Rock Werchter 2025

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
437
426
Ik snap de hype rond Volbeat niet. Zijn die live dan zo sterk? Want de liedjes op zich vind ik niks speciaals 😂
Live goed hoor. Alleen de muziek is wat minder variabel/spannend dan bij een BMTH.
Het piekt niet zo, blijft niet hangen als een memorabel optreden. Dat het gaaf is; jahoor. Maar ik heb ze na 2x wel gezien.

Andersom hoor ik dat ook wel over Ghost. Alleen; die heb ik nog nooit gezien. Daarom zou ik voor Ghost gaan ;)
 

willem20

Playlistbediener
15 nov 2023
13
17
Ik vond de toplijn dit jaar oprecht sterk (op papier - kon er helaas niet bij zijn).
BMTH is imo live gewoon niet sterk genoeg om te headlinen.
Te eenzijdig en te weinig hoogtepunten om te kunnen blijven boeien.
Vond dit jaar erg veel minder dan 2023 en 2022. Ben juist benieuwd of ze volgend jaar (50 jarig bestaan - met haken en ogen) uit gaan pakken. BMTH als headliner zou me best woest maken. Subheadliner prima, maar als BMTH een headliner is kunnen we net zo goed die flauwe show van 21 Pilots laten afsluiten, Nickelback op de zaterdagavond en dan Creed op zondag. Ik chargeer natuurlijk, maar met BMTH al headliner maakt het toch niet meer uit. Heb ze op Lowlands gezien. leuke show, behoorlijk gimmicky (danseres met Daft Punk maskers in zilver glimmende pakjes die dansen als cheerleaders, herinner ik me). De One Direction voor emo meisjes.

Ghost zou ik wel heeeel erg benieuwd naar zijn, maar miss te onbekend bij het grote(re) publiek?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.729
9.649
en dan Creed op zondag.
Drunk Season 8 GIF by The Office
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.025
5.346
Vond dit jaar erg veel minder dan 2023 en 2022. Ben juist benieuwd of ze volgend jaar (50 jarig bestaan - met haken en ogen) uit gaan pakken. BMTH als headliner zou me best woest maken. Subheadliner prima, maar als BMTH een headliner is kunnen we net zo goed die flauwe show van 21 Pilots laten afsluiten, Nickelback op de zaterdagavond en dan Creed op zondag. Ik chargeer natuurlijk, maar met BMTH al headliner maakt het toch niet meer uit. Heb ze op Lowlands gezien. leuke show, behoorlijk gimmicky (danseres met Daft Punk maskers in zilver glimmende pakjes die dansen als cheerleaders, herinner ik me). De One Direction voor emo meisjes.

Ghost zou ik wel heeeel erg benieuwd naar zijn, maar miss te onbekend bij het grote(re) publiek?
En ook dat is weer persoonlijke smaak.
BMTH is ondertussen gewoon een zeer grote band, die festivals kan headlinen en daarbij ook nog eens heel wat twijfelaars kon overtuigen vorig jaar.
Ook 21 Pilots is ondertussen een best grote naam.
Maar bon als je woest wordt als een band die niet je ding is er staat, dan valt er niet aan te beginnen
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
267
325
Als we nieuwe (co) headliners willen, dan lijkt BMTH me toch gewoon één van de beste opties? Dat het je smaak niet is, dat is wat anders. Maar als je het repertoire vergelijkt met bijvoorbeeld Maneskin..... Heb ze helaas nog niet live mogen zien, maar na afgelopen tour hoor ik ook alleen maar goede verhalen. Daarnaast zullen ze denk ik toch ook wat jonger/nieuw publiek naar de weide trekken.

Of je moet voor de zoveelste keer terug willen vallen op PJ en RHCP...

Volbeat zou ik persoonlijk ook toejuichen, maar zie daar toch wat minder headliner potentie in voor RW. Voor Graspop dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ElNiño

Tinus101

Support act
21 nov 2022
852
1.017
Als BMTH zijn laatste 4 albums links laat liggen mogen ze van mij best headlinen😂
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.431
4.733
Heb liever een andere rock/metal headliner dan BMTH. Heb de opname van Graspop al een aantal keer op gezet, maar ik snap de enthousiaste reacties niet zo. Vraag me ook af of BMTH niet sub zal zijn op Werchter en dan valt een groot deel van het showelement weg.
Doe in 2025 maar Metallica, Ghost, Tool of SOAD.

