Rock Werchter 2025

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
435
426
In feite is er bij de North West Walls al een vijfde podium. Stonden dj's en het stond zelfs in het officiële tijdschema. Ben er zelf werkelijk geen seconde geweest maar de neefjes wel voor 1 show. Die gaven aan dat het ramvol stond.
Daar was het elke dag druk.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.093
577
Als ze een dubbel podium gaan doen, krijg je inderdaad niet die mooie concerten die je nu in de Barn hebt. PJ Harvey, Michael Kiwanuka, Roisin Murphy gaan veel minder goed op hun plek zijn daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.613
2.180
Mijn well educated guess in combinatie met eigen voorkeuren 😅:

RW:
- BMTH & Metallica
- Sam Fender & Billie Eilish
- Tame Impala & Fred Again
- Blink 182 & The xx

Barn heads: oa London Grammar

TWC: Paul McCartney
Boutique: Dua Lipa
Losse shows: 2x U2 die synoniem staan voor 50j shows in Werchter en eindelijk terug thuiskomen
Dat is bijna te fris om RW te zijn. Ik zeg doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DirkG en swissepfan

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.613
2.180
Eigenlijk zijn Red Hot Chili Peppers niet zo heel veel geweest hoor, elk album gewoon een keertje.
1996 -> 2002 -> 2006 -> 2012 -> 2016 -> 2022 -> 2023

Op dat ene recente jaar zat er altijd 4 of 6 jaar tussen. In 2023 hebben ze RW waarschijnlijk zelfs een grote dienst bewezen om een headliner vrij laat te vervangen + hadden ze eigenlijk ook gewoon een nieuw album uit. Is naar mijn aanvoelen nog geen gevalletje hoe Pearl Jam, Kaiser Chiefs, Editors, Kings Of Leon dat ooit waren.

Ik denk trouwens dat ze in 2025 aan nieuwe muziek gaan werken. Dus zal eerder 2026 of 2027 zijn. Al zou ik het een hele verademing vinden voor beide festivals als ze een keertje Pukkelpop zouden doen.
Ging me over het feit dat er iemand na PJ, Metallica en TOP ook ID opperde. Met de Peppers erbij is het 2022 revisited.
 
  • Leuk
Waarderingen: neracroft

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
980
Als ze een dubbel podium gaan doen, krijg je inderdaad niet die mooie concerten die je nu in de Barn hebt. PJ Harvey, Michael Kiwanuka, Roisin Murphy gaan veel minder goed op hun plek zijn daar.
Bwa, PJ Harvey Of roisin murphy op primavera zal zeker niet minder geweest zijn dan in the barn. Alsof je alleen maar op werchter de beste optredens kan zien🙈
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.469
3.590
Ik hoop toch dat zo'n unieke naam als Paul McCartney en/of U2 gewoon op het festival zelf eindigt voor zo'n bijzondere editie. Laat Billie Eilish dan maar lekker een eigen event doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.135
1.331
Ik hoop toch dat zo'n unieke naam als Paul McCartney en/of U2 gewoon op het festival zelf eindigt voor zo'n bijzondere editie. Laat Billie Eilish dan maar lekker een eigen event doen.
Een U2 op het gewone festival, dat wil je echt niet.
Dan riskeer je dat heel wat U2 fans combitickets kopen eenmaal de dagtickets uitverkocht zijn om dan maar één dag te komen opdagen.
Loopt Werchter drie dagen inkomsten van drank en eten mis...
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.299
1.163
Ik hoop toch dat zo'n unieke naam als Paul McCartney en/of U2 gewoon op het festival zelf eindigt voor zo'n bijzondere editie. Laat Billie Eilish dan maar lekker een eigen event doen.
liever billie op de echte werchter en paul apart dan imo.
u2 mag ook wel op de echte werchter met een oldschool set
net als metallica
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.469
3.590
Een U2 op het gewone festival, dat wil je echt niet.
Dan riskeer je dat heel wat U2 fans combitickets kopen eenmaal de dagtickets uitverkocht zijn om dan maar één dag te komen opdagen.
Loopt Werchter drie dagen inkomsten van drank en eten mis...
Tja als je in dit verhaal U2 vervangt door Billie Eilish heb je denk ik precies hetzelfde al dan niet erger.
Dus dan zie ik liever U2 in plaats van daar weer een los ticket te kopen. ;) Nog even los van dat die veel unieker zijn dan Billie die tegen die tijd 7x in de Benelux in 3 jaar tijd heeft gestaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.613
Oké, we gaan er eens voor. Deel speculatie (in zoverre dat nu al mogelijk is), deel wens.

DO: Fred Again.. - The XX
VRIJ: Nick Cave & the Bad Seeds - The Cure
ZAT: Olivia Rodrigo - Paramore
ZON: System Of a Down - Deftones

Ook aanwezig: London Grammar, Vampire Weekend, Goldband, The Smile, Electric Callboy, Brutus op herhaling, Pommelien Thijs. En een show van opper-Takling Head David Byrne in het kader van 50 jaar RW. Plus uiteraard een boek over 50 jaar RW, een documentaire, podcastreeks, etc.

Ook wel mee in het verhaal van Jimmy, met Dua Lipa terug in Werchter maar dan Boutiue.
Metallica of Macca op de classic.
 
Laatst bewerkt:

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.144
3.054
Mijn well educated guess in combinatie met eigen voorkeuren 😅:

RW:
- BMTH & Metallica
- Sam Fender & Billie Eilish
- Tame Impala & Fred Again
- Blink 182 & The xx

Barn heads: oa London Grammar

TWC: Paul McCartney
Boutique: Dua Lipa
Losse shows: 2x U2 die synoniem staan voor 50j shows in Werchter en eindelijk terug thuiskomen
Pearl Jam ipv Metallica en Ghost ipv Blink
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.045
342
Ja en dan zou inderdaad de huidige MainStage verkleind moeten worden. Vind het op Graspop wel werken, maar zie op Werchter de meerwaarde er niet van. Zeker in de middag krijg je dan bands die verzuipen in de ruimte. En de headliners hebben dan juist minder ruimte.
Dubbele stage van Graspop past perfect in huidige setting maar gaat nooit gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.093
577
Bwa, PJ Harvey Of roisin murphy op primavera zal zeker niet minder geweest zijn dan in the barn. Alsof je alleen maar op werchter de beste optredens kan zien🙈
Rock Werchter publiek is natuurlijk anders dan Primavera publiek, kan je niet vergelijken.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
980
Rock Werchter publiek is natuurlijk anders dan Primavera publiek, kan je niet vergelijken.
Mij ging het er gewoon over alsof een pj harvey of roisin murphy op een dubbele mainstage minder zou zijn dan in the barn. The barn is uniek en leuk, maar we moeten het hier nu ook niet zo ophemelen alsof artiesten alleen daar maar goed/beter zouden kunnen optreden😅
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
193
186
Mwah, ik heb voor de eerste keer the barn meegemaakt na talloze andere festivals zonder barn, en de barn is toch wel echt magisch en voegt wat toe. De geslotenheid icm goed geluid heeft toch wel een paar mooie optredens opgeleverd, die bij andere plekken echt minder waren. Ook dat er zo veel mensen in kwijt kunnen doet volgens mij wel wat met artiesten (froukje die even van haar stuk was toen ze op kwam en de mensenmassa zag).

Barn is toch wel echt een toevoeging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel en swissepfan

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.008
5.310
Tja als je in dit verhaal U2 vervangt door Billie Eilish heb je denk ik precies hetzelfde al dan niet erger.
Dus dan zie ik liever U2 in plaats van daar weer een los ticket te kopen. ;) Nog even los van dat die veel unieker zijn dan Billie die tegen die tijd 7x in de Benelux in 3 jaar tijd heeft gestaan...
DIe verkocht haar Pukkelpopdag amper uit, dus daar gaan echt geen combi´s voor opgekocht worden om maar 1 dag te komen
Mij ging het er gewoon over alsof een pj harvey of roisin murphy op een dubbele mainstage minder zou zijn dan in the barn. The barn is uniek en leuk, maar we moeten het hier nu ook niet zo ophemelen alsof artiesten alleen daar maar goed/beter zouden kunnen optreden😅
Niemand zegt dat deze artiesten enkel ik de Barn goed optreden. Als die artiesten op een dubbele main zouden staan op RW ipv in de Barn zou het veel minder zijn door het publiek enz.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.061
1.284
Ik zie The XX hier passeren; is er een aanleiding dat die een reünie zouden doen? Zou fantastisch zijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken