Rock Werchter 2025

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.794
1.005
Een valse samenzang bedoel je.
Het publiek zingt en Jon luistert, zoiets eigenlijk... Veel meer zal het niet worden.

Denk dat Bon Jovi het wat verkorven heeft bij het grote publiek na hun laatste passage.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Kendrick was natuurlijk wel gewoon welkom als headliner op RW, zegt toch wel dat ze daar open staan voor een hiphopnaam als hoofdact.
Stond die dan vorig jaar op Les Ardentes omdat Werchter hem wel wilde, maar niet kon krijgen? Moeilijk te geloven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.722
9.636
Stond die dan vorig jaar op Les Ardentes omdat Werchter hem wel wilde, maar niet kon krijgen? Moeilijk te geloven.
Nee daar heb ik ook m'n twijfels voor, maar feit is wel dat ze hem in 2020 wél uitnodigden, wat op zijn minst wil zeggen dat ze open staan voor een hiphop naam als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.073
1.296
Nee daar heb ik ook m'n twijfels voor, maar feit is wel dat ze hem in 2020 wél uitnodigden, wat op zijn minst wil zeggen dat ze open staan voor een hiphop naam als headliner.
In dat opzicht was Stormzy vorig jaar volgens mij een “test”. Doodzonde van het slechte weer toen, want was een schitterend optreden en zonder regen zou er ook veel meer volk aan die Main gestaan hebben!
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23 en mattman

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.073
1.296
In het genre “rap”, wie zijn zoal kanshebbers mochten de agenda’s altijd uitkomen?

Ik denk dan dus aan Eminem. Voor een aparte dag, maar als het kan, proberen ze het sowieso volgens mij.

Verder nog namen zoals Jack Harlow, Dave, Central Cee, of Stormzy on repeat. Langs vrouwelijke kant misschien Doja Cat, SZA of Jorja Smith (laatste 2 eerder R&B qua genre).

Dan heb je ook nog Tyler, The Creator en Kendrick; of zijn die te niche om te boeken als RW zijnde?

Lijkt me leuke discussie, ongeacht wat komend jaar realistisch is. Gewoon om eens te zien hoe ieder op dit forum hier tegenover staat 🤗
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.014
5.319
In het genre “rap”, wie zijn zoal kanshebbers mochten de agenda’s altijd uitkomen?

Ik denk dan dus aan Eminem. Voor een aparte dag, maar als het kan, proberen ze het sowieso volgens mij.

Verder nog namen zoals Jack Harlow, Dave, Central Cee, of Stormzy on repeat. Langs vrouwelijke kant misschien Doja Cat, SZA of Jorja Smith (laatste 2 eerder R&B qua genre).

Dan heb je ook nog Tyler, The Creator en Kendrick; of zijn die te niche om te boeken als RW zijnde?

Lijkt me leuke discussie, ongeacht wat komend jaar realistisch is. Gewoon om eens te zien hoe ieder op dit forum hier tegenover staat 🤗
Tja gaat het hier over headliners of namen voor overdag?
 

warriors and weirdos

Playlistbediener
15 feb 2023
18
23
Main: AURORA ( above all 😍 ) ,Lorde😍, Billie Eilish 😁 or Mylène Farmer 😍,Gojira.

The rest: Silja Sol, Amalie Holt Kleive, no.4, Lars Vaular, Pomme, bring me the horizon, Sigrid, Astrid, Madrugada,Ane Brun, Helvegen, Sub Urban , Qing Feng, the chemical brothers, San Holo , Tom Odell,
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.722
9.636
In het genre “rap”, wie zijn zoal kanshebbers mochten de agenda’s altijd uitkomen?

Ik denk dan dus aan Eminem. Voor een aparte dag, maar als het kan, proberen ze het sowieso volgens mij.

Verder nog namen zoals Jack Harlow, Dave, Central Cee, of Stormzy on repeat. Langs vrouwelijke kant misschien Doja Cat, SZA of Jorja Smith (laatste 2 eerder R&B qua genre).

Dan heb je ook nog Tyler, The Creator en Kendrick; of zijn die te niche om te boeken als RW zijnde?

Lijkt me leuke discussie, ongeacht wat komend jaar realistisch is. Gewoon om eens te zien hoe ieder op dit forum hier tegenover staat 🤗
Als we het over overdag hebben, is veel mogelijk natuurlijk.

Ik hoop al lang op een keertje Run The Jewels. Nooit op RW geweest maar ik denk dat er veel overlap is met een publiek waar veel gitaarliefhebbers rondlopen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.014
5.319
De namen die ik noem, zijn eerder voor laat op de dag inderdaad. Maar als je ook aan namen denkt voor overdag, laat gerust weten 👍
Dan is het zeker mogelijk hoor, maar moeten die zelf ook akkoord gaan met een lagere positie dan ze meestal krijgen/willen.
Voor overdag kan wel meer, zoals Mattman zegt
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.073
1.296
Dan is het zeker mogelijk hoor, maar moeten die zelf ook akkoord gaan met een lagere positie dan ze meestal krijgen/willen.
Voor overdag kan wel meer, zoals Mattman zegt
Gimme names. Ik hou wel van dit genre, maar ken helaas amper kleinere namen (die ik ook het beluisteren waard vind). Would be nice om nieuwe te ontdekken ;)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.014
5.319
Gimme names. Ik hou wel van dit genre, maar ken helaas amper kleinere namen (die ik ook het beluisteren waard vind). Would be nice om nieuwe te ontdekken ;)
Ik ben meer van de 'hardere' rap, jpegmafia, AJ tracey, ghetts, suicideboys allemaal wel goed.
Sampa, the great vond ik live ook wel goed.
Ik ontdek dit vooral zelf ook op Couleur Café, wanneer er daar geen goede reggae/ afrikaanse muziek bezig is, want echt veel luisteren doe ik het ook niet (en op RW clashen vaak andere artiesten die ik liever luister dan artiesten in dit genre). Dus voor echte ontdekkingen zal je bij andere forumgenoten moeten zijn.

Als je dingen als Tyla (toch eerder afropop dan echt rap) er ook onder rekent, nog wat goede Afrikaanse artiesten: Rema, Fally Ipupa, Youssou N'dour, Fatoumata Diawara (en Tinariwen maar dat heeft niets meer met rap/pop te maken, maar moest ik wel vermelden)

Verder (wat groter) Anderson Paak zie ik nog wel eens verschijnen op RW, ondertussen toch wel even geleden en ook ik zou graag Run the jewels eens op de line up zien verschijnen zonder grote clashes
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.615
2.182
Main: AURORA ( above all 😍 ) ,Lorde😍, Billie Eilish 😁 or Mylène Farmer 😍,Gojira.

The rest: Silja Sol, Amalie Holt Kleive, no.4, Lars Vaular, Pomme, bring me the horizon, Sigrid, Astrid, Madrugada,Ane Brun, Helvegen, Sub Urban , Qing Feng, the chemical brothers, San Holo , Tom Odell,
Even los van je wensenlijst, maar heb jij Noorse of Scandinavische roots?
Ik zie er altijd heel veel in je lijstjes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken