Rock Werchter 2024

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Jalen Ngonda kan zo maar eens de Danielle Ponder van deze editie worden... Sowieso meest unieke stem die ik ooit heb gehoord, wist niet dat er mannen bestonden die zo hoog konden zingen, echt niet normaal wat een stem zeg
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
100
34
Na eerste keer kijken ben ik als enige echt blij met Declan & Bombay Bicycle Club. Maar moet alles nog maar even goed luisteren. Hoop toch wel nog op een Royal Otis achtige band. En Keane was ook nog een leuke toevoeging geweest.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.559
4.476
Na eerste keer kijken ben ik als enige echt blij met Declan & Bombay Bicycle Club. Maar moet alles nog maar even goed luisteren. Hoop toch wel nog op een Royal Otis achtige band. En Keane was ook nog een leuke toevoeging geweest.
slope komt nog, zie die daar wel tussen staan
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.176
1.641
Jalen Ngonda kan zo maar eens de Danielle Ponder van deze editie worden... Sowieso meest unieke stem die ik ooit heb gehoord, wist niet dat er mannen bestonden die zo hoog konden zingen, echt niet normaal wat een stem zeg

Ow dear god. Beetje Marvin Gaye-vibes. Bij deze verkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: TheSillyP

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.176
1.641
Is toch echt geen boomer affiche met headliners als dua lipa en maneskin enz

Pretenders op zondag is fijn, samen met donderdag de betere dag op mainstage.

Waarom wist ik op voorhand dat jij en Everyknight gingen happen? 😁

Het is maar een platitude uiteraard, ik overdrijf het wat, maar we moeten toch eerlijk durven zeggen dat deze Rock Werchter toch hard op de demografie mannen tussen 35 en 55 lijkt te mikken. Beetje raar om te beginnen met Dua en Måneskin, om dan te eindigen met Rateliff en de Pretenders.

Maar he...maakt niet uit. We gaan wel een leuk spoorboekje kunnen leggen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Zitten weer leuke namen tussen.
Idles wisten we al natuurlijk, Jalen Ngonda heb ik al een ticket voor in den Trix, benieuwd naar.
Ook Johnny Marr, Frank Carter en Pretenders zijn wel fijne toevoegingen.

Donderdag => zondag => vrijdag => zaterdag voor mij.
Maar elke dag wel voldoende acts die ik wil zien. Dat is de laatste jaren wel al anders geweest.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Hoop zeker nog op Slope namen als: Only The Poets, The Mysterines, The Big Moon en als het even kan Spiritbox en YesNoMaybe, Gallus en Oproer. 🤞🤞
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
heb deze oefening ook eens op graspop gedaan maar ik denk dat het ook wel leuk kan zijn om plaats op poster te vergelijken met hoeveel streams een bepaalde artiest heeft( onder 1M ga ik niet beginnen oplijsten. toch een heel aantal namen in deze lijst die heel hoog staan waar ik het niet van verwacht had.

72M : dua lipa
38M: james arthur
29M: tom odell
27M: zara larsson
21M : maneskin
20M : foo fighters
19M: avril lavigne
12M : lenny kravitz
10M: snow patrol
10M : sum41
9.4M : jungle
7.8M: simple plan
7.8M: Matt maltese
7.7M: the kooks
7.4M : lauren spencer smith
6.8M: declan McKenna
6.7M : khruangbin
6.5M: yungblud
5.5M : bad omens
5.5M: michael kiwanuka
5.4M: nothing but thieves
5.1M: pretenders
4.6M : greta van fleet
4.4M cian ducrot
4.4M : Tom morello
4M: the last dinner party
3.6M: black pumas
3.6M: parcels
3.2M: royal blood
3.1M: the blaze
3M: sampha
2.8M : slowdive
2.8M arlo parks
2.6M: the hives
2.6M : dropkick murphys
2.5M: loyne carter
2.5M: janelle monae
2.3M: jessie ware
2M : nathaniel raeliff & the night sweats
2M : bombay bicycle club
1.8M: the beaches
1.7M : parkway drive
1.7M: gary clark jr
1.6M: idles
1.5M: jane's addiction
1.5M: PJ harvey
1.5M: the streets
1.2M : the breeders
1M: noname
 

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Even uit de losse pols en zonder (op Peuk en High vis na dan) de slope namen op basis van de Clash Finder mijn huidige Schema:

Donderdag: Jalen Ngonda -> Eefje de Visser -> Bombay Bicycle Club -> Black Pumas -> Slowdive -> PJ Harvey -> Jane's Addiction -> The Streets

Vrijdag: Loverman -> Kneecap -> Sleaford Mods -> Declan McKenna -> Archive -> dEUs -> Snow Patrol -> Maneskin

Zaterdag: Equal Idiots -> Peuk -> The Last Dinner Party -> The Kooks -> Janelle Monae -> Arlo Parks -> Khruangbin -> Dua Lipa

Zondag: Whispering Sons -> The Breeders -> IDLES -> Sampha -> Loyle Carner -> Michael Kiwanuka -> High Vis -> Foo Fighters
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
257
118
Ik ga niet proberen vervelend te doen, maar wow, er staan zo veel artiesten precies veel hoger dan ze zouden moeten staan. Had echt wel meer verwacht van Werchter. De affiche waar ik het minste warm van ben geworden in vele jaren (jammer, want net dit jaar heb ik al mijn vrienden mee gekregen haha)
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
575
Waarom wist ik op voorhand dat jij en Everyknight gingen happen? 😁

Het is maar een platitude uiteraard, ik overdrijf het wat, maar we moeten toch eerlijk durven zeggen dat deze Rock Werchter toch hard op de demografie mannen tussen 35 en 55 lijkt te mikken. Beetje raar om te beginnen met Dua en Måneskin, om dan te eindigen met Rateliff en de Pretenders.

Maar he...maakt niet uit. We gaan wel een leuk spoorboekje kunnen leggen.

Vind t gewoon raar dat je de pretenders eruit haalt bij deze worp en zegt boomeraffiche terwijl er zoveel nieuwere hedendaagse namen tegelijk worden aangekondigd.
Die classics moeten er ook bij zitten, ook dat is werchter.

En waarom mannen tussen 35 en 55?
Die kunnen geen hedendaagse muziek smaken?

Idd , een heel mooi weekend met uiteenlopende namen. Met voor mij persoonlijk donderdag en zondag als betere dagen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken