Rock Werchter 2026

Elk jaar zorgt het tijdschema van Mad Cool er weer voor dat ik genezen ben van het idee dat ik daar eens heen wil. Het duurt eigenlijk maar erg kort, alle acts boven op elkaar en eigenlijk vind ik de line-up helemaal niet zo sterk als ik m zo zie staan. Die zondag op papier wel maar wat je er praktisch van kan zien is nog geen eens de helft. Zonde.

Met de Stranger Things finale achter de rug.. enige kans dat Djo nog afkomt?
Djo heeft voorlopig nog niets staan dit jaar na zijn tour in Zuid- en Midden-Amerika, die in maart eindigt. Het lijkt er dus niet op dat hij net als vorig jaar Europese festivals gaat doen.

• Sad
Waarderingen: Mr. Y
Vanuit diezelfde cast zou Maya Hawke een goeie KluB C naam kunnen zijn maar denk ook niet dat die tourt

De afgelopen maanden hoopte ik heel erg op de aankondiging van Ethel Cain. Een jonge artieste die ik graag wilde leren kennen en een boeking op een festival waar je heengaat is het perfect excuus! Kortom erg blij toen dit waarheid bleek en nog blijer nu ze een prachtspot gaat krijgen.

Dus de laatste tijd luister ik geregeld naar haar en de nummers beginnen op dezelfde manier onder mijn huid te kruipen zoals Phoebe Bridgers dat ook gelukt is. Ergens doet de muziek me er ook wel wat aan denken. Er is met name één nummer die ik echt héél sterk vind en dat is Thoroughfare. Prachtige opbouwende muziek, mooie verhalende lyrics en een muzikale climax op 5,30 minuut waarvan ik echt hoop dat die live nog wat langer doorgetrokken wordt.

Dus hier een mooi tipje voor de donkere december dagen:

Bij Ethel is het voorlopig enkel op plaat afstoten-aantrekken. Wel benieuwd wat dit live brengt. Wel gemengde recensie op laatste doortocht in de AB.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wanneer zouden ze het volgende pakketje droppen? Week van de Belgische muziek is 2 - 8 februari, dus traditioneel dan een pakketje Belgen. Maar zouden ze ons nog een maand laten wachten of willen ze er net wat vaart achter zetten met de btw-verhoging op 1 maart?

Wanneer zouden ze het volgende pakketje droppen? Week van de Belgische muziek is 2 - 8 februari, dus traditioneel dan een pakketje Belgen. Maar zouden ze ons nog een maand laten wachten of willen ze er net wat vaart achter zetten met de btw-verhoging op 1 maart?
Geen idee. Dit jaar wel een pak minder namen te delen dan anders. 20 van de overige namen zijn voor de Slope natuurlijk. Dus dat mogelijks als pakketje, laatste week januari? En dan die laatste 30 namen een week erna?

Weet eigenlijk niet of ze nog van die Belgenpakketjes delen. Vorig jaar alvast niet.

Ik ben nu ook geen grote liefhebber van Tamino, maar die staat nu ook weer niet zo vaak op Belgische bodem. Én vorige keer op Live /s Live was dat eigenlijk best goed.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Oh, you didn't? I thought they also shared one that week with a lot of Belgians, but I could be wrong.
No they didn’t last year. They were just a part of the bigger packages

50 acts left of which 24 will be the slope. That will all come as one I guess as it has the past 2 years so then 26 left so maybe a package of 15-20 names at the end of Jan/start of Feb, then the slope names mid Feb and finally the last few names and times in mid March?

Users who are viewing this thread