Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Combi overaanbod festivals vs weinig headliner waardige acts.
Vrees zelfs dat LCD zijn neus ophaalt voor Lokerse.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Nelios

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Wat zijn jullie verwachtingen voor de "grote namen" als deze nog bij de 40 laatste horen?
Misschien gorillaz of blur?
Als je kijkt naar de voorlopige poster, dan komen er nog 2 à 3 relatief grote namen op Main stage. Daarvan heeft IDLES zichzelf al aangekondigd. Keane wordt door iedereen waarschijnlijk geacht. Voor het overige gaat het vooral om kleinere, hopelijk interessante, namen op the Slope (22x) en in Klub C (10x).
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Kom tot dezelfde conclusie. Ik zou me er een weekend kunnen geraken (of die vrijdag na), maar het is op vlak van variatie maar een schim van wat we normaal gewoon zijn op RW. Weinig gedurfde boekingen ook, die de boel wat oprekken.

Maar misschien blaast een (scherpere, gevarieerdere ) volgende lichting die classic rock vibe er een beetje vanaf. En zetten ze ook eens wat dingen op de main die niet per se rockgericht zijn.

Ik zag dat London Grammar Latitude doet. Zo’n naam als sub op de main (of een plek daaronder), zou al kunnen helpen

Ik vind die classic net niet overdreven. Ok je hebt snow Patrol en the kooks bvb. Maar daarnaast heb je naar werchter normen toch echt wel wat anders staan dua lipa en maneskin als headliner bvb. (Niet mijn ding maar ik snap dat je ze programmeert) .

Werchter programmeert altijd wat meer rock gericht en dat mag best zo blijven.

Op de andere podia heb je met een deus, archive, Michael kiwanuka, jungle, pj harvey... hele mooie namen staan vind ik.

Mooie bookings op een mainstream festival naar wat beschikbaar was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101 en Everyknight

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Green Day is volgens mij de enige gemiste kans. Stonden nog maar drie keer op Rock Werchter, waarvan de laatste keer 2013 was. Met hun nieuwe album zie je wel dat ze terug in 'het momentum' zitten, veel aandacht en airplay. Verkopen volgens mij weer meer tickets dan de meeste hier denken. Is ook een band die nog populair is bij 'de jeugd'. Maar goed, als ze echt een maand pauze willen tussen hun Europese en Noord-Amerikaanse tour, dan valt Rock Werchter gewoonweg een week te laat.

Pearl Jam hadden ze ook wel kunnen gebruiken voor die donderdag of vrijdag, maar kijk, hier zijn waarschijnlijk afspraken rond gemaakt en ik verwacht dat ze er in 2025 zullen staan.

Ik kan het allemaal wel plaatsen. En dat dit een 'ruimer' programma in de breedte oplevert is wel een voordeel. OK, de subs vallen klein uit (ook geen co-headliners inderdaad). Daarentegen heb je MEUTE, Parkway Drive, Archive, Bad Omens, Nothing but Thieves, Jessie Ware ... die allesbehalve boven hun waarde geprogrammeerd staan. En vooral een sterk programma in de breedte.

Blijkbaar vinden ze de kost (?) en/of relevantie (?) van een Arcade Fire of Kings of Leon niet (meer) de moeite om ze die co-headlinespot te geven (tenzij één van deze bands toch nog toegevoegd wordt op vrijdag?).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Green Day is volgens mij de enige gemiste kans. Stonden nog maar drie keer op Rock Werchter, waarvan de laatste keer 2013 was. Met hun nieuwe album zie je wel dat ze terug in 'het momentum' zitten, veel aandacht en airplay. Verkopen volgens mij weer meer tickets dan de meeste hier denken. Is ook een band die nog populair is bij 'de jeugd'. Maar goed, als ze echt een maand pauze willen tussen hun Europese en Noord-Amerikaanse tour, dan valt Rock Werchter gewoonweg een week te laat.

Pearl Jam hadden ze ook wel kunnen gebruiken voor die donderdag of vrijdag, maar kijk, hier zijn waarschijnlijk afspraken rond gemaakt en ik verwacht dat ze er in 2025 zullen staan.

Ik kan het allemaal wel plaatsen. En dat dit een 'ruimer' programma in de breedte oplevert is wel een voordeel. OK, de subs vallen klein uit (ook geen co-headliners inderdaad). Daarentegen heb je MEUTE, Parkway Drive, Archive, Bad Omens, Nothing but Thieves, Jessie Ware ... die allesbehalve boven hun waarde geprogrammeerd staan. En vooral een sterk programma in de breedte.

Blijkbaar vinden ze de kost (?) en/of relevantie (?) van een Arcade Fire of Kings of Leon niet (meer) de moeite om ze die co-headlinespot te geven (tenzij één van deze bands toch nog toegevoegd wordt op vrijdag?).
Ik vind green day geen gemiste kans, eerder een gemiste kogel (dodged a bullit).
 
  • Haha
  • Grrr
Waarderingen: scheep en visdave34

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
140
124
Ik vind green day geen gemiste kans, eerder een gemiste kogel (dodged a bullit).
Green day rond gewoon hun Europese tour af op 29/6. Die vliegen vermoedelijk achteraf gewoon terug naar de States. Dan kan je daar als festivalorganisatie toch niets aan doen en toch niet spreken van een 'gemiste kans'? Moesten ze op Roskilde en Mad Cool staan heb je een ander verhaal. Allé, ik vind dat je alles toch wat in een juiste context moet plaatsen. Als ze er niet zijn, kunnen ze'r ook niet spelen é.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Green day rond gewoon hun Europese tour af op 29/6. Die vliegen vermoedelijk achteraf gewoon terug naar de States. Dan kan je daar als festivalorganisatie toch niets aan doen en toch niet spreken van een 'gemiste kans'? Moesten ze op Roskilde en Mad Cool staan heb je een ander verhaal. Allé, ik vind dat je alles toch wat in een juiste context moet plaatsen. Als ze er niet zijn, kunnen ze'r ook niet spelen é.
Ja, die context m.b.t. Green Day geef ik ook in mijn post he :)
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Rock Werchter further enriches its line-up today, with another 18 names. The new batch is particularly exciting. There is plenty of variety, with warm soul, gritty blues, sharp rock, a dose of strong hip-hop, the best singer-songwriters, and enduringly inspiring icons. The Cat Empire, Jalen Ngonda, Bombay Bicycle Club, Johnny Marr, and Nathaniel Rateliff & The Night Sweats will play Rock Werchter on Thursday 4 July 2024. New for Friday 5 July are Tom Odell, Gary Clark Jr., Frank Carter & The Rattlesnakes, Declan McKenna, and Kneecap. Brihang, Cian Ducrot, No Guidnce, and Noname have been added to the lineup for Saturday 6 July. Lastly, Pretenders, IDLES, Lawrence, and Matt Maltese will perform on Sunday 7 July. The full line-up will be shared soon. Stay tuned.
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Mooie drop weer, na schuiven van wat kanshebbers naar PKP, goed te zien dat een Brihang, Frank Carter en BBC naar Werchter komen.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wie de 'kleine' namen gaan zijn. Op basis van tourschema's en geruchten kwam ik op de volgende mogelijkheden uit voor de Slope, de een realistischer dan de ander:

Egyptian Blue
The Mysterines
Meltheads
Crows
DEADLETTER
The Clockworks
Bdrmm
Opus Kink
Warmduscher
Pigs x7
Chalk
Marathon
Spanish love songs
Drug Church
Gurriers
Scowl
Sprints
Heavy Lungs
Enola Gay
Hallan
Bob Vylan
Texoprint
Snooper

Tikkie te groot voor de Slope, maar misschien in Klub C:
Amyl and the Sniffers (die moet RW toch hebben...)
SOFT PLAY
Neck Deep
Black Country, New Road

Ben benieuwd naar jullie aanvullingen/ideeën! (Of bands die hier staan maar eigenlijk al afgevallen zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Tom Odell, Pretenders en IDLES dus de laatste 3 grotere acts op Main Stage.

Alleen nog de 22 namen voor the Slope te gaan.
 

jova

Playlistbediener
24 jan 2018
33
53
Ah enkele lekkere namen tussen deze drop. Idles , Frank Carter en Gary Clark Jr. zijn wel mijn ding
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken