Rock Werchter 2024

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
147
133
Placebo net aangekondigd 7 maart in de AB, vallen die af voor Werchter?
Nee, helemaal niet. Toch niet daardoor. Het gebeurt zeer regelmatig dat bands die in het voorjaar in een Belgische zaal speelden, diezelfde zomer gewoon op een Belgisch festival staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: b_lars

matistuta

Playlistbediener
25 mei 2023
9
10
PD is ook zeker niet mijn favoriet. Net als het merendeel van de 13 in een dozijn metalcore tegenwoordig. Hoop vooral op nog mooie aanvullingen op de andere podia.
Had zelf PWD wat opgegeven na hun laatste passage op Groezrock, omdat het naar mijn aanvoelen te veel gepolijst en idd nogal bombastisch werd. Heb echter mijn mening moeten herzien na die overweldigende headline-show op GMM vorig jaar.

Gaat op Werchter niet kunnen geëvenaard worden wegens ander publiek en in het daglicht dit keer, maar ze staan tegenwoordig alleszins stevig in hun schoenen om die grote stage te vullen. Metalcore is een genre waar heel veel middelmaat de podia vult, maar PWD overstijgt die middelmaat wel ruimschoots imo.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Nee, helemaal niet. Toch niet daardoor. Het gebeurt zeer regelmatig dat bands die in het voorjaar in een Belgische zaal speelden, diezelfde zomer gewoon op een Belgisch festival staan.
Alleen is die AB show al hun 5e Belgische passage op 2 jaar tijd (en met hetzelfde album). Het zou in mijn ogen een zwaktebod zijn om een sub neer te zetten die iedereen bij wijze van spreken recent nog gezien heeft.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.118
944
Alleen is die AB show al hun 5e Belgische passage op 2 jaar tijd (en met hetzelfde album). Het zou in mijn ogen een zwaktebod zijn om een sub neer te zetten die iedereen bij wijze van spreken recent nog gezien heeft.
Ik heb ze toen gezien in de botanique
En hoef ze in deze tour iteratie eerlijk gezegd niet meer zien na zo een kleine zaalshow.
Gaat in grotere venues minder tof zijn als die avond
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Nieuwe namen Pukkelpop die dus definitief afvallen voor RW: Denzel Curry, Jorja Smith, Overmono, Skrillex, Soulwax, the Smile, the Vaccines.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: jarivn en wesvs

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.178
1.644
De affiche van Pukkelpop voelt dit jaar meer 'Rock Werchter' aan, dan Werchter zelf lijkt het. 😅

Wat Placebo betreft. De vijfde of zesde keer op een paar jaar tijd met hetzelfde album zou echt overkill zijn, maar op een line up met namen als Yungblud zou het me niet eens zo hard verbazen. Het blijft een naam die publiek blijft trekken. Zou niet van mijn stoel vallen als ze op 8 maart de laatste acts voor Werchter lossen met Placebo als laatste grote naam.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest en Oh Well

rocktailerr

Campingartiest
22 okt 2023
67
60
Vind vooral The Vaccines jammer. Had nog een mooie naam geweest voor mainstage zondag.

Gelukkig heb ik ze al in de AB gezien dit jaar
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
967
1.005
Ik heb Placebo voor het laatste gezien op Werchter '99, dus zou dit wel een welkome toevoeging aan de affiche vinden.
Maar hoop in de eerste plaats dat ik erbij kan zijn op hun AB-show.
 
  • Leuk
Waarderingen: frank foert

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Alleen Rise Against had ik heel erg graag op Werchter gezien. Maar dat was voor deze PKP drop al nagenoeg onmogelijk, aangezien hun tourschema ze tot sowieso 3 juli in Canada/VS houdt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.171
4.318
De affiche van Pukkelpop voelt dit jaar meer 'Rock Werchter' aan, dan Werchter zelf lijkt het. 😅

Wat Placebo betreft. De vijfde of zesde keer op een paar jaar tijd met hetzelfde album zou echt overkill zijn, maar op een line up met namen als Yungblud zou het me niet eens zo hard verbazen. Het blijft een naam die publiek blijft trekken. Zou niet van mijn stoel vallen als ze op 8 maart de laatste acts voor Werchter lossen met Placebo als laatste grote naam.
Maar dat komt vooral doordat deze namen recent nog op RW hebben gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Placebo altijd welkom voor mij.

Pukkelpop: jammer van The Smile maar te verwachten. Jammer van Soulwax, maar zullen Rock Werchter wel nog aan doen in de toekomst.
Bij hun vorige tour stond Soulwax inderdaad op Werchter het jaar na Pukkelpop. Tegen dan zal hun nieuwe album ook wel uit zijn.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
147
133
Nog enkele Pukkelpop bevestigingen die mogen geschrapt worden voor Werchter (vet):


Donderdag 15 augustus: TBA

Vrijdag 16 augustus: Denzel CurryJorja Smith – Fred again.. – SigmaSoulwax – Stormzy

Zaterdag 17 augustus: Charlotte De Witte – Goldband – RAYE – Sam Smith – SkrillexThe Vaccines

Zondag 18 augustus: Indira PaganottoMEROLOvermonoRise Against – The Offspring – The Smile – Queens of the Stone Age
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
147
133
Vind vooral The Vaccines jammer. Had nog een mooie naam geweest voor mainstage zondag.

Gelukkig heb ik ze al in de AB gezien dit jaar
Zelfde gevoel. Vorige maand in AB gezien, vorig jaar in juli op Cactusfestival (met enthousiast publiek wel degelijk :))
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken