Rock Werchter 2024

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.916
Royal Blood hoort gewoon in de tent van Crammerock thuis op dit punt, niet als sub op Werchter. Wij weten het, Rock Werchter weet het..hell, volgens mij weet Royal Blood op dit punt dat zelf ook.

Neemt niet weg dat daar in juli vast weer ruim 50 000 man gaat staan staren, tot ze de begintune van Figure it out herkennen en even wakker schieten.
De fun die er 10 jaar geleden was is er ook wat af. In de hand gewerkt door mindere albums, herhaling door telkens de zelfde kunstjes (misschien moet de drummer is stagediven?) en een enorm arrogante attitude. Zonder dit laatste stond er toch een beetje Green Day op de wei.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
143
127
Ik vond hun passage in de Lotto Arena 2 jaar terug niet slecht.
Nadien heb ik ze nog op RW gezien én als voorprogramma bij Muse in Den Haag.
Ik zet ze thuis geregeld wel eens op. En van mij hebben ze nog wel een plek op RW. Maar een sub zijn ze in mijn ogen zeker niet.
Zet ze maar als voorlaatste in The Barn. Gaat veel beter zijn voor hen volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Ging ook maar mager geweest zijn. Denk dat The Strokes toen echt een co-head nodig had, geen gepromoveerde namiddagnaam.
Was ook niks beschikbaar van die grootorde natuurlijk. Op donderdag zouden Pixies ook voor PJ spelen.

Altijd gemakkelijk gezegd 😅
 

jarne

Support act
14 feb 2013
970
291
Ik vond hun passage in de Lotto Arena 2 jaar terug niet slecht.
Nadien heb ik ze nog op RW gezien én als voorprogramma bij Muse in Den Haag.
Ik zet ze thuis geregeld wel eens op. En van mij hebben ze nog wel een plek op RW. Maar een sub zijn ze in mijn ogen zeker niet.
Zet ze maar als voorlaatste in The Barn. Gaat veel beter zijn voor hen volgens mij.
Ik hoop toch vooral dat idles na royal blood spelen, een clash van IDLES/Loyle Carner mag ik me niet inbeelden! Samen met High Vis mijn drie absolute must sees van de dag en mss het weekend
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.199
10.582
Terug van vakantie en de nieuwe toevoegingen eens aan het doorpluizen. Ik vind Peuk verrassend leuk klinken, lekkere rockband en kan best goed gaan werken op The Slope. En ik herinner me die Glints ook opeens weer. Een keer op The Slope gezien en vond dat echt best een slecht optreden. Gek dat die terug mag komen.

Overigens zonde dat Eefje de Visser bijna zeker gaat clashen met Gaslight Anthem. Had haar graag eens gezien maar deze keuze is nog geeneens een keuze voor mi.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.181
1.648
Ik ben benieuwd of Only the Poets zijn weg naar die line up gaat vinden. Zou op zich wel een goeie match zijn met de vrijdag.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Terug van vakantie en de nieuwe toevoegingen eens aan het doorpluizen. Ik vind Peuk verrassend leuk klinken, lekkere rockband en kan best goed gaan werken op The Slope. En ik herinner me die Glints ook opeens weer. Een keer op The Slope gezien en vond dat echt best een slecht optreden. Gek dat die terug mag komen.

Overigens zonde dat Eefje de Visser bijna zeker gaat clashen met Gaslight Anthem. Had haar graag eens gezien maar deze keuze is nog geeneens een keuze voor mi.
Datzelfde optreden van Glints vond ik ook bijzonder mager zeg....
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Royal Blood hoort gewoon in de tent van Crammerock thuis op dit punt, niet als sub op Werchter. Wij weten het, Rock Werchter weet het..hell, volgens mij weet Royal Blood op dit punt dat zelf ook.

Neemt niet weg dat daar in juli vast weer ruim 50 000 man gaat staan staren, tot ze de begintune van Figure it out herkennen en even wakker schieten.

Op pinkpop 2022 sloot Royal Blood het 2e podium af. Ik vond ze daar nog zo slecht niet bij het vallen van de avond. Kan nog wel een fijn concert worden op Werchter. Tuurlijk kon je ze al veel zien maar denk wel dat het kan werken.
En zie ze liever als sub dan een maneskin 🙃
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Was ook niks beschikbaar van die grootorde natuurlijk. Op donderdag zouden Pixies ook voor PJ spelen.

Altijd gemakkelijk gezegd 😅
Het is niet mijn bedoeling om in discussie met je te gaan, het is mij duidelijk dat jij beter zicht hebt op wat er reilt en zeilt rond het festival. Wel probeer ik nog een een beetje de illusie? te koesteren dat de oprichters van RW, indien zij zich daarvoor hadden hard gemaakt, een grotere naam hadden kunnen boeken dan Royal Blood naast the Strokes, maar mogelijk vanwege het financiële plaatje hebben besloten om het bij RB te laten. Ik dicht de RW bazen toch wel een bepaalde status toe in het wereldje.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
577
428
Tigercub zou denk ik ook wel passen op de Slope, zag dat ze 1 festival doen in de UK half juni.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Het is niet mijn bedoeling om in discussie met je te gaan, het is mij duidelijk dat jij beter zicht hebt op wat er reilt en zeilt rond het festival. Wel probeer ik nog een een beetje de illusie? te koesteren dat de oprichters van RW, indien zij zich daarvoor hadden hard gemaakt, een grotere naam hadden kunnen boeken dan Royal Blood naast the Strokes, maar mogelijk vanwege het financiële plaatje hebben besloten om het bij RB te laten. Ik dicht de RW bazen toch wel een bepaalde status toe in het wereldje.
Denk niet dat het probleem schuilde in het financiële.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Royal Blood hoort gewoon in de tent van Crammerock thuis op dit punt, niet als sub op Werchter. Wij weten het, Rock Werchter weet het..hell, volgens mij weet Royal Blood op dit punt dat zelf ook.

Neemt niet weg dat daar in juli vast weer ruim 50 000 man gaat staan staren, tot ze de begintune van Figure it out herkennen en even wakker schieten.
Maar komende RW staan ze er toch weer als sub. Dus blijkbaar weet niet iedereen het.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj en theblackmadness

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.415
1.916
Maar komende RW staan ze er toch weer als sub. Dus blijkbaar weet niet iedereen het.
De tourende subs zijn ook in bulk op te laden. Niet dus.
Goeie subs en co heads zijn gewoon headliner op kleinere festivals as usual. En als er dan al zo weinig tourt... Welkom RB, Sum41, Khruangbin en Greta dus, jammer maar helaas.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
De tourende subs zijn ook in bulk op te laden. Niet dus.
Goeie subs en co heads zijn gewoon headliner op kleinere festivals as usual. En als er dan al zo weinig tourt... Welkom RB, Sum41, Khruangbin en Greta dus, jammer maar helaas.
Mwah, bij Sum41 gaat het om de afscheidstournee. Ik snap dat ze die niet laten lopen. RB en Greta is wel echt overkill bij gebrek aan beter. Khruangbin op die spot is een gok. Hier denken we allemaal dat ze gaan verzuipen. Ik zou zeggen: laat ze het tegendeel maar laten zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Mwah, bij Sum41 gaat het om de afscheidstournee. Ik snap dat ze die niet laten lopen. RB en Greta is wel echt overkill bij gebrek aan beter. Khruangbin op die spot is een gok. Hier denken we allemaal dat ze gaan verzuipen. Ik zou zeggen: laat ze het tegendeel maar laten zien...
Greta staat qua populariteit wel op de juiste plek imo. Trekt een breed publiek. Dat ze hier niet zo populair zijn, doet daar weinig aan af. Ik hoop dat ze wat geleerd hebben de afgelopen jaren en heb wel zin in hun optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en ChrisV

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Greta staat qua populariteit wel op de juiste plek imo. Trekt een breed publiek. Dat ze hier niet zo populair zijn, doet daar weinig aan af. Ik hoop dat ze wat geleerd hebben de afgelopen jaren en heb wel zin in hun optreden.
Voor een headliner als Metallica zou ik nog zeggen ja, maar als co-head met Lenny niet echt toch? 2 jaar geleden zou Greta nog voor het duo QOTSA - Metallica staan.

Maar misschien onderschat ik hun populariteit en verkoopt die donderdag weldegelijk uit...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Greta staat qua populariteit wel op de juiste plek imo. Trekt een breed publiek. Dat ze hier niet zo populair zijn, doet daar weinig aan af. Ik hoop dat ze wat geleerd hebben de afgelopen jaren en heb wel zin in hun optreden.
Ik kijk er daarom ook echt wel naar uit. Heb ze nog niet eerder gezien.

Gelukkig was ik wijs genoeg om laatst al Hive campingtickets te bestellen. Nu binnenkort toch echt maar de combi's ook. Samen met de LiveisLive zondag wordt dit al met al een prima festivalseizoen.

Wat er nog bij komt is mooi meegenomen. Is het een dikke vetpot>? nee niet bepaald, maar ik zal me toch zeker vermaken.
Archive, Bad Omens, The Beaches, The Breeders, Brutus, dEUS, Dua Lipa, The Gaslight Anthem, Greta van Fleet, High Vis, Jane's Addiction, The Last Dinner Party, Michael Kiwanuka, P.J Harvey, Parcels, Peuk, Stone & Snow Patrol, Heb ik nog NOOIT gezien en daar ga ik me vast vermaken. Sommigen staan al langer op de lijst maar telkens geclasht of een Werchter-editie gemist de laatste 11 jaar

Daarnaast staat er heel wat wat ik al (vaker) heb gezien. met ups en downs. Maar ik ben verkocht!
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken