Rock Werchter 2025

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.128
1.327
Tja als je in dit verhaal U2 vervangt door Billie Eilish heb je denk ik precies hetzelfde al dan niet erger.
Totaal niet.
Het heeft Pukkelpop eeuwen geduurd om de dagtickets voor Billie Eilish uit te verkopen vorig jaar. Dagtickets voor U2 op Rock Werchter zouden nog veel sneller uitverkopen dan Foo Fighters dit jaar.

Bovendien ben ik redelijk zeker dat de gemiddelde U2 fan een pak welstellender is dan de gemiddelde Billie Eilish fan.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
477
681
Ik heb mijn wishlist voor RW2024 er maar eens bij gepakt, waar totaal niets van terecht is gekomen. Misschien dit jaar beter?

Kali Uchis, Therapy?, Wet Leg, Belle and Sebastian, Kenya Grace, Keane, SZA, Fleet Foxes
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
83
47
Oké, we gaan er eens voor. Deel speculatie (in zoverre dat nu al mogelijk is), deel wens.

DO: Fred Again.. - The XX
VRIJ: Nick Cave & the Bad Seeds - The Cure
ZAT: Olivia Rodrigo - Paramore
ZON: System Of a Down - Deftones

Ook aanwezig: London Grammar, Vampire Weekend, Goldband, The Smile, Electric Callboy, Brutus op herhaling, Pommelien Thijs. En een show van opper-Takling Head David Byrne in het kader van 50 jaar RW. Plus uiteraard een boek over 50 jaar RW, een documentaire, podcastreeks, etc.

Ook wel mee in het verhaal van Jimmy, met Dua Lipa terug in Werchter maar dan Boutiue.
Metallica of Macca op de classic.
Die zaterdag zou voor mij persoonlijk een droom zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.448
3.554
Totaal niet.
Het heeft Pukkelpop eeuwen geduurd om de dagtickets voor Billie Eilish uit te verkopen vorig jaar. Dagtickets voor U2 op Rock Werchter zouden nog veel sneller uitverkopen dan Foo Fighters dit jaar.
Nou dat is helemaal makkelijk dan. Als Billie d'r dag op een festival primair gericht op jongeren al niet kan uitverkopen, wat heeft ze dan te zoeken als headliner op RW?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.885
5.099
Nou dat is helemaal makkelijk dan. Als Billie d'r dag op een festival primair gericht op jongeren al niet kan uitverkopen, wat heeft ze dan te zoeken als headliner op RW?
Tja zo kan je heel de tijd blijven ontkennen voor jezelf dat ze er wss gewoon gaat staan. Niet te groot, dan gaan we voor te klein!
Ik hoop met je mee ;)
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
477
681
Nou dat is helemaal makkelijk dan. Als Billie d'r dag op een festival primair gericht op jongeren al niet kan uitverkopen, wat heeft ze dan te zoeken als headliner op RW?
Billie Eilish heeft wel haar 3 shows in de Ziggo Dome in mei 2025 in een vloek en een zucht uitverkocht. Het blijft appels met peren vergelijken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.752
5.113
Billie Eilish heeft wel haar 3 shows in de Ziggo Dome in mei 2025 in een vloek en een zucht uitverkocht. Het blijft appels met peren vergelijken.
Alex Agnew verkocht wel 8 sportpaleizen uit en hij kreeg de wei ook niet vol. Niet elke act in het Sportpaleis of lotto arena etc vertaalt zich ook naar kaartverkoop op festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en Paddy

reaper

Support act
26 okt 2015
1.216
1.048
Alex Agnew verkocht wel 8 sportpaleizen uit en hij kreeg de wei ook niet vol. Niet elke act in het Sportpaleis of lotto arena etc vertaalt zich ook naar kaartverkoop op festivals.
stand up comedy hoort dan ook niet op een weide
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.128
1.327
Alex Agnew verkocht wel 8 sportpaleizen uit en hij kreeg de wei ook niet vol. Niet elke act in het Sportpaleis of lotto arena etc vertaalt zich ook naar kaartverkoop op festivals.
Dat klopt, maar Billie Eilish blijft een prima naam om zowel flink wat dagkaarten te verkopen als om mensen te overtuigen om combitickets te kopen.

Zet er nog een paar andere mooie namen bij en dat komt allemaal wel goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.537
9.348
Ik denk dat de RW organisatie Billie Eilish heeeel graag op het festival zou willen. Als ze kunnen, grijpen ze die kans wel. Maar ja, ze moeten kunnen natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.916
6.657
Fred Again mag ook wel even een tussenjaartje imo.

Eilish weet imo op festivals niet zo te overtuigen dus dat hoeft van mij ook niet zo. Laat die maar lekker zaalshows blijven doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: prettyvisitor

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.575
2.115
Al die leuke line ups hier.
Net even door de eerste pagina's van het 2024 topic gegaan en wat daar toen passeerden... Ik ga mijn enthousiasme nu al wat laten zakken. Gemiddeld 1/2 namen juist :ROFLMAO:

Puur uit leedvermaak even terug gegaan naar de Lenny aankondiging, ook gouden reacties daar.
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
128
395
Zat ik te denken toen ik dit jaar voor het eerst op Graspop was, die Main stage van Werchter is toch bijna even groot als die twee main stages van Graspop samen?

Voor graspop staan de afmetingen van de podia op wikipedia buitenkant dubbele main is dus 87m op 37m, met een benutbaar oppervlak van 27x20m per main stage.
Voor Werchter vind ik niet direct de buitenafmeting maar dat denk dat die toch minder breed is, sowieso heeft de main van werchter een bruikbaar oppervlak van 32m x 27m wat eigenlijk niet zoveel groter is dan wat beschikbaar is op Graspop
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
429
421
Een U2 op het gewone festival, dat wil je echt niet.
Dan riskeer je dat heel wat U2 fans combitickets kopen eenmaal de dagtickets uitverkocht zijn om dan maar één dag te komen opdagen.
Loopt Werchter drie dagen inkomsten van drank en eten mis...
klinkt wel lekker rustig.

Als ze dan de combi's al in de verkoop gooien met een 20-tal namen en nog geen U2 heeft de die-hard Werchter-ganger altijd zijn kaartje al kunnen kopen
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
477
681
Het Rock Werchter voorspel-seizoen is voor 2025 al vroeg begonnen. In het Rock Werchter 2024 topic waren al wat schoten voor de boeg gelost, in dit forum gaat het helemaal loos. Ik zal weer proberen wat overzicht aan te brengen.

Uiteraard weten we nog niets zeker en kunnen we ook nog geen acts 'Zeer waarschijnlijk' noemen (of wel?). Blijven in het begin de categorieën 'Goede mogelijkheid', 'Verrassing' en 'Kans nihil' over. Die laatste dan voor de namen die met heel veel optimisme genoemd worden, maar niet erg realistisch vanwege 'te groot', 'al jaren niet meer getourd' of 'beter voor een ander festival'.

Criteria voor de verdere indeling:
- touren in 2025, bij voorkeur (ook) op festivals?
- ruimte in het tourschema in de periode 3 t/m 6 juli 2025?
- passend op Rock Werchter?
- niet op andere festivals in België?
- alle objectieve en subjectieve redenen die we als forum kunnen bedenken waarom een artiest wel of niet gaat komen

De meeste tourschema's voor 2025 zijn nog niet bekend, dus de meeste genoemde namen vallen nog onder 'Verrassing'. Hier het eerste overzicht van de genoemde namen, in alfabetische volgorde:

Zeker: -
Zeer waarschijnlijk: -

Goede mogelijkheid:
Aurora, Billie Eilish, Elbow, Electric Callboy, Fontaines DC, King Gizzard & the Lizard Wizard, Nick Cave & the Bad Seeds, Pearl Jam, Pommelien Thijs, Twenty One Pilots

Verrassing:
Agnes Obel, Alan Sparhawk, Alanis Morissette, Amalia Holt Kleive, Amyl & the Sniffers, Anderson. Paak, Angèle, Arcade Fire, Avenged Sevenfold, Bad Nerves, Bad Omens, Band of Horses, Barns Courtney, Beabadoobee, Belle and Sebastian, Biffy Clyro, Big Special, Black Country New Road, the Black Crowes, Black Honey, Bleachers, Blink 182, Bloc Party, Blossoms, the Bloody Beetroots, Bon Iver, Bring Me the Horizon, Bush, Cage the Elephant, Camilla Cabello, Catfish and the Bottlemen, Charli XCX, Chvrches, Cigarettes after Sex, Confidence Man, Crows, the Cure, Cypress Hill, DAAN, David Byrne, Dead Poet Society, Deftones, Demob Happy, Depeche Mode, Des Rocs, Disclosure, Disturbed, Ditz, Do Nothing, Don Broco, Editors, Eels, Eminem, Enter Shikari, Fatboy Slim, First Aid Kit, Fleet Foxes, Flogging Molly, Florence + the Machine, Foals, Franz Ferdinand, Fred Again, Gabriel Rios, Gabriels, Garbage, Genesis Owusu, Ghinzu, Ghost, Glass Animals, Gojira, Goldband, Goose, Green Day, Gum, Gurriers, the Horrors, Hozier, Imagine Dragons, Incubus, Inhaler, IST IST, Jack White, Joost, Justice, Kali Uchis, Kenya Grace, the Killers, Kings of Leon, Kraftwerk, Lana del Rey, LCD Soundsystem,:Linkin Park, London Grammar, Lorde, Louis Tomlinson, Mannequin Pussy, Marathon, Megan thee Stallion, Metallica, Metronomy, Mike Shinoda, Muse, My Chemical Romance, the Mysterines, the National, New Order, Nieva Ella, Nightwish, Nine Inch Nails, the Offspring, Olivia Rodrigo, One Ok Rock, OneRepublic, Oscar & the Wolf, Osees, Overmono, Paramore, Patti Smith Quartet, Pendulum, Pomme, Pond, Post Malone, Public Service Broadcasting, Queens of the Stone Age, Ramkot, Raye, Raymond van het Groenewoud, Red Hot Chili Peppers, the Reytons, Richard Ashcroft, Rival Sons, Royal Republic, RY X, Sabaton, Sam Fender, the Script, Sea Girls, the Shins, Sigrid, Silja Sol, Simple Minds, Sleep Token, Slipknot, the Smashing Pumpkins, the Smile, SOFT PLAY, SONS, Soulwax, the Struts, SZA, Tame Impala, Tate McRae, Temples, Ten Times a Million, Therapy?, Tool, Tramhaus, Turnstile, Two Door Cinema Club, Vampire Weekend, Volbeat, Wallows, the War on Drugs, Weezer, Wet Leg, White Lies, Within Temptation, the Wombats, Wunderhorse, the XX, Young Fathers

Kans nihil:
Alice in Chains, Björk, Coldplay, Girl in Red, Guns ‘N Roses, Katy Perry, Moby, Paul McCartney, Snoop Dogg, Stereophonics, Stevie Nicks, the Strokes, Stromae, System of a Down, U2

Graag jullie commentaar en aanvullingen!
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
304
432
Voor graspop staan de afmetingen van de podia op wikipedia buitenkant dubbele main is dus 87m op 37m, met een benutbaar oppervlak van 27x20m per main stage.
Voor Werchter vind ik niet direct de buitenafmeting maar dat denk dat die toch minder breed is, sowieso heeft de main van werchter een bruikbaar oppervlak van 32m x 27m wat eigenlijk niet zoveel groter is dan wat beschikbaar is op Graspop
De main stage van Rock Werchter is 20m hoog, 65m breed (met loading docks) en 26.4m diep (ook met loading docks).
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

TNFke

Support act
16 jan 2014
776
731
Ik twijfel over Nick Cave, die gaat ongetwijfeld festivals doen in 2025, maar sinds kort wordt die geboekt door Greenhouse Talent in de Lage Landen (en niet Live Nation).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken