Rock Werchter 2025

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.437
2.512
Ik twijfel over Nick Cave, die gaat ongetwijfeld festivals doen in 2025, maar sinds kort wordt die geboekt door Greenhouse Talent in de Lage Landen (en niet Live Nation).
Die organiseren geen eigen festival toch? In dat geval gaat 'ie naar de beste plek (icm het beste bod), als hij in juli tourt zal het tussen Live is Live en RW gaan
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.537
9.348
Ik twijfel over Nick Cave, die gaat ongetwijfeld festivals doen in 2025, maar sinds kort wordt die geboekt door Greenhouse Talent in de Lage Landen (en niet Live Nation).
Ja, ik dacht daar ook even aan, maar ook in 2022 zat die onder de Greenhouse Talent vlag, en dat jaar stond die uiteindelijk ook op TW Classic.

En in principe kan ik me geen moment herinneren dat hij met een nieuw album Werchter oversloeg. Of: Werchter hem oversloeg.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.978
2.773
Ook maar even een poging doen:

Ghost - Billie Eilish
Sam Fender - Muse
Nick Cave & the bad seeds - Tame Impala
Fontaines DC - Lana del Rey
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.537
9.348
Ik denk wel dat ze bij Live /S Live hemel en aarde gaan bewegen om Cave vast te leggen, maar of dat een haalbare kaart is voor hen lijkt me een ander paar mouwen.
Geen we echt dit tijdperk in? Dat we schrik moeten hebben dat dit. festival zulke mooie AAA-namen wegkaapt van RW? Tot nu toe was het vooral een festival vol Werchter leftovers van het jaar ervoor en de occasionele Duran Duran of Bazart.

Hoe dan ook: als Cave en zijn management kan kiezen tussen het afsluiten van een Werchterdag of een dagje Ive is Live, dan zal die keuze snel gemaakt zijn toch?
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.285
1.942
Smashing Pumpkins en The National hadden zonder Live /S Live gewoon op Werchter gestaan, dus ja...we zitten in dat tijdperk.

Het management kiest uiteindelijk voor wie de booking fee wil betalen, we moeten daar niet romantisch over gaan doen.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
960
1.213
Is Nick Cave niet ook wat te “niche” om op RW te zetten? Heb dat gevoel ook met The National, maar die kan je nog “wegzetten” als headliner Barn, zodat op de Main makkelijkere hap kan geserveerd worden. Of ben ik de enige met dit gevoel/idee? 🙈
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.617
11.973
Is Nick Cave niet ook wat te “niche” om op RW te zetten? Heb dat gevoel ook met The National, maar die kan je nog “wegzetten” als headliner Barn, zodat op de Main makkelijkere hap kan geserveerd worden. Of ben ik de enige met dit gevoel/idee? 🙈
Laatste doorkomst betoverede hij alle aanwezigen op de main. Vrienden die erbij waren hebben het er nog steeds over. Met daarvoor Nine Inch Nails in de barn, wat een combo was dat. Nee Nick Cave is zeker niet te niche en één van de meest fantastische boekingen die ze kunnen doen voor de main.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
960
1.213
Ik was erbij op TW Classic in 2022 en het kwam bij mij niet over. Mede door de regen en de vermoeidheid, alsook dat ik ver stond, maar wil hem gerust nog een kans geven 👍
 

1979

Playlistbediener
25 jan 2023
30
45
Het Rock Werchter voorspel-seizoen is voor 2025 al vroeg begonnen. In het Rock Werchter 2024 topic waren al wat schoten voor de boeg gelost, in dit forum gaat het helemaal loos. Ik zal weer proberen wat overzicht aan te brengen.

Uiteraard weten we nog niets zeker en kunnen we ook nog geen acts 'Zeer waarschijnlijk' noemen (of wel?). Blijven in het begin de categorieën 'Goede mogelijkheid', 'Verrassing' en 'Kans nihil' over. Die laatste dan voor de namen die met heel veel optimisme genoemd worden, maar niet erg realistisch vanwege 'te groot', 'al jaren niet meer getourd' of 'beter voor een ander festival'.

Criteria voor de verdere indeling:
- touren in 2025, bij voorkeur (ook) op festivals?
- ruimte in het tourschema in de periode 3 t/m 6 juli 2025?
- passend op Rock Werchter?
- niet op andere festivals in België?
- alle objectieve en subjectieve redenen die we als forum kunnen bedenken waarom een artiest wel of niet gaat komen

De meeste tourschema's voor 2025 zijn nog niet bekend, dus de meeste genoemde namen vallen nog onder 'Verrassing'. Hier het eerste overzicht van de genoemde namen, in alfabetische volgorde:

Zeker: -
Zeer waarschijnlijk: -

Goede mogelijkheid:
Aurora, Billie Eilish, Elbow, Electric Callboy, Fontaines DC, King Gizzard & the Lizard Wizard, Nick Cave & the Bad Seeds, Pearl Jam, Pommelien Thijs, Twenty One Pilots

Verrassing:
Agnes Obel, Alan Sparhawk, Alanis Morissette, Amalia Holt Kleive, Amyl & the Sniffers, Anderson. Paak, Angèle, Arcade Fire, Avenged Sevenfold, Bad Nerves, Bad Omens, Band of Horses, Barns Courtney, Beabadoobee, Belle and Sebastian, Biffy Clyro, Big Special, Black Country New Road, the Black Crowes, Black Honey, Bleachers, Blink 182, Bloc Party, Blossoms, the Bloody Beetroots, Bon Iver, Bring Me the Horizon, Bush, Cage the Elephant, Camilla Cabello, Catfish and the Bottlemen, Charli XCX, Chvrches, Cigarettes after Sex, Confidence Man, Crows, the Cure, Cypress Hill, DAAN, David Byrne, Dead Poet Society, Deftones, Demob Happy, Depeche Mode, Des Rocs, Disclosure, Disturbed, Ditz, Do Nothing, Don Broco, Editors, Eels, Eminem, Enter Shikari, Fatboy Slim, First Aid Kit, Fleet Foxes, Flogging Molly, Florence + the Machine, Foals, Franz Ferdinand, Fred Again, Gabriel Rios, Gabriels, Garbage, Genesis Owusu, Ghinzu, Ghost, Glass Animals, Gojira, Goldband, Goose, Green Day, Gum, Gurriers, the Horrors, Hozier, Imagine Dragons, Incubus, Inhaler, IST IST, Jack White, Joost, Justice, Kali Uchis, Kenya Grace, the Killers, Kings of Leon, Kraftwerk, Lana del Rey, LCD Soundsystem,:Linkin Park, London Grammar, Lorde, Louis Tomlinson, Mannequin Pussy, Marathon, Megan thee Stallion, Metallica, Metronomy, Mike Shinoda, Muse, My Chemical Romance, the Mysterines, the National, New Order, Nieva Ella, Nightwish, Nine Inch Nails, the Offspring, Olivia Rodrigo, One Ok Rock, OneRepublic, Oscar & the Wolf, Osees, Overmono, Paramore, Patti Smith Quartet, Pendulum, Pomme, Pond, Post Malone, Public Service Broadcasting, Queens of the Stone Age, Ramkot, Raye, Raymond van het Groenewoud, Red Hot Chili Peppers, the Reytons, Richard Ashcroft, Rival Sons, Royal Republic, RY X, Sabaton, Sam Fender, the Script, Sea Girls, the Shins, Sigrid, Silja Sol, Simple Minds, Sleep Token, Slipknot, the Smashing Pumpkins, the Smile, SOFT PLAY, SONS, Soulwax, the Struts, SZA, Tame Impala, Tate McRae, Temples, Ten Times a Million, Therapy?, Tool, Tramhaus, Turnstile, Two Door Cinema Club, Vampire Weekend, Volbeat, Wallows, the War on Drugs, Weezer, Wet Leg, White Lies, Within Temptation, the Wombats, Wunderhorse, the XX, Young Fathers

Kans nihil:
Alice in Chains, Björk, Coldplay, Girl in Red, Guns ‘N Roses, Katy Perry, Moby, Paul McCartney, Snoop Dogg, Stereophonics, Stevie Nicks, the Strokes, Stromae, System of a Down, U2

Graag jullie commentaar en aanvullingen!
deze updates worden mijn lievelingspost de komende 10 maanden :)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.375
4.606
Een U2 op het gewone festival, dat wil je echt niet.
Dan riskeer je dat heel wat U2 fans combitickets kopen eenmaal de dagtickets uitverkocht zijn om dan maar één dag te komen opdagen.
Loopt Werchter drie dagen inkomsten van drank en eten mis...
Kwestie van U2 pas in februari aankondigen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.375
4.606
Laatste doorkomst betoverede hij alle aanwezigen op de main. Vrienden die erbij waren hebben het er nog steeds over. Met daarvoor Nine Inch Nails in de barn, wat een combo was dat. Nee Nick Cave is zeker niet te niche en één van de meest fantastische boekingen die ze kunnen doen voor de main.
Niet alle aanwezigen hoor. Wij waren niet de enige die toen wegliepen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.916
6.657
Ik zou het LiveisLive ergens juist wel gunnen om zo'n mooie vis als Cave binnen te halen volgend jaar. Hoeven ze ook niet zoveel tickets weg te geven haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.575
2.115
Ik zou het LiveisLive ergens juist wel gunnen om zo'n mooie vis als Cave binnen te halen volgend jaar. Hoeven ze ook niet zoveel tickets weg te geven haha.
Zeer zeker maar Cave is voor die grote van festival in België, wat U2 kan zijn in Werchter. Te groot.
De ticketsales van Cave in het Sportpaleis zijn (en dat al enkele jaren) insane.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken