Rock Werchter 2024

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
IDLES hoger dan Royal Blood? Dat vind ik een straffe uitspraak. Nu, goed, ik zal IDLES wel wat onderschatten wellicht, en Royal Blood is ook niet meer wat ze enkele jaren geleden waren qua populariteit. Het momentum ligt bij IDLES. Maar ze hoger inschatten qua festivalwaarde,... lijkt me toch nog te veraf voor IDLES.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Paddy

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.620
2.114
IDLES hoger dan Royal Blood? Dat vind ik een straffe uitspraak. Nu, goed, ik zal IDLES wel wat onderschatten wellicht, en Royal Blood is ook niet meer wat ze enkele jaren geleden waren qua populariteit. Het momentum ligt bij IDLES. Maar ze hoger inschatten qua festivalwaarde,... lijkt me toch nog te veraf voor IDLES.
Het gros van de mensen die beide acts op een festival heeft gezien, zal het er alleen maar mee eens zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Idles verkoopt een lotto arena uit, dat is Royal Blood alvast niet gelukt. Ik denk gewoon dat Royal Blood wat toegankelijker is qua muziek naar een grote massa a la Werchter dan Idles. Maar in een ideale wereld staat Idles nu sowieso boven Royal Blood.
Nou ja dat dus.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.672
1.204
IDLES gaat echt niet boven Royal Blood staan kom op zeg.

Dat blijft nog altijd een niche band voor een mainstream festival, hoewel ze echt heel groot zijn geworden en een grote fanbase hebben.
Voor een heel deel van de gemiddelde Werchter-bezoeker blijft dat ongestructureerd lawaai met een zanger die niet kan zingen. Ik refereer dan vooral naar mensen die gewoon aan de MAIN hangen heel de dag, die bijvoorbeeld Greta Van Fleet op voorhand niet kennen, maar na hun show zeggen "aah dat was nog eens een echte rockband ze", zo zijn er veel meer mensen dan de meeste hier op het forum denken, heb ik het gevoel.

Royal Blood heeft echt wel wat radiohits op hun palmares staan, heeft zelf een heleboel nummers in radiospotjes. Dat veel mensen gewoon herkennen. Bekoort zowel de "oude rockers" als de jongere generatie. Is gewoon een perfecte mainstream festivalband in dat opzicht.
Anciëntiteit, ervaring, (oude) hits,... doet ook mee met zoiets hoor. Wie het afgelopen jaar een zaal het best uitverkocht is niet de enige factor. Weet je nog dat iedereen hier blindelings van uitging dat Parkway Drive sub ging zijn? Beetje hetzelfde verhaal.

Sidenote: ik vind Idles leuker dan Royal Blood hoor, en ben de overkill van Royal Blood de laatste jaren ook kotsbeu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Het momentum ligt toch bij IDLES, een lotto volkrijgen vs een Lotto alles behalve volkrijgen, is toch een waardemeter.

Btw, ik vergelijk NBT graag ook met London Grammar. Die kregen in 2018 die hoge spot dankzij populariteit en 2 uitverkochte Lotto's. NBT zit ook op dit level momenteel.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
JPEGmafia valt af (Couleur Café).

Staat wél op DTRH en had die hier toch ook wel verwacht. Jammer, zijn show op Core was het hardste wat ik dat jaar gezien heb. Was geweldig geweest in de KlubC of laat op de Slope.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
JPEGmafia valt af (Couleur Café).

Staat wél op DTRH en had die hier toch ook wel verwacht. Jammer, zijn show op Core was het hardste wat ik dat jaar gezien heb. Was geweldig geweest in de KlubC of laat op de Slope.
Moeten ook hun publiekstrekkers hebben natuurlijk.
Werchter zou een betere line up hebben zonder al die andere festivals. Maar zolang alles goed verkoopt en blijft doorgaan kan je daar niet veel tegen inbrengen. Dan kiezen die acts sneller voor dat ander festival waar ze een prominentere spot kunnen innemen.

Anderzijds, noname gaat Werchter worden op dit tempo.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Wat lees ik hier nu weer allemaal. Royal Blood is hun moment totaal kwijt. IDLES is gewoon groter op dit moment, accepteer dat gewoon haha. Dat het een pak alternatiever is (is dat zo?) dan Royal Blood kan ik nog in meekomen.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
JPEGmafia valt af (Couleur Café).

Staat wél op DTRH en had die hier toch ook wel verwacht. Jammer, zijn show op Core was het hardste wat ik dat jaar gezien heb. Was geweldig geweest in de KlubC of laat op de Slope.
Ook Charlotte Adigéry & Bolis Pupul staan op Couleur Café. Jammer, zij verdienen ook eens een échte spot op Werchter en niet alleen maar een extreem last-minute vervangslot.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Wat lees ik hier nu weer allemaal. Royal Blood is hun moment totaal kwijt. IDLES is gewoon groter op dit moment, accepteer dat gewoon haha. Dat het een pak alternatiever is (is dat zo?) dan Royal Blood kan ik nog in meekomen.
Royal Blood lijkt gewoon volledig opgebrand door een festival als RW. Ik las hier meermaals dat het in 2022 qua publieksinteresse al dat keertje te veel is. Hoop alleen dat ze dit trucje niet gaan uithalen bij Idles.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
151
139
IDLES hoger dan Royal Blood? Dat vind ik een straffe uitspraak. Nu, goed, ik zal IDLES wel wat onderschatten wellicht, en Royal Blood is ook niet meer wat ze enkele jaren geleden waren qua populariteit. Het momentum ligt bij IDLES. Maar ze hoger inschatten qua festivalwaarde,... lijkt me toch nog te veraf voor IDLES.
Het zal overall wel ergens bij elkaar in de buurt liggen. Mij maakt het niet uit, ik ga toch naar beide. Zeker naar IDLES, die ik persoonlijk vandaag wat hoger inschat. Meer 'upcoming' terwijl Royal blood misschien - zonder slecht te zijn - wat over zijn hoogtepunt is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Royal Blood lijkt gewoon volledig opgebrand door een festival als RW. Ik las hier meermaals dat het in 2022 qua publieksinteresse al dat keertje te veel is. Hoop alleen dat ze dit trucje niet gaan uithalen bij Idles.
Zal wel quasi laatste keer zijn. Denk ook maar dat ze er staan bij gebrek aan valabele alternatieven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Zal wel quasi laatste keer zijn. Denk ook maar dat ze er staan bij gebrek aan valabele alternatieven.
Ja is achteraf wel gebleken. Toen bleek dat die alweer festivals zouden doen dacht ik echt dat RW eens zou passen. En al helemaal niet dat ze hoger dan ooit zouden staan, terwijl ze hun zalen maar niet vol krijgen en geen deuk in een pakje boter slaan met hun nieuw werk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ja is achteraf wel gebleken. Toen bleek dat die alweer festivals zouden doen dacht ik echt dat RW eens zou passen. En al helemaal niet dat ze hoger dan ooit zouden staan, terwijl ze hun zalen maar niet vol krijgen en geen deuk in een pakje boter slaan met hun nieuw werk.
Ik denk wel dat het de bedoeling was in 2020 dat ze die spot al gingen hebben voor The Strokes.

Hopelijk zijn we er snel vanaf, maar ik vermoed van wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Ik denk wel dat het de bedoeling was in 2020 dat ze die spot al gingen hebben voor The Strokes.
Ging ook maar mager geweest zijn. Denk dat The Strokes toen echt een co-head nodig had, geen gepromoveerde namiddagnaam.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Moest lachen.
Lach maar, los van de voor mij irritante stem van de zanger, wel heel goede muzikanten op dat podium. Allee zo heb ik het toch ervaren in 2019.
Nog een band die er niet bij gebaat zal zijn door telkens zo hoog gebumpt te worden door allerhande omstandigheden.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Royal Blood hoort gewoon in de tent van Crammerock thuis op dit punt, niet als sub op Werchter. Wij weten het, Rock Werchter weet het..hell, volgens mij weet Royal Blood op dit punt dat zelf ook.

Neemt niet weg dat daar in juli vast weer ruim 50 000 man gaat staan staren, tot ze de begintune van Figure it out herkennen en even wakker schieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken