Rock Werchter 2024

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
161
174
Enkel zondag ticket..

ZON:
Must see: Foo Fighters
Leuk: Royal Blood
We zijn er dan toch:
Kga wel wel drinken halen en iets eten
: al de rest 🤷‍♂️

Er gaat veel gegeten worden op zondag.. Kleine twijfel om een vrijdag ticketje bij de nemen om toch 1 goedgevulde dag te hebben.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Et pourquoi ne pas imaginer le groupe de Français présents et actuels ? (Tel que Kyo ou Superbus)

De plus, nous ne sommes pas à l'abri d'une annonce individuelle demain.
C'est ce qu'ils avaient fait l'année dernière en annonce Stormzy 2 jours après une annonce regroupant plusieurs noms
Vermoedelijk toch gewoon omdat die in Vlaanderen minder bekendheid hebben t.o.v. Wallonië/Brussel. Worden ook dingen in het Koninklijk Circus neergezet die niet dusdanig bekend in heel Vlaanderen zijn, maar wel in het francofone gedeelte.

En dat lijkt me heel onwaarschijnlijk, ook omdat er dus volgende week al een pakketje aan zit te komen.
 

vanNelle_Monae

Campingartiest
1 jun 2023
55
33
Ook nog geen kaarten in huis, als ik het zal halen dan is dit mijn must see/graag/optie

DO:
Must see: Parkway Drive - Lenny Kravitz
Graag: Stone - The gaslight Anthem - Black Pumas
Optie: Greta van Fleet

VRIJ
Must see: /
Graag: Simple Plan - Maneskin
Optie: Archive (ken ik nog niet) - Sum 41

ZAT
Must see: Janelle Monae - Dua Lipa
Graag: The last dinner party - Jessie Ware - Avril Lavigne
Optie:

ZON:
Must see: Royal Blood - Foo Fighters
Graag: Froukje - Michael Kiwanuka
Optie: Zara Larsson
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
230
86
Et pourquoi ne pas imaginer le groupe de Français présents et actuels ? (Tel que Kyo ou Superbus)

De plus, nous ne sommes pas à l'abri d'une annonce individuelle demain.
C'est ce qu'ils avaient fait l'année dernière en annonce Stormzy 2 jours après une annonce regroupant plusieurs noms
On peut imaginer la chanteuse Zaho de Sagazan le samedi 6 juillet à Werchter comme elle joue le dimanche 7 juillet déjà à Arras. De groepen Kyo en Superbus lijken me leuke groepen als ik ze live zie spelen op youtube maar Werchter geeft de voorkeur aan internationale groepen aangevuld met lokale Belgische acts die in Vlaanderen heel bekend zijn. Wellicht komen er tien keer meer Vlamingen naar Werchter dan Walen of Fransen en dan is een groep als haunted youth of Bazart veel bekender dan de nauwelijks in Vlaanderen bekende Kyo of Superbus. Bij een festival in Wallonie zie je meestal dat minstens de helft van de acts (ook op de goede plaatsen) Franse of Waalse acts zijn en dat er zo goed als geen nederlandstalige acts zijn.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
689
476
On peut imaginer la chanteuse Zaho de Sagazan le samedi 6 juillet à Werchter comme elle joue le dimanche 7 juillet déjà à Arras. De groepen Kyo en Superbus lijken me leuke groepen als ik ze live zie spelen op youtube maar Werchter geeft de voorkeur aan internationale groepen aangevuld met lokale Belgische acts die in Vlaanderen heel bekend zijn. Wellicht komen er tien keer meer Vlamingen naar Werchter dan Walen of Fransen en dan is een groep als haunted youth of Bazart veel bekender dan de nauwelijks in Vlaanderen bekende Kyo of Superbus. Bij een festival in Wallonie zie je meestal dat minstens de helft van de acts (ook op de goede plaatsen) Franse of Waalse acts zijn en dat er zo goed als geen nederlandstalige acts zijn.
Bijvoorbeeld Puggy dat de AB in een vingerknip kan uitverkopen, Vorst al uitverkocht heeft, maar op Werchter vorige keer in een karig gevulde KluB C stond of in een zéér lege Roma in Antwerpen. Zelfde verhaal bij Ghinzu, Girls In Hawaii... Jammer dat radiozenders en andere media het precies vertikken om Brusselse/Waalse acts groot te krijgen in het volledige land. Uitzonderingen als Angèle, Roméo Elvis, Stromae... daargelaten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.498
2.995
Mijn rijtje zou zijn:

