Rock Werchter 2024

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
IDLES gaat echt niet boven Royal Blood staan kom op zeg.

Dat blijft nog altijd een niche band voor een mainstream festival, hoewel ze echt heel groot zijn geworden en een grote fanbase hebben.
Voor een heel deel van de gemiddelde Werchter-bezoeker blijft dat ongestructureerd lawaai met een zanger die niet kan zingen. Ik refereer dan vooral naar mensen die gewoon aan de MAIN hangen heel de dag, die bijvoorbeeld Greta Van Fleet op voorhand niet kennen, maar na hun show zeggen "aah dat was nog eens een echte rockband ze", zo zijn er veel meer mensen dan de meeste hier op het forum denken, heb ik het gevoel.

Royal Blood heeft echt wel wat radiohits op hun palmares staan, heeft zelf een heleboel nummers in radiospotjes. Dat veel mensen gewoon herkennen. Bekoort zowel de "oude rockers" als de jongere generatie. Is gewoon een perfecte mainstream festivalband in dat opzicht.
Anciëntiteit, ervaring, (oude) hits,... doet ook mee met zoiets hoor. Wie het afgelopen jaar een zaal het best uitverkocht is niet de enige factor. Weet je nog dat iedereen hier blindelings van uitging dat Parkway Drive sub ging zijn? Beetje hetzelfde verhaal.

Sidenote: ik vind Idles leuker dan Royal Blood hoor, en ben de overkill van Royal Blood de laatste jaren ook kotsbeu.
Love it als ik gelijk heb.Zelfs nog een band tussen Idles en Royal Blood...

Sorry, kon het niet laten (maar niet echt)
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: MatthijsH, Paddy en elo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Wat staan die Pretenders daar hoog zeg.

Noname kan ik iedereen wel aanraden! Johnny Marr was leuker geweest als specialeke op een lineup die niet al zoveel oudjes had.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Zeer blij met Johnny Marr, nog nooit gezien en hoog op de wenslijst!

Ook IDLES, Pretenders, Gary Clark Jr en Bombay Cicycle Club kan ik zeer waarderen!

Verder nog wat namen inluisteren.

Jammer dat er geen co-headliner voor Maneskin komt.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
852
577
zondag main is een leuke dag geworden. Pretenders heerlijk.

Frank Carter mooie opener op main vrijdag.
Bombay Bicycle Club altijd leuk live.

Brihang op main zegt me weinig, komt denk ik beter tot z'n recht in de barn.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Aan de poster te zien is dit alles voor de drie hoofdpodia. Enkel nog Slope namen te gaan.
 

Julesss

Nieuw lid
30 nov 2023
4
5
Ben benieuwd naar jullie aanvullingen/ideeën! (Of bands die hier staan maar eigenlijk al afgevallen zijn)
Model/Actriz is nog steeds kanshebber, die hoop ik toch wel te zien. Folly group is ook nog een mogelijkheid en heel misschien zelfs Fat White Family, die zoals het er naar uit ziet mogelijks weer gaan touren met hun nieuw album rond de zomer.
 
  • On fire
Waarderingen: Nelios

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.590
4.556
Nog wat inluisteren. Ik vind het vooral jammer dat er op donderdag een overaanbod is aan namen, die ik wil zien, terwijl vooral zaterdag enkel Clementine een echte must is
Ik krijg nu al keuzestress
 
  • Leuk
Waarderingen: prettyvisitor

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Zeer blij met Johnny Marr, nog nooit gezien en hoog op de wenslijst!

Ook IDLES, Pretenders, Gary Clark Jr en Bombay Cicycle Club kan ik zeer waarderen!

Verder nog wat namen inluisteren.

Jammer dat er geen co-headliner voor Maneskin komt.
Aahhh dan is het BCC, i see what you did there!
 
  • Haha
Waarderingen: Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken