Green Day is volgens mij de enige gemiste kans. Stonden nog maar drie keer op Rock Werchter, waarvan de laatste keer 2013 was. Met hun nieuwe album zie je wel dat ze terug in 'het momentum' zitten, veel aandacht en airplay. Verkopen volgens mij weer meer tickets dan de meeste hier denken. Is ook een band die nog populair is bij 'de jeugd'. Maar goed, als ze echt een maand pauze willen tussen hun Europese en Noord-Amerikaanse tour, dan valt Rock Werchter gewoonweg een week te laat.
Pearl Jam hadden ze ook wel kunnen gebruiken voor die donderdag of vrijdag, maar kijk, hier zijn waarschijnlijk afspraken rond gemaakt en ik verwacht dat ze er in 2025 zullen staan.
Ik kan het allemaal wel plaatsen. En dat dit een 'ruimer' programma in de breedte oplevert is wel een voordeel. OK, de subs vallen klein uit (ook geen co-headliners inderdaad). Daarentegen heb je MEUTE, Parkway Drive, Archive, Bad Omens, Nothing but Thieves, Jessie Ware ... die allesbehalve boven hun waarde geprogrammeerd staan. En vooral een sterk programma in de breedte.
Blijkbaar vinden ze de kost (?) en/of relevantie (?) van een Arcade Fire of Kings of Leon niet (meer) de moeite om ze die co-headlinespot te geven (tenzij één van deze bands toch nog toegevoegd wordt op vrijdag?).