Rock Werchter 2025

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
186
202
Er wordt hier uiteraard hardop gedroomd, en dat mag. Ik denk dat Pearl Jam voorlopig de enige zekerheid is, net zoals Foo Fighters dit na het festival in 2023 was. Verder denk ik dat Metallica, gezien de jubileum-editie en verkoopzekerheid, ook voor 90% zeker is. Op réunies van Oasis of R.E.M. durf ik niet te hopen, er zijn van die ex-bandleden zelf al teveel signalen gekomen dat die kans (zo goed als) nihil is. De kans op Billie Eilish op zaterdag is mi ook zeer groot, tenzij ze alsnog naar een Boutique-editie wordt overgeheveld. Verder denk ik dat we best wat afwachten. Persoonlijk (45 volgend jaar en er serieus aan denkend de 50 jaar RW- editie te koppelen aan mijn allerlaatste 4-dagenrit) hoop ik uiteraard dat ze meer dan anders teruggrijpen naar de geschiedenis, wat ook een beetje logisch zou zijn. Waaróm stonden namen als The smashing pumpkins, Therapy?, Björk of Garbage er dít jaar niet? Ik vergeet er nog enkele, maar dit zijn er toch die in de jaren '90 meegroeiden met het festival? Het wordt weer een boeiend jaar...
 
  • Leuk
Waarderingen: jova

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Dus eigenlijk is die 50 jaar Werchter gewoon een drogreden om meerdere events te organiseren gezien volgend jaar 51 jaar?
Het aanbod zal groot zijn volgend jaar.
Nee, zeker ni, willen er echt iets speciaals van maken
Wilde het dit jaar doen maar door mager aanbod van artiesten hebben ze er een draai aan gegeven...
(Het is 51st editie maar festival zelf wordt 50jaar, het is maar hoe je het bekijkt/verpakt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.918
5.342
Kunnen misschien eens wisselen? Metallica naar Graspop voor de eerste keer, Maiden naar Werchter wat toch al lang geleden is.
Denk dat de vorige keer wel duidelijk werd hoe misplaatst iron maiden was op Werchter. Denk niet dat ze dat nog eens gaan doen. Of dat iron maiden dat nog eens wilt.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jo &Sky

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
108
99
Denk dat de vorige keer wel duidelijk werd hoe misplaatst iron maiden was op Werchter. Denk niet dat ze dat nog eens gaan doen. Of dat iron maiden dat nog eens wilt.
Misplaatst? Hoe kan dat nu? Toch een behoorlijk goede naam voor het festival.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.384
2.739
Misplaatst? Hoe kan dat nu? Toch een behoorlijk goede naam voor het festival.
Was geen match, ook al overstijgt Maiden los alles en iedereen op die affiche.
Als je er dan ook nog Black Eyed Peas en een salon dj achter zet...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.100
2.106
Ik ben ook wel eens benieuwd waar de Rolling Stones staan als ze Europa aandoen. Nu hoor ik iedereen al weer zeggen dat dit te hoog gegrepen is maar dan wil ik wel even meegeven dat ze nu in Amerika ook een enkel festival doen. 2 als ik me niet vergis.
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
108
99
Was geen match, ook al overstijgt Maiden los alles en iedereen op die affiche.
Als je er dan ook nog Black Eyed Peas en een salon dj achter zet...
Ah wat jammer! Kan gebeuren. Ik zou er zeker voor te porren zijn....
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.040
Misplaatst? Hoe kan dat nu? Toch een behoorlijk goede naam voor het festival.

Dacht dat er ooit eens in een interview werd gezegd dat ze niet op non-metalfestivals willen spelen. Al kan ik dat nu niet terugvinden en kan zoiets door de jaren heen altijd veranderen (zie ook Mötley Crüe die nooit meer geboekt zou worden door Graspop na (uit het hoofd) de 2008 editie).

Maar ik zie het echt niet gebeuren dat Iron Maiden op Werchter zou staan in plaats van Graspop... Dat is gewoon niet realistisch. Lijkt me ook een kwestie zoals afgelopen editie dat ook Graspop gewoon aan 8 headliners moet kunnen komen? (heeft of @jimmywe of @ChiquitaChaser eens gezegd in het topic van 2024?)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.823
8.808
Misplaatst? Hoe kan dat nu? Toch een behoorlijk goede naam voor het festival.
In welk opzicht? Een metalband die hoofdzakelijk een metalpubliek aanspreekt en alleen maar metalfestivals doet, ik zie niet helemaal in hoe dat een goede naam is voor RW

Net zoiets als Slipknot op Pukkelpop in 2022, niemand gaat daar een dagticket voor halen als er vrijwel niets anders in het genre op het programma staat.

Bands als Iron Maiden en Slipknot op Werchter gaat toch echt niet meer gebeuren. Je kunt dan beter je hoop richten op metalbands die een meer mainstream publiek aanspreken zoals Metallica, Bring Me The Horizon, System of a down, Rage against the machine, Ghost, Electric Callboy etc etc. (ja een beetje een raar rijtje ik weet het maar wel allemaal metalbands die prima op RW kunnen staan los van dat bands als SOAD/RATM niet echt touren momenteel)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.918
5.342
Misplaatst? Hoe kan dat nu? Toch een behoorlijk goede naam voor het festival.
Al zal dat Wel grotendeels zijn omdat black eyed peas nog na iron maiden speelden en in die tour zaten run to the hills en number of the beast niet in de setlist, iets wat op Graspop geen probleem is want ze hebben toen wel een hele reeks nummers gespeeld die je weinig tot nooit hoort. Maar de oppervlakkige fan is daar natuurlijk niks mee.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.157
5.556
In welk opzicht? Een metalband die hoofdzakelijk een metalpubliek aanspreekt en alleen maar metalfestivals doet, ik zie niet helemaal in hoe dat een goede naam is voor RW

Net zoiets als Slipknot op Pukkelpop in 2022, niemand gaat daar een dagticket voor halen als er vrijwel niets anders in het genre op het programma staat.

Bands als Iron Maiden en Slipknot op Werchter gaat toch echt niet meer gebeuren. Je kunt dan beter je hoop richten op metalbands die een meer mainstream publiek aanspreken zoals Metallica, Bring Me The Horizon, System of a down, Rage against the machine, Ghost, Electric Callboy etc etc. (ja een beetje een raar rijtje ik weet het maar wel allemaal metalbands die prima op RW kunnen staan los van dat bands als SOAD/RATM niet echt touren momenteel)
Iron Maiden spreekt ook wel een groot mainstream publiek aan hoor. Ze moeten er gewoon geen Black Eyed Peas achter programmeren
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.918
5.342
Iron maiden en bmth dat zou pas eens een Werchter dagje zijn. Iron maiden speelt vroeg dus bmth kan dan in het donker spelen . De facebook pagina zal dan wel een echte klaagmuur worden


Kans op dit is wel nihil
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
186
202
Of het zou het ideale kantelpunt zijn om de geschiedenis net eens los te laten en lekker vers te gaan boeken. 't Is maar hoe je het bekijkt ;-)
Is een goede mix dan zo slecht? 88 000 man/dag, nog steeds... Ondanks sterke prijsstijgingen... Ook wat betreft de editie van 2025: je kan eens wat dieper de geschiedenis induiken, maar wat mij betreft mag ook dan de frisheid echt blijven hoor, begrijp me niet verkeerd. Je ziet toch héél veel 35/40+ op de weide die werken en wss minder op een € kijken tijdens deze vierdaagse. Wil je dan het risico lopen daar een aanzienlijk percentage daarvan te verliezen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken