Rock Werchter 2025

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
244
161
Hij was op Glastonbury fenomenaal twee jaar geleden. Denk niet dat ik ooit een betere festivalshow ga zien.
Ik denk niet dat hij die show heeft herhaald op andere festivals.

Zijn show in Parijs zag er op livestream in elk geval ook helemaal top uit.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Probleem met die show op Pukkelpop was dat hij zijn indoor show 1 op 1 had gekopieerd. Die was top indoor maar werkte niet op een festival.
Deed hij met de vorige tour een pak beter.
Pardon, ik was onduidelijk, ik had het over de Pukkelpopshow van Eminem. (En de rest van wat ik schreef ging dus ook over Eminem.)
 

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
98
67
In het genre “rap”, wie zijn zoal kanshebbers mochten de agenda’s altijd uitkomen?

Ik denk dan dus aan Eminem. Voor een aparte dag, maar als het kan, proberen ze het sowieso volgens mij.

Verder nog namen zoals Jack Harlow, Dave, Central Cee, of Stormzy on repeat. Langs vrouwelijke kant misschien Doja Cat, SZA of Jorja Smith (laatste 2 eerder R&B qua genre).

Dan heb je ook nog Tyler, The Creator en Kendrick; of zijn die te niche om te boeken als RW zijnde?

Lijkt me leuke discussie, ongeacht wat komend jaar realistisch is. Gewoon om eens te zien hoe ieder op dit forum hier tegenover staat 🤗
The Roots zou ook een mooie zijn. Voorkeur voor The Barn, uiteraard
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
329
257
Ik zou qua rappers en aanverwanten heel graag Childish Gambino, Tierra Whack en Schoolboy Q zien. Geen idee of dat erin zit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.105
6.572
Vond Kendrick op PS wel gewoon goed werken. Backdrop misschien wat saai itt z'n show in het Sportpaleis maar die was dan ook fenomenaal. Heb het idee dat Not Like Us vooral in de VS héél erg hard leeft. Hier niet zo.

The Weeknd teasede afgelopen week naar een nieuwe, laatste (?) plaat. Heeft er al een stadiontournee op zitten natuurlijk, al zou zo'n show op RW wel cool zijn denk ik. In 2017, of was het 2019?, was ie toch ook effe genoemd om af te sluiten?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.795
1.006
Wat het jubileumjaar betreft:
Mochten ze voor het jubileum een extra dag organiseren, dan zouden ze hierover toch al wel gecommuniceerd hebben, neem ik aan?

Veel mensen die een jaar op voorhand accomodatie vastleggen of vanuit het buitenland vervoer (vluchten, ...)?
Die kan je toch onmogelijk 'verrassen' door opeens te goochelen met data?
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
462
525
Wat het jubileumjaar betreft:
Mochten ze voor het jubileum een extra dag organiseren, dan zouden ze hierover toch al wel gecommuniceerd hebben, neem ik aan?

Veel mensen die een jaar op voorhand accomodatie vastleggen of vanuit het buitenland vervoer (vluchten, ...)?
Die kan je toch onmogelijk 'verrassen' door opeens te goochelen met data?
Bij Primavera hebben ze het 2e weekend in ‘22 ook pas later aangekondigd en zowel BKS als RW hebben volgens mij als eens geschoven met eerder genoemde data om bijvoorbeeld een belangrijke headliner te kunnen binnen halen. Het is uiteindelijk een Belgisch festival met camping, dus festivalgangers met vluchten en accommodatie zijn niet hun grootste doelgroep. Mocht er iets wijzigen in de data dan is het omboeken.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.009
999
Bij Primavera hebben ze het 2e weekend in ‘22 ook pas later aangekondigd en zowel BKS als RW hebben volgens mij als eens geschoven met eerder genoemde data om bijvoorbeeld een belangrijke headliner te kunnen binnen halen. Het is uiteindelijk een Belgisch festival met camping, dus festivalgangers met vluchten en accommodatie zijn niet hun grootste doelgroep. Mocht er iets wijzigen in de data dan is het omboeken.
Primavera heeft meer dan een jaar op voorhand aangekondigd dat het twee weekenden (en infeite 12 dagen) ging duren hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
462
525
Primavera heeft meer dan een jaar op voorhand aangekondigd dat het twee weekenden (en infeite 12 dagen) ging duren hoor.
Maar niet direct bij de verkoop van de tickets. Je moest die later nog bijkopen en we hebben toen ook nog andere accommodatie voor week 2 geboekt.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.795
1.006
Twee weekends RW zie ik nu eerlijk gezegd niet meteen gebeuren.
Mijn beste gok: een extra feest TW Classic weekend, waarbij ze wel ook de volledige capaciteit van het terrein gebruiken (zoals bij de opgeslorpte Encore voor Florence).

Eventueel een afzonderlijke dag met enkel Belgische acts om RW te vieren zie ik misschien ook nog wel gebeuren.
Toch wel vrij veel Belgen die ooit op de affiche gestaan hebben en nog steeds actief zijn op de dag van vandaag.

Edit: van waar kwam nu weer dat gerucht dat er iets xtra zou gebeuren? Was dat daadwerkelijk een concrete insiders tip of was dat gewoon onze fantasie hier op het forum? 😉
 

Sisco1481

Campingartiest
14 jul 2024
50
40
I personally think it’ll just be a stronger lineup fitting for the anniversary plus an extra day for boutique/classic
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
462
525
Dat klopt echt niet. Je kon direct een duo weekendticket kopen.
Hadden 2021 tickets die geldig bleven en hebben later de kaartjes voor weekend 2 bijgekocht. Waren toen heel veel mensen die hun tickets van de gecancelde edities hadden meegenomen naar ‘22 en alleen voor weekend 1 hotels hadden geboekt op basis van het ‘vaste’ weekend. Sommigen hadden toen al meerdere keren geannuleerd, omdat er eerder geschoven was naar september. Maar ja daar konden ze in de covid tijd ook weinig aan doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • RTW