Rock Werchter 2025

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.794
1.006
Dat is jouw smaak en mening. De show op GMM was fenomenaal en dat werd unaniem gesteund door diverse muziekplatforms. Ook al ben ik absoluut geen fan, toch werd ik via de livestream volledig omver geblazen. Kun je nagaan hoe dat live ter plekke was. Misschien nog net geen headliner voor RW, maar minimaal co.
Dat geblaat hier over dompers als headliners is vooral berust op eigen smaak en voorkeur.
Dat is een mes dat langs twee kanten snijdt, hé.
Als jouw eigen smaak en mening vindt dat ze fenomenaal zijn, dan zie je ze als headliner.
Simpel toch? Ook dat is toch ook gewoon gebaseerd op eigen voorkeur?

En zoals hierboven staat, krijg hier heel hard 21 Pilots vibes bij; nog zo'n opgeklopt afgelikt platgearrangeerd bandje dat onterecht headliner was.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.826
4.775
Dat is een mes dat langs twee kanten snijdt, hé.
Als jouw eigen smaak en mening vindt dat ze fenomenaal zijn, dan zie je ze als headliner.
Simpel toch? Ook dat is toch ook gewoon gebaseerd op eigen voorkeur?

En zoals hierboven staat, krijg hier heel hard 21 Pilots vibes bij; nog zo'n opgeklopt afgelikt platgearrangeerd bandje dat onterecht headliner was.
Ik vond ze fenomenaal (ondanks dat ik er normaliter niks aan vind), maar ook de reviews waren unaniem zeer positief. Uiteindelijk bepaalt populariteit of een act headlinerwaardig is. In mijn post staat dat ik ze op RW trouwens eerder als sub verwacht.
Wat je zegt over TOP volg ik overigens helemaal. Al vind ik die niet te vergelijken met BMTH.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TMS98 en slyke

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.955
8.860
Dat is een mes dat langs twee kanten snijdt, hé.
Als jouw eigen smaak en mening vindt dat ze fenomenaal zijn, dan zie je ze als headliner.
Simpel toch? Ook dat is toch ook gewoon gebaseerd op eigen voorkeur?
Mwah. Ik vind ze op plaat echt vreselijk, trek hun muziek eigenlijk amper en ben toch bijna de gehele set heel geamuseerd blijven kijken. Live echt veel en veel sterker dan ik had kunnen denken. Een van de beste headliners die ik ooit op Graspop heb gezien.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.619
2.183
Nog een dikke maand en half en de eerste namen zullen wel stilaan komen op andere festivals. Dan kunnen we gericht juichen/klagen. :LOL:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.250
1.301
Ik zat nog eens te denken, met de nieuwe van Fontaines die net uit is, dat én geen Fontaines én geen Amyl én geen KNEECAP toch heel zwaar zou vallen bij mij komende editie. Oké, KNEECAP stond er nog maar net, maar had wel echt op Fontaines en eigenlijk ook Amyl gehoopt... Hopelijk toch de donderdag nog bij ons, alvorens hun grootste show in UK 🙏
Eens. Fontaines DC en Amyl and the Sniffers heb ik er zeeeeeeer graag bij volgende editie!
 
  • Geweldig
Waarderingen: MadMandra27

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
462
525
Eens. Fontaines DC en Amyl and the Sniffers heb ik er zeeeeeeer graag bij volgende editie!
Amyl en Kneecap zijn voorprogramma, dus heb ik die 2 bands nog niet gelijk uitgesloten voor de oversteek. Het is niet hun headlinershow en toch ook niet echt een wereldreis naar Londen. Denk dat ze met een beetje geluk korter onderweg zijn dan wij op de donderdagochtend naar de parking. Amyl op de slope was geweldig en de shows zijn sindsdien alleen nog maar beter geworden. Dus ik blijf gewoon hopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
380
189
Eens. Fontaines DC en Amyl and the Sniffers heb ik er zeeeeeeer graag bij volgende editie!
Fontaines DC hebben in recordtempo zowel Vorst Nationaal (8.000 plaatsen) als AFAS LIVE in Amsterdam (2 optredens x 6.000plaatsen) uitverkocht voor half november 2024. Ik verwacht een show in het Sportpaleis Antwerpen in de lente van volgend jaar gevolgd door een (sub)headliner positie op Rock Werchter 2025. En te bedenken dat ze in 2022 nog in de Trix Antwerpen speelden.
 
  • Haha
Waarderingen: Joris en MadMandra27

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.025
5.346
Fontaines DC hebben in recordtempo zowel Vorst Nationaal (8.000 plaatsen) als AFAS LIVE in Amsterdam (2 optredens x 6.000plaatsen) uitverkocht voor half november 2024. Ik verwacht een show in het Sportpaleis Antwerpen in de lente van volgend jaar gevolgd door een (sub)headliner positie op Rock Werchter 2025. En te bedenken dat ze in 2022 nog in de Trix Antwerpen speelden.
Dat was wel een uitgestelde show wegens covid, ik weet nog dat ik toen met heel veel geluk een ticket nog heb weten bemachtigen via Ticketswap, maar dat was nagenoeg onmogelijk al toen.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.075
1.298
Fontaines DC hebben in recordtempo zowel Vorst Nationaal (8.000 plaatsen) als AFAS LIVE in Amsterdam (2 optredens x 6.000plaatsen) uitverkocht voor half november 2024. Ik verwacht een show in het Sportpaleis Antwerpen in de lente van volgend jaar gevolgd door een (sub)headliner positie op Rock Werchter 2025. En te bedenken dat ze in 2022 nog in de Trix Antwerpen speelden.
Hoe groot ik ook fan ben van hen, Sportpaleis zie ik absoluut niet gebeuren. Zeker niet als ze nog geen jaar ervoor al minstens 1 show in zowel BE als NL hebben gehad
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.650
Hoe groot ik ook fan ben van hen, Sportpaleis zie ik absoluut niet gebeuren. Zeker niet als ze nog geen jaar ervoor al minstens 1 show in zowel BE als NL hebben gehad
Nuja, 2 shows dit jaar al in België natuurlijk, op een festival (PkP) en in een zaal. Voor de meeste bands zou dit al genoeg zijn binnen een albumcyclus. Ik zie ze wel nog een derde eraan plakken in het festivalseizoen van volgend jaar, maar ook zij moeten toch letten op overkill.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.794
3.123
Fontaines DC hebben in recordtempo zowel Vorst Nationaal (8.000 plaatsen) als AFAS LIVE in Amsterdam (2 optredens x 6.000plaatsen) uitverkocht voor half november 2024. Ik verwacht een show in het Sportpaleis Antwerpen in de lente van volgend jaar gevolgd door een (sub)headliner positie op Rock Werchter 2025. En te bedenken dat ze in 2022 nog in de Trix Antwerpen speelden.
Dat lijkt me iets te optimistisch wel. Showtje in november en dan in de lente Sportpaleis.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.075
1.298
Gewoon volgend jaar nog RW en dat is het voor dit album. Zou perfect geweest zijn, maar door die show in UK wordt het moeilijker. Misschien wel niet onmogelijk, we’ll see. Ik zie ze sowieso al in november in Vorst 💃
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.472
3.615
Gaan volgens mij het IDLES parcours wat volgen.
Ik snap dat niet elke act in de Barn kan staan (en dat 9 van de 10 acts daar beter werkt), dat ze Fontaines D.C. voor een zo groot mogelijk publiek willen laten spelen, dat de magie van de Barn niet bekend is bij een band/hun management zoals bij ons bezoekers.

Maar toch, waarom niet eens, zeker als de act in kwestie al vaker op die main stage heeft gestaan, pushen als Barn headliner? Dan heb je een legendarische show, nu gewoon een goede waarvan de helft van het publiek het toch maar half meekrijgt zo in de namiddag/rond etenstijd.
 

Jean

Campingartiest
13 apr 2023
65
63
Fontaines DC hebben in recordtempo zowel Vorst Nationaal (8.000 plaatsen) als AFAS LIVE in Amsterdam (2 optredens x 6.000plaatsen) uitverkocht voor half november 2024. Ik verwacht een show in het Sportpaleis Antwerpen in de lente van volgend jaar gevolgd door een (sub)headliner positie op Rock Werchter 2025. En te bedenken dat ze in 2022 nog in de Trix Antwerpen speelden.
Als hun nieuwe plaat die binnenkort uitkomt een bom (= klassieker in spe) is, en hun muziek op die manier het grote publiek bereikt, dan zie ik ze het sportpaleis spelen, anders niet. Ik heb niet het gevoel dat FDC nu al heel bekend is bij de gemiddelde festivalganger,
Ik hoop alvast op een topplaat, want ik vind ze geniaal 🤞(behalve de single Favourite..)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.730
9.650
Als hun nieuwe plaat die binnenkort uitkomt een bom (= klassieker in spe) is, en hun muziek op die manier het grote publiek bereikt, dan zie ik ze het sportpaleis spelen, anders niet. Ik heb niet het gevoel dat FDC nu al heel bekend is bij de gemiddelde festivalganger,
Ik hoop alvast op een topplaat, want ik vind ze geniaal 🤞(behalve de single Favourite..)
Ja, heb ook het gevoel dat StuBru ze meer pusht dan vroeger, veel hype rond de band nu. Ben benieuwd hoe vol het veld staat volgende week.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jean

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Wel grappig. Paar dagen niet aan het volgen en het Kendrick onderwerp is weer eens gepasseerd.
Die wil enkel afsluiten en verkoopt daar niet genoeg voor naar Werchter normen.

Ben toen speciaal naar Les Ardentes afgezakt. En ook daar was de belangstelling beneden peil.
Ik zag Kendrick dat jaar op Primavera, en vond zijn show eigenlijk ook niet op niveau voor een headlinerspot. Maar hij kwam hier opnieuw ter sprake naar aanleiding van de Eminem-geruchten. De passage van die laatste op Pukkelpop was beneden alle peil, dus in die zin zou je denken dat Werchter zegt: die laten we passeren, doe maar Ardentes, Dour of Pukkelpop. Tenzij ze dus verwachten dat die veel meer tickets gaat schuiven, en dat voor hen het belangrijkste is.
 
Laatst bewerkt:

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.366
6.009
Ik zag Kendrick dat jaar op Primavera, en vond zijn show eigenlijk ook niet op niveau voor een headlinerspot. Maar hij kwam hier opnieuw ter sprake naar aanleiding van de Eminem-geruchten. Diens passage op Pukkelpop was beneden alle peil, dus in die zin zou je denken dat Werchter zegt: die laten we passeren, doe maar Ardentes, Dour of Pukkelpop. Tenzij ze dus verwachten dat die veel meer tickets gaat schuiven, en dat voor hen het belangrijkste is.
Probleem met die show op Pukkelpop was dat hij zijn indoor show 1 op 1 had gekopieerd. Die was top indoor maar werkte niet op een festival.
Deed hij met de vorige tour een pak beter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.212
7.132
Hij was op Glastonbury fenomenaal twee jaar geleden. Denk niet dat ik ooit een betere festivalshow ga zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Gebruikers die dit onderwerp bekijken