Donderdag
Must see: Greta Van Fleet, Parkway Drive, The Gaslight Anthem
Want to see: Stone, Jane's Addiction, Dropkick Murphy's
Leuk om mee te pakken: Lenny Kravitz, PJ Harvey

Vrijdag
Must see: Maneskin, Snow Patrol, Bad Omens
Want to see: Sum 41, dEUS, Archive
Leuk om mee te pakken: Simple Plan, Tom Morello

Zaterdag
Must see: -
Want to see: -
Leuk om mee te pakken: Avril Lavigne, Nothing But Thieves, The Kooks

Zondag
Must see: Foo Fighters (ouwehoeren volgens mij een stuk minder dan vroeger), Royal Blood
Want to see: Michael Kiwanuka, High Vis
Leuk om mee te pakken: -

Vooral op de donderdag en vrijdag zou ik me wel echt goed kunnen vermaken. De zaterdag is helemaal niks voor mij voorlopig al kan ik daar ook nog wel 3 aardige bands zien.
Deze zaterdag lijkt heel erg op de zaterdag van een paar jaar geleden, waarin er totaal geen alternatief te vinden is voor de popprinsessen.

Misschien dat ik nog wel een dagticket voor de donderdag of vrijdag scoor, maar dat is het dan ook wel. Zal wel afhangen van het tijdschema. Al zit dit zeer waarschijnlijk op vrijdag wel goed voor mij met in elk geval Bad Omens - dEUS en Snow Patrol achter elkaar. Hoef ik me ook niet zo'n zorgen te maken om de kruizen als ik er toch al ben. In principe maar 1x, voor Bad Omens. Met een beetje mazzel speelt Maneskin pas NA Snow Patrol.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Joslittel

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
257
118
wanneer delen ze normaal de timetable? is dat samen met de full line up of is dat wat later? Sorry ik loop een beetje voor de feiten haha
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.770
3.714
Mijn rijtje zou zijn:

Donderdag
Must see: Greta Van Fleet, Parkway Drive, The Gaslight Anthem
Want to see: Stone, Jane's Addiction, Dropkick Murphy's
Leuk om mee te pakken: Lenny Kravitz, PJ Harvey

Vrijdag
Must see: Maneskin, Snow Patrol, Bad Omens
Want to see: Sum 41, dEUS, Archive
Leuk om mee te pakken: Simple Plan, Tom Morello

Zaterdag
Must see: -
Want to see: -
Leuk om mee te pakken: Avril Lavigne, Nothing But Thieves, The Kooks

Zondag
Must see: Foo Fighters (ouwehoeren volgens mij een stuk minder dan vroeger), Royal Blood
Want to see: Michael Kiwanuka, High Vis
Leuk om mee te pakken: -

Vooral op de donderdag en vrijdag zou ik me wel echt goed kunnen vermaken. De zaterdag is helemaal niks voor mij voorlopig al kan ik daar ook nog wel 3 aardige bands zien.
Deze zaterdag lijkt heel erg op de zaterdag van een paar jaar geleden, waarin er totaal geen alternatief te vinden is voor de popprinsessen.

Misschien dat ik nog wel een dagticket voor de donderdag of vrijdag scoor, maar dat is het dan ook wel. Zal wel afhangen van het tijdschema. Al zit dit zeer waarschijnlijk op vrijdag wel goed voor mij met in elk geval Bad Omens - dEUS en Snow Patrol achter elkaar. Hoef ik me ook niet zo'n zorgen te maken om de kruizen als ik er toch al ben. In principe maar 1x, voor Bad Omens. Met een beetje mazzel speelt Maneskin pas NA Snow Patrol.

Er is wel een alternatief voor de popprinsessen, maar die zijn ook niet jouw ding ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 46166

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Bijvoorbeeld Puggy dat de AB in een vingerknip kan uitverkopen, Vorst al uitverkocht heeft, maar op Werchter vorige keer in een karig gevulde KluB C stond of in een zéér lege Roma in Antwerpen. Zelfde verhaal bij Ghinzu, Girls In Hawaii... Jammer dat radiozenders en andere media het precies vertikken om Brusselse/Waalse acts groot te krijgen in het volledige land. Uitzonderingen als Angèle, Roméo Elvis, Stromae... daargelaten.
Ghinzu is een uitzondering. Werden best nog vaak gedraