Rock Werchter 2025

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
708
834
Mijn well educated guess in combinatie met eigen voorkeuren 😅:

RW:
- BMTH & Metallica
- Sam Fender & Billie Eilish
- Tame Impala & Fred Again
- Blink 182 & The xx

Barn heads: oa London Grammar

TWC: Paul McCartney
Boutique: Dua Lipa
Losse shows: 2x U2 die synoniem staan voor 50j shows in Werchter en eindelijk terug thuiskomen
Geen pearl jam?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.618
11.976
Zijn die (zeker tegen die tijd) zoveel kleiner dan een Royal Blood, Greta, Khruangbin?
Laten we die namen alsjeblieft niet als de maatstaf voor Werchter subs gaan nemen. Onder normale omstandigheden zijn dit de 18 uur mainstage namen. Van Werchter mogen we en moeten we meer verwachten. Fontaines DC mag de Idles spot claimen en daar waarmaken dat ze ook het veld kunnen platspelen, hebben ze op Werchter geloof ik nog niet gedaan.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
960
1.213
Laten we die namen alsjeblieft niet als de maatstaf voor Werchter subs gaan nemen. Onder normale omstandigheden zijn dit de 18 uur mainstage namen. Van Werchter mogen we en moeten we meer verwachten. Fontaines DC mag de Idles spot claimen en daar waarmaken dat ze ook het veld kunnen platspelen, hebben ze op Werchter geloof ik nog niet gedaan.
Misschien zijn we teveel verwend geweest in 2023 en was editie 2024 effectief de maatstaf voor de volgende jaren?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.439
2.515
Is dat een geldkwestie geweest? Heb me vaak afgevraagd of ze ook puur vanwege het geld naar DTRH en niet naar BKS gingen.
Maurits Westerik van BKS heeft wel eens min of meer laten droppen dat ze niet op konden bieden tegen wat DTRH bood voor the National. Niet in directe taal, maar duidelijk genoeg.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.431
661
Misschien zijn we teveel verwend geweest in 2023 en was editie 2024 effectief de maatstaf voor de volgende jaren?

Ik zou eerder stellen dat 2024 het tegenvallende jaar was voor subs. 2022 had je onder andere The War On Drugs en QOTSA (voor de annulatie) als sub staan.

Maar op Pukkelpop staat Fontaines DC als 4e laatste, onder Inhaler. En Vorst is na 2 maanden nog niet uitverkocht. Denk dat sub (of Barnheadliner) ten vroegste voor een volgende albumcyclus is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.537
9.348
IDLES speelt vierdelaarste. Lijkt me ook een prima spot voor Fontaines, die ik ongeveer hetzelfde inschat qua grootte in status.

Helpt natuurlijk niet dat dat hun derde Belgische show in korte tijd zal zijn en Vorst nog steeds niet uitverkocht is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.575
2.115
IDLES speelt vierdelaarste. Lijkt me ook een prima spot voor Fontaines, die ik ongeveer hetzelfde inschat qua grootte in status.

Helpt natuurlijk niet dat dat hun derde Belgische show in korte tijd zal zijn en Vorst nog steeds niet uitverkocht is.
Hebben nog net die 1ne banger, na Starburster, die (te veel) Stu Bru aandacht krijgt nodig denk ik.
Ondanks dat men nekhaar er recht van gaat staan tegenwoordig, de kracht van die zender niet onderschatten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.213
8.354
Fontaines dc sub lijkt me wat te hoog.
Vrijdag lijkt me ook meer graspop, weet niet of dat em wordt voor volgend jaar

Hebben beide wel dit jaar al op Graspop gestaan, dus het is mogelijk, alleen zal Electric Callboy gewoon net als Parkway Drive in de middag spelen. BMTH als co-headliner moet kunnen?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Joslittel

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
960
1.213
Ik ga wel akkoord met de meningen rond Fontaines DC. Bij genoeg alternatief zal hen als sub nooit eerste keus zijn, maar derdelaatste of voorlaatste Barn lijkt me wel tot de mogelijkheden behoren.

En BMTH moet zeker als co-headliner kunnen 🖤
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.581
8.357
Hebben beide wel dit jaar al op Graspop gestaan, dus het is mogelijk, alleen zal Electric Callboy gewoon net als Parkway Drive in de middag spelen. BMTH als co-headliner moet kunnen?
Electric Callboy speelde op Graspop al vierdelaatste, op Werchter zou dat inderdaad gewoon een middag mainstage bandje zijn, denk nog wel lager dan parkway drive

BMTH lijkt me voor Werchter een prima sub of cohead ja afhankelijk van wie de headliner is
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.458
4.498
Fontaines gaat met het nieuwe album wellicht IDLES wel voorbij. Maar voorlopig is 4e of 3e laatste een mooie spot.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.728
1.280
Voor hetzelfde geld krijgt Nick Cave tijdens het Rock Werchter weekend 8 aanvragen (Roskilde, Down The Rabbit Hole,... geen idee wat er nog allemaal dan zou kunnen vallen). En is het Live is Live weekend een pak moeilijker te vullen... Zo'n dingen spelen ook wel mee denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.431
661
Voor hetzelfde geld krijgt Nick Cave tijdens het Rock Werchter weekend 8 aanvragen (Roskilde, Down The Rabbit Hole,... geen idee wat er nog allemaal dan zou kunnen vallen). En is het Live is Live weekend een pak moeilijker te vullen... Zo'n dingen spelen ook wel mee denk ik.
En anderzijds heeft hij de afgelopen 15 jaar 5 keer op de main stage in Werchter gespeeld (inclusief Grinderman en TW Classic), telkens als headliner of sub voor 40-50k mensen. Dan kan je stilaan wel van een goede band spreken. En een act die Sportpaleis 2 keer uitverkoopt in een handomdraai, daar zullen ze in Werchter ook wel actief achter zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
78
58
Laten we die namen alsjeblieft niet als de maatstaf voor Werchter subs gaan nemen. Onder normale omstandigheden zijn dit de 18 uur mainstage namen. Van Werchter mogen we en moeten we meer verwachten. Fontaines DC mag de Idles spot claimen en daar waarmaken dat ze ook het veld kunnen platspelen, hebben ze op Werchter geloof ik nog niet gedaan.
2022 stond DC op de main. Moest het wel even nakijken, dus heeft verder geen indruk achter gelaten
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Gebruikers die dit onderwerp bekijken