Rock Werchter 2024

reaper

Support act
26 okt 2015
1.100
924
Vond dat de vorige keer eigenlijk veel te lang voor zo'n show. Uit verveling het einde niet gehaald (zeker omdat het toen een mooie zondagavond was).
had ik in het sportpaleis.

Jezus. Speelt je grootste naam lekker 2,5 uur, krijg je dit commentaar.

Tip: Als je nou voor aanvang van de show al weggaat, heb je NOG meer aan die mooie zondagavond (y)
Het is niet omdat het de grootste naam is dat iedereen dat een goede boeking vind.
ik heb foo fighters zelf ook 2x gezien en ben er ook wat klaar mee en verveeld de 2de maal.

als matt nou gewoon lekker parcels gaat zien is dat toch terecht een opmerking die gedeeld mag worden nietwaar?

zelf heb ik mijn planning nog niet bekeken.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
105
80
Als deze effectief klopt en in een ideale wereld zonder rode kruizen, spontane chillpauzes, dorstigheden, hongertjes en meer kom ik aan 35 acts die ik kan zien, waarvan slechts twee gedeeltelijk en al de rest volledig. In de praktijk zullen dat er wellicht een 25-tal zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Jezus. Speelt je grootste naam lekker 2,5 uur, krijg je dit commentaar.

Tip: Als je nou voor aanvang van de show al weggaat, heb je NOG meer aan die mooie zondagavond (y)
Zeg zeg. :rolleyes: Zoals @theblackmadness hier ook al zei, liever 2u doorspelen zonder lullen.Dat was de vorig keer toch echt wel een dingetje. Maar misschien heeft Dave minder spraakwater op deze keer. Ik wens jou in ieder geval wel een fijne show toe!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.403
1.911
Die show op Rock Am Ring en Glasto vorig jaar was hoe het zou moeten zijn, minimaal lullen maximaal rocken.
Ik geloof ook niet direct in die 2,5 uur. Zie eerder RB langer dan een uur krijgen en FF maar 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.375
Kan me niet voorstellen dat ze effectief 2,5 uur gaan spelen. Hun festivalshows zijn toch eerder 2 uur, zelfde als bij Pearl Jam op Pinkpop 2022, kregen daar i.t.t. Rock Werchter 2,5 uur maar zullen zelf geen moment het idee gehad hebben dat ze 'ineens' 2,5 uur zouden gaan spelen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.171
5.501
Kan me niet voorstellen dat ze effectief 2,5 uur gaan spelen. Hun festivalshows zijn toch eerder 2 uur, zelfde als bij Pearl Jam op Pinkpop 2022, kregen daar i.t.t. Rock Werchter 2,5 uur maar zullen zelf geen moment het idee gehad hebben dat ze 'ineens' 2,5 uur zouden gaan spelen.
Die settijden zijn wel op vraag management hoor. Het is gewoon geen plan om te liegen over settijden. Of het aantal vuurtjes op het terrein stijgt zienderogen.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.853
1.764
Jezus. Speelt je grootste naam lekker 2,5 uur, krijg je dit commentaar.
Dit is op zich al commentaar dat al langer speelt rondom de Foo Fighters. Toen ik ze zag had ik hetzelfde gevoel. Die RaR/RIP shows werden deels ook zo goed ontvangen omdat er minder werd geluld
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Zeg zeg. :rolleyes: Zoals @theblackmadness hier ook al zei, liever 2u doorspelen zonder lullen.Dat was de vorig keer toch echt wel een dingetje. Maar misschien heeft Dave minder spraakwater op deze keer. Ik wens jou in ieder geval wel een fijne show toe!
Oke, het klonk misschien wat te vilein, dat was uiteraard niet de bedoeling.

Ik bedoelde het eigenlijk wat meer algemeen: ik zou echt in mijn nopjes zijn wanneer je de grote afsluiter die je voor een festivaldag hebt geboekt (ongeacht welke naam of welke dag) voor 2,5 uur hebt kunnen vastleggen waar korter doorgaans de norm is. Een zeer aanzienlijk deel van je bezoekers zullen daar in mijn optiek vanzelfsprekend erg blij mee zijn. Wanneer er dan toch nog een geluid als 'dat is mij te lang' of 'dan ga ik me vervelen' klinkt, ben ik toch geneigd om te denken "jammer, maar je bent vrij om ergens anders heen te gaan"

Puur show inhoudelijk: elk extra nummer dat ze spelen omdat ze minder leuteren is natuurlijk een pré, helemaal mee eens...

Ik hoop dat jij er ook een fijne show aan beleefd. Of dat je alternatief je goed bevalt!
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
562
419
Zeg zeg. :rolleyes: Zoals @theblackmadness hier ook al zei, liever 2u doorspelen zonder lullen.Dat was de vorig keer toch echt wel een dingetje. Maar misschien heeft Dave minder spraakwater op deze keer. Ik wens jou in ieder geval wel een fijne show toe!
Eens hoor, op Sziget 2019 vond ik het ook echt aan de lange kant, veel fratsen, podiumperformance. Die comeback show op Glasto was dan wel weer fenomenaal, ingekort, gewoon kanon aan geweldige nummers zonder al te veel poespas (online bekeken dan).
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Zeg zeg. :rolleyes: Zoals @theblackmadness hier ook al zei, liever 2u doorspelen zonder lullen.Dat was de vorig keer toch echt wel een dingetje. Maar misschien heeft Dave minder spraakwater op deze keer. Ik wens jou in ieder geval wel een fijne show toe!
Helemaal mee eens. Ik trok die vorige 2,5 uur show van de Foo's erg slecht vanwege het eeuwige tijdsrekken. Ik vind dit dus geen goed nieuws.

Maar hebben meer mensen die tijdelijke fout op de site gezien? Of laten we ons niet te snel gek maken door een trol?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.170
1.633
Meest opvallende aan het spoorboekje dat de dochter heeft opgezet, op basis van de gelekte clashfinder:

Met Jalen Ngonda -Gary Clark jr - Sampha - Loyle Carner en Kiwanuka op de wishlist zit er duidelijk een lijn in haar smaakpatroon.

MEUTE in plaats van The Hives, maar wel Parkway Drive in plaats van de Puma's omdat dat te combineren is met Alice Merton.

Kiest voor Bad Omens en dEUS ipv Odell en Yungblud. Hoopt voorvak te kunnen bij Måneskin om verliefde blikken naar Damiano te gooien.

Nothing but Thieves en Avril ipv Janelle Monáe is haar meest hartverscheurende keuze.

Denkt Palaye Royale - Marc Rebillet - Roisin Murphy - Dua Lipa (mid veld) te kunnen doen. ( Is zo gek als een achterdeur.)

Gaat op zondag met het rijtje Isaac Roux - Ise - Brutus - Froukje - Idles voor de muzikale whiplash van het weekend die doet denken aan Amenra - Merol - Nova Twins in 2023.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Nothing but Thieves en Avril ipv Janelle Monáe is haar meest hartverscheurende keuze.
Oef! Janelle missen! Maar Janelle Monae en Avril Lavigne zijn ook perfect te combineren denk ik? Geen overlap daar. (Alleen NBT mis je dan idd, maar die zie je ook wel echt elk jaar weleens op PkP of RW.)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.170
1.633
Oef! Janelle missen! Maar Janelle Monae en Avril Lavigne zijn ook perfect te combineren denk ik? Geen overlap daar. (Alleen NBT mis je dan idd, maar die zie je ook wel echt elk jaar weleens op PkP of RW.)

Ik vrees dat die als fan van NBT gewoon weer in dat voorvak gaat willen staan. Maar het kan zomaar effe dat ze nog een klik maakt en gewoon naar Janelle gaat. Bob Vylan speelt op de Slope tussen de twee acts op main, dus...we zien wel.

Ik zou persoonlijk ook gewoon de resolute keuze voor Janelle Monáe maken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Ik vrees dat die als fan van NBT gewoon weer in dat voorvak gaat willen staan. Maar het kan zomaar effe dat ze nog een klik maakt en gewoon naar Janelle gaat. Bob Vylan speelt op de Slope tussen de twee acts op main, dus...we zien wel.

Ik zou persoonlijk ook gewoon de resolute keuze voor Janelle Monáe maken.
Ik zou een gelukkige dochter natuurlijk ook wel als grote incentive zien in zo'n keuze. :)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.627
875
Vond dat de vorige keer eigenlijk veel te lang voor zo'n show. Uit verveling het einde niet gehaald (zeker omdat het toen een mooie zondagavond was).
Zalig zo'n lange sets. Dan geef je op z'n minst de kans aan een band om hun ding te doen en niet alles af te rammelen en/of zelfs hun set te moeten afbreken (zie Muse bijvoorbeeld vorig jaar)
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
693
480
Zalig zo'n lange sets. Dan geef je op z'n minst de kans aan een band om hun ding te doen en niet alles af te rammelen en/of zelfs hun set te moeten afbreken (zie Muse bijvoorbeeld vorig jaar)
Muse had technische problemen, bij mijn weten heeft de organisatie de stekker er niet uitgetrokken (zoals bij Grace Jones op Live /s Live wel het geval was)
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.627
875
Muse had technische problemen, bij mijn weten heeft de organisatie de stekker er niet uitgetrokken (zoals bij Grace Jones op Live /s Live wel het geval was)
Misschien, wat niet wegneemt dat je het gevoel constant had dat ze hun stadion-act aan het murwen waren in hun tijdsslot, inclusief de intermezzo filmpjes.
Dit was echt niet oké.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken