Rock Werchter 2024

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Smaken verschillen, zo blijkt.
The XX op Werchter 2012 was een zielloos flauw optreden, met een groot 'kijk, mama zonder handen' gehalte.
In die zin dat een optreden van laureaten op de stedelijke muziekschool boeiender is en meer muzikaliteit omvat.

Om maar te zeggen: élke headliner op de affiche 2024 is duizendmaal beter dan The XX.
Waren toch nog een "beginnend" bandje (tweede plaat moest nog uitkomen), die veel te snel groeiden voor hun eigen goed. Hebben sindsdien enorme stappen gezet in hun livereputatie. Zoals Mattman hierboven al zei: die show in 2017 was perfect als main stage afsluiter
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.612
862
Waren toch nog een "beginnend" bandje (tweede plaat moest nog uitkomen), die veel te snel groeiden voor hun eigen goed. Hebben sindsdien enorme stappen gezet in hun livereputatie. Zoals Mattman hierboven al zei: die show in 2017 was perfect als main stage afsluiter
Op zich wel oké songs, maar het was te veel 'we spelen onze plaat na'. Met als resultaat een grote muur tussen de main stage en het publiek.
Ik zie nog altijd weinig meerwaarde bij bands die songs exact naspelen en niks veranderen live, waarvan de helft dan nog eens vooraf opgenomen op tape staat. Heel voorzichtig, geen enkel risico, geen enkele muzikale virtuositeit, ...
Nu ja, er zijn nog zo bands, dus in dat opzicht zijn ze geen uitzondering, helaas.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Op zich wel oké songs, maar het was te veel 'we spelen onze plaat na'. Met als resultaat een grote muur tussen de main stage en het publiek.
Ik zie nog altijd weinig meerwaarde bij bands die songs exact naspelen en niks veranderen live, waarvan de helft dan nog eens vooraf opgenomen op tape staat. Heel voorzichtig, geen enkel risico, geen enkele muzikale virtuositeit, ...
Nu ja, er zijn nog zo bands, dus in dat opzicht zijn ze geen uitzondering, helaas.
Al een geluk staken ze er niet dat Jamie XX/Gil Scott Heron stukje in… want dat was vooral niet afwijken.

Imo gaat je mening niet op. Wat wel zo was: band kreeg een hoge spot op een groot festival. Waren ook enorm nerveus. En het was in vol licht nog. Ik vond het een mooie show van een band die erg beloftevol was. Bleek ook zo te zijn. Het was een gedurfde zet, ze waren er nog helemaal niet klaar voor. Soms is het ook gewoon kansen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Al een geluk staken ze er niet dat Jamie XX/Gil Scott Heron stukje in… want dat was vooral niet afwijken.

Imo gaat je mening niet op. Wat wel zo was: band kreeg een hoge spot op een groot festival. Waren ook enorm nerveus. En het was in vol licht nog. Ik vond het een mooie show van een band die erg beloftevol was. Bleek ook zo te zijn. Het was een gedurfde zet, ze waren er nog helemaal niet klaar voor. Soms is het ook gewoon kansen geven.
Mja, spijtig dat plaat 2 en 3 minder zijn
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.612
862
Imo gaat je mening niet op. Wat wel zo was: band kreeg een hoge spot op een groot festival. Waren ook enorm nerveus. En het was in vol licht nog. Ik vond het een mooie show van een band die erg beloftevol was. Bleek ook zo te zijn. Het was een gedurfde zet, ze waren er nog helemaal niet klaar voor. Soms is het ook gewoon kansen geven.
Ik zie niet in wat er niet zou opgaan aan mijn mening?
Er was niks boeiend aan dat concert. Je kan hierboven lezen waarom ik dat vind.
Als een live band nummertjes komt naspelen en slechts nootjes speelt met twee vingers, dan is dat op z'n zachtst gezegd een aantijging voor muzikanten die jarenlang oefenen op het spelen van bepaalde akkoorden, solo's etc...

Een band kan goede nummers produceren in de studio, maar dat maakt ze nog niet een goede live band.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik zie niet in wat er niet zou opgaan aan mijn mening?
Er was niks boeiend aan dat concert. Je kan hierboven lezen waarom ik dat vind.
Als een live band nummertjes komt naspelen en slechts nootjes speelt met twee vingers, dan is dat op z'n zachtst gezegd een aantijging voor muzikanten die jarenlang oefenen op het spelen van bepaalde akkoorden, solo's etc...

Een band kan goede nummers produceren in de studio, maar dat maakt ze nog niet een goede live band.
Ik vond het dus totaal niet zo… alles behalve de nummers letterlijk naspelen, dat is iets waar Jamie xx ook nauwelijks voor staat.
Maar goed, meningen mogen verschillen.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Ik krijg er een strokes gevoel bij. Gaan niet veel extra tickets verkopen. Maar misschien kosten ze minder en is het zo te verdedigen. Hoogtepunt is ook al dik 10 jaar geleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Heb je de moeite al eens genomen om hun twee meest recente singles te beluisteren? Balu en Lover's Leap klinken namelijk een stuk frisser dan Lippy Kids.

Of Dexter & Sinister vanop Giants of All Sizes. Of What I am without you vanop hun vorige plaat...

Vorst 2022 was in ieder geval echt een fantastische show. Jammer dat ze de festivals intussen beu lijken, want dit had in The Barn echt een pareltje geweest.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.585
Als een live band nummertjes komt naspelen en slechts nootjes speelt met twee vingers, dan is dat op z'n zachtst gezegd een aantijging voor muzikanten die jarenlang oefenen op het spelen van bepaalde akkoorden, solo's etc...
Solo’s 😅

Wat verwacht je van deze band? Hun sound is net zo uniek omdat het zo spaarzaam is.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
768
710
The XX in de afas gezien, was met hun spiegelpaleis echt een enorm sterk optreden. Met een nieuw album (én de nodige hype) zullen ze wel hoog op de affiche staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
768
710
Solo’s 😅

Wat verwacht je van deze band? Hun sound is net zo uniek omdat het zo spaarzaam is.
Ik zie niet in wat er niet zou opgaan aan mijn mening?
Er was niks boeiend aan dat concert. Je kan hierboven lezen waarom ik dat vind.
Als een live band nummertjes komt naspelen en slechts nootjes speelt met twee vingers, dan is dat op z'n zachtst gezegd een aantijging voor muzikanten die jarenlang oefenen op het spelen van bepaalde akkoorden, solo's etc...

Een band kan goede nummers produceren in de studio, maar dat maakt ze nog niet een goede live band.

Alsof snellere gitaarsolo's of snellere drumrolls u een betere artiest maken. Dan zou elke death metal-band superieur zijn tov een gewone band.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.527
1.993
The XX op Werchter 2012 was een zielloos flauw optreden, met een groot 'kijk, mama zonder handen' gehalte.
In die zin dat een optreden van laureaten op de stedelijke muziekschool boeiender is en meer muzikaliteit omvat.

Om maar te zeggen: élke headliner op de affiche 2024 is duizendmaal beter dan The XX.
Ik wilde net zeggen. Een deel van mijn ziel heeft mijn lichaam verlaten tijdens dit optreden. Heb er daarom een beetje een trauma aan over gehouden en ga met een grote bocht om deze band heen sindsdien.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Ik wilde net zeggen. Een deel van mijn ziel heeft mijn lichaam verlaten tijdens dit optreden. Heb er daarom een beetje een trauma aan over gehouden en ga met een grote bocht om deze band heen sindsdien.
2012 vond ik ook niet echt overtuigend. Maar smaken verschillen gelukkig maar. Mooie barn headliner en ongetwijfeld op de main wat anders te zien dan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken