied werd gezongen met een refrein en couplet (zoals mijn Feyenoord). Nu hoor ik in de Kuip helaas steeds meer dezelfde deuntjes en ritmes die ik in alle Nederlandse stadions hoor.

• Leuk
Die Wellenreuther spoort overigens echt niet. Vond het absoluut een terechte rode kaart, maar ik heb zelden zo'n opzichtige aanstellerij gezien. Ik dacht even dat hij onder stroom stond, zo kronkelde hij op en neer. Echt een bizarre vertoning. En dan wel meteen opspringen voor een opstootje. Had het niet vreemd gevonden als hij daar ook bestraft voor zou worden. Wat een Vollidiot zoals ze Duitsland zggen.
Wat een mafkees ja; keeper die wat te veel in zichzelf is gaan geloven nadat ie net te vaak wat omhoog is gevallen omdat hij simpelweg gezonder was dan Bijlow.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Wat een mafkees ja; keeper die wat te veel in zichzelf is gaan geloven nadat ie net te vaak wat omhoog is gevallen omdat hij simpelweg gezonder was dan Bijlow.
ja, terwijl hij in zijn eerste jaren bij Feyenoord best overkwam als een sympathieke gast. Nu erger ik mij minstens 1x per wedstrijd aan hem. Ik zou hem ook zeker geen aanvoerder mee maken volgend seizoen.

ja, terwijl hij in zijn eerste jaren bij Feyenoord best overkwam als een sympathieke gast. Nu erger ik mij minstens 1x per wedstrijd aan hem. Ik zou hem ook zeker geen aanvoerder mee maken volgend seizoen.
Ik heb me ook kapot geërgerd aan Ronald Koeman Jr, die zaterdag maar liefst 13 minuten (!) deed over al zijn uittrappen. Maar daar kan ik nog ergens begrip voor opbrengen; je bent broodvoetballer en je haalt alles uit de kast. Maar Wellenreuther lijkt gewoon niet goed bij zijn hoofd.

Ik heb me ook kapot geërgerd aan Ronald Koeman Jr, die zaterdag maar liefst 13 minuten (!) deed over al zijn uittrappen. Maar daar kan ik nog ergens begrip voor opbrengen; je bent broodvoetballer en je haalt alles uit de kast. Maar Wellenreuther lijkt gewoon niet goed bij zijn hoofd.
Ja, al erger ik mij dan met name aan de scheidsrechters. Dat Koeman dit doet lijkt me heel logisch. Als je als scheids dit 1 keer ziet, bij de 2e keer waarschuwt en de 3e keer geel trekt en als het doorgaat een tweede geel, is dit probleem binnen twee speelrondes opgelost.

• Leuk
Waarderingen: zero en Raskolnikov
Ja, al erger ik mij dan met name aan de scheidsrechters. Dat Koeman dit doet lijkt me heel logisch. Als je als scheids dit 1 keer ziet, bij de 2e keer waarschuwt en de 3e keer geel trekt en als het doorgaat een tweede geel, is dit probleem binnen twee speelrondes opgelost.
Heel simpel; als de bal in de 5 meter is voor een doeltrap moet ie binnen 7 seconden getrapt zijn. Zo niet, corner voor de tegenpartij.
De VAR zit 95 procent van de tijd uit z'n neus te vreten en kan dit gemakkelijk aan geven.
Veel gemakkelijker te handhaven ook want een 2e geel geven voor de keeper gaan veel scheidsrechter niet durven

Heel simpel; als de bal in de 5 meter is voor een doeltrap moet ie binnen 7 seconden getrapt zijn. Zo niet, corner voor de tegenpartij.
De VAR zit 95 procent van de tijd uit z'n neus te vreten en kan dit gemakkelijk aan geven.
Veel gemakkelijker te handhaven ook want een 2e geel geven voor de keeper gaan veel scheidsrechter niet durven
Ja, maar Koeman deed er ook een eeuwigheid over die bal richting de 5 meter te krijgen haha. Ik denk echt dat als je gewoon voorafgaand aan het seizoen bekend maakt hierop te handhaven, dus ook dat het je een 2e gele geeft, het probleem gauw is verholpen.

Andere optie is met een zuivere tijd werken. Voor mijn gevoel gaan daar best vaak proefballonnetjes over op, maar weet eigenlijk niet de stand van zaken daarover.

Of overgaan op werkelijke speeltijd zoals zo ongeveer elke andere grote teamsport afgelopen eeuw heeft gedaan.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ja sowieso voorstander van zuivere speeltijd, ben je van al die ergernissen af (treuzelende keepers, treuzelen bij ingooien, ellenlange blessurebehandelingen etc)

Ik heb nu bijna 17 jaar een seizoenskaart bij Feyenoord, eerste jaren ook vaak naar uitwedstrijden geweest, maar moet zeggen dat het qua echte grote incidenten rondom thuiswedstrijden in de eredivisie echt al jaren heel rustig is gelukkig.
Toen ik zelf 17 jaar oud was en begon met de periodiek uit en thuiswedstrijden bezoeken, was er altijd wel een beetje onrust. Ook bij de Kuip regelmatig rellen en/of protesten. Als je kijkt naar incidenten in de laatste 20 jaar, ligt het zwaartepunt vooral op tussen 2006 en 2011, en is het nu gelukkig vrij rustig.

Dus qua grote incidenten is het gelukkig voor mijn gevoel veel rustiger dan 20 jaar geleden. Echter blijven we lasthouden van jonge jongens die denken dat voetbal ook een politiek uithangbord is en/of niet zonder vuurwerk kunnen.

Jammer om te horen dat dit groepje mensen je beleving van thuiswedstrijden zo kan beïnvloeden. Ik sta zelf op vak-X, maar sta juist wel vaak tussen mensen die er ook al jaren staan en wat volwassener zijn. Merk wel dat de jonge generatie steeds meer aanwezig is, maar qua idioten is het gehalte voor mijn gevoel net zo erg als 20 jaar geleden.

Ik erger me wel erg aan de verandering van het Legioen, qua manier van supporten. Toen ik ooit begon bij Feyenoord, was er iets als onvoorwaardelijke liefde en steun, en draaide het vooral om massaal echte Feyenoord liedjes te zingen, zonder trommel of megafoon. Merk dat er toch steeds meer lalala liedjes gezongen worden en er meer een sfeer gecreëerd wordt en veel meer negativiteit wordt geuit richting van alles en nog wat. Ik blijf voorlopig nog wel naar de Kuip gaan, maar zodra er een trommel komt, of iemand gaat via een megafoon bepalen wat er gezongen gaat worden ben ik wel weg denk ik.
Ik heb het gros van mijn seizoenkaart tijd ook op X gestaan en het valt inderdaad qua grote incidenten al een tijdje mee. Het zit hem in een opeenstapeling van (relatief) kleine incidenten die op een gegeven moment op zijn gaan tellen. Wat voorbeelden.

- Toen dat trieste incident met Abdelhak Nouri gebeurd was, kwam ik vlak daarna weer in de Kuip. Hoor ik een gast tegen zijn vrienden zeggen "Zooo, die Nouri is lekker dood he? Hahahaha!". En die vrienden "Ja man, lekker voor hem, hahahaha!".
- Op de terugweg na een uitwedstrijd in Heerenveen stoppen bij een McDonalds. Meer Feyenoordfans hadden dat idee, dus was opeens vrij druk in die zaak. Er ontstond een rij, zegt er opeens eentje keihard in het gezicht van een meisje die daar werkte: "Hee, werk eens door, kk hoer!!!!". En iedereen eromheen lachen.
- Gast staat voor een maat van mij op zijn stoel, terwijl iedereen voor zijn stoel staat. Maat van mij ziet dus niets, vraagt rustig aan die gast of hij voor zijn stoel wil staan, krijgt gelijk een hele rits verwensingen naar zijn hoofd en werd direct omsingeld door die hele groep, als ware het een groep hyena's zijn. Heel erg intimiderend.

Dan nog wat standaard terugkerende dingen als:
- Ponypackjes ronddelen en opsnuiven op de tribune.
- (Zwaar) vuurwerk afsteken, ondanks benadelen van de club. (En je schrikt je ook het lazarus van die knallen elke keer).
- Letterlijk elke wedstrijd wel iets over "kk joden".
- Vechtpartijen onderling om helemaal niets.
- Bij elke vrouw die langsloopt "daar moet een piemel in!". En dat is nog de 'lieve' variant, want zo'n vrouw werd ook regelmatig getrakteerd op een "kk hoer".

En op een gegeven moment ben ik op het punt gekomen dat ik het zeg maar niet meer niet kon zien. Dus alle incidentjes werden een soort 'zie je wel, daar gáán we weer'. En dat is een kutgevoel en dan kun je er beter mee stoppen. Dat heb ik dus ook gedaan.

• Sad
  • Wow
Waarderingen: Brian, B0G5 en Oasiss

Users who are viewing this thread