Of juist Gojira!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.660
6.806
Vond dit jaar erg veel minder dan 2023 en 2022. Ben juist benieuwd of ze volgend jaar (50 jarig bestaan - met haken en ogen) uit gaan pakken. BMTH als headliner zou me best woest maken. Subheadliner prima, maar als BMTH een headliner is kunnen we net zo goed die flauwe show van 21 Pilots laten afsluiten, Nickelback op de zaterdagavond en dan Creed op zondag. Ik chargeer natuurlijk, maar met BMTH al headliner maakt het toch niet meer uit. Heb ze op Lowlands gezien. leuke show, behoorlijk gimmicky (danseres met Daft Punk maskers in zilver glimmende pakjes die dansen als cheerleaders, herinner ik me). De One Direction voor emo meisjes.

Ghost zou ik wel heeeel erg benieuwd naar zijn, maar miss te onbekend bij het grote(re) publiek?
Buiten de andere zinnige reacties om nog even toelichten waarom ik hier zo om moest lachen: BMTH is te gimmicky waar je wil wel graag Ghost zien? Ik hou van Ghost maar het is zo'n beetje de grootste gimmick die je kunt krijgen op metal gebied. Laat inderdaad maar zien dat het puur smaak is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.431
4.733
Als we nieuwe (co) headliners willen, dan lijkt BMTH me toch gewoon één van de beste opties? Dat het je smaak niet is, dat is wat anders. Maar als je het repertoire vergelijkt met bijvoorbeeld Maneskin..... Heb ze helaas nog niet live mogen zien, maar na afgelopen tour hoor ik ook alleen maar goede verhalen. Daarnaast zullen ze denk ik toch ook wat jonger/nieuw publiek naar de weide trekken.

Of je moet voor de zoveelste keer terug willen vallen op PJ en RHCP...

Volbeat zou ik persoonlijk ook toejuichen, maar zie daar toch wat minder headliner potentie in voor RW. Voor Graspop dan weer wel.
Pearl Jam? Deal!
 
  • Leuk
Waarderingen: PK82

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.716
8.629
Ghost - Bring me the Horizon en je hebt een sterk duo headliners op main. Het wordt tijd dat beide eens de hoge spots op het grootste mainstream festival van het land krijgen.

Volbeat kan dan weer headlinen in Dessel en iedereen is happy.
Ik denk dat Ghost met het nieuwe album gewoon een zaaltour gaat doen eerst en dat die geen festivals gaan doen volgend jaar

Verder eens met de anderen dat BMTH een prima cohead zou zijn, hun live show is zeer uitgebreid en Oli is in topvorm.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.716
8.629
Heb liever een andere rock/metal headliner dan BMTH. Heb de opname van Graspop al een aantal keer op gezet, maar ik snap de enthousiaste reacties niet zo. Vraag me ook af of BMTH niet sub zal zijn op Werchter en dan valt een groot deel van het showelement weg.
Doe in 2025 maar Metallica, Ghost, Tool of SOAD.

Of juist Gojira!
Kan dat het je ding niet is toch? Je hoeft niet iedere rock/metal headliner leuk te vinden. Niets mis mee.

Kans dat SOAD of Tool gaat touren lijkt me vrij klein helaas. Vooral SOAD zou ik graag nog eens zien

Gojira zou denk ik op Werchter een vrij lage plaats krijgen? Lijkt me logischer voor die band om Grasop of Alcatraz te headlinen ipv een lage spot op Werchter
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
437
426
Als we nieuwe (co) headliners willen, dan lijkt BMTH me toch gewoon één van de beste opties? Dat het je smaak niet is, dat is wat anders. Maar als je het repertoire vergelijkt met bijvoorbeeld Maneskin..... Heb ze helaas nog niet live mogen zien, maar na afgelopen tour hoor ik ook alleen maar goede verhalen. Daarnaast zullen ze denk ik toch ook wat jonger/nieuw publiek naar de weide trekken.

Of je moet voor de zoveelste keer terug willen vallen op PJ en RHCP...

Volbeat zou ik persoonlijk ook toejuichen, maar zie daar toch wat minder headliner potentie in voor RW. Voor Graspop dan weer wel.
Ja ik wil voor de zoveeeeeelste keer terugvallen op PJ !
Die mogen om het jaar van mij ;) Een van de meest logische boekingen; trekken de wei vol op een doordeweekse dag, en veel fans geven volgens mij gemiddeld lekker wat coins uit. Van dat kaliber zijn er niet zo veel hoor(die op festivals willen spelen)

Genoeg ruimte voor BMTH op elke andere dag als co-head.
Ik zie BMTH ook als een erg goede optie. Zeer welkom. Volbeat kan daar prima onder, of ook weer een andere dag. Dan is het wel zaak om wat diversere andere namen te boeken. Maar ruimte genoeg op Werchter.
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
267
325
Ja ik wil voor de zoveeeeeelste keer terugvallen op PJ !
Die mogen om het jaar van mij ;) Een van de meest logische boekingen; trekken de wei vol op een doordeweekse dag, en veel fans geven volgens mij gemiddeld lekker wat coins uit. Van dat kaliber zijn er niet zo veel hoor(die op festivals willen spelen)

Genoeg ruimte voor BMTH op elke andere dag als co-head.
Ik zie BMTH ook als een erg goede optie. Zeer welkom. Volbeat kan daar prima onder, of ook weer een andere dag. Dan is het wel zaak om wat diversere andere namen te boeken. Maar ruimte genoeg op Werchter.
Mij hoor je ook niet klagen als PJ dit jaar terug komt hoor, begrijp me niet verkeerd. Helemaal met dat geweldige nieuwe album.

Maar bedoel meer dat er ook ooit een verjongingsslag moet komen en kansen voor nieuwe headliners. Ja dat hebben ze dit jaar ook met Maneskin geprobeerd, maar die waren/zijn in mijn ogen lang niet zo ver als BMTH.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
437
426
Mij hoor je ook niet klagen als PJ dit jaar terug komt hoor, begrijp me niet verkeerd. Helemaal met dat geweldige nieuwe album.

Maar bedoel meer dat er ook ooit een verjongingsslag moet komen en kansen voor nieuwe headliners. Ja dat hebben ze dit jaar ook met Maneskin geprobeerd, maar die waren/zijn in mijn ogen lang niet zo ver als BMTH.
Daar heb je zeker gelijk in.

Ongeacht persoonlijke voorkeur, onderstaande zijn wel omhoog gekrikt door/voor Werchter, ik zie ze allemaal (co)headlinen de komende jaren.
21Pilots / Maneskin / Dua Lipa / Sam Fender / Imagine Dragons / Fountaines D.C. / BMTH / London Grammar / Fred Again / Billy Eilish / The War on Drugs / The XX / ...
Daar kunnen we wel wat uit putten naast de headliners die al even (Kings of Leon, Snow Patrol, Arctic Monkeys, Florence & The Machine) of al een hele tijd meedraaien. (the Cure, Depeche Mode, Pearl Jam enz.) Genoeg keuze :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.729
9.649
Wel grappig. Paar dagen niet aan het volgen en het Kendrick onderwerp is weer eens gepasseerd.
Die wil enkel afsluiten en verkoopt daar niet genoeg voor naar Werchter normen.

Ben toen speciaal naar Les Ardentes afgezakt. En ook daar was de belangstelling beneden peil.
Heb het gevoel dat die net zo min op Les Ardentes past als op RW. Daar hebben ze toch liever een ander type rap acts, Kendrick voelt te ‘kwalitatief’ aan ofzo.

Los daarvan, zijn Not Like Us is wel een van de grootste bommekes van dit jaar.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.861
3.978
Ghost - Bring me the Horizon en je hebt een sterk duo headliners op main. Het wordt tijd dat beide eens de hoge spots op het grootste mainstream festival van het land krijgen.

Volbeat kan dan weer headlinen in Dessel en iedereen is happy.
Jullie krijgen hen alledrie!
En ik bepaal graag zelf wanneer/waarvoor ik happy ben :cool:
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.075
1.298
Ik zat nog eens te denken, met de nieuwe van Fontaines die net uit is, dat én geen Fontaines én geen Amyl én geen KNEECAP toch heel zwaar zou vallen bij mij komende editie. Oké, KNEECAP stond er nog maar net, maar had wel echt op Fontaines en eigenlijk ook Amyl gehoopt... Hopelijk toch de donderdag nog bij ons, alvorens hun grootste show in UK 🙏
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos en Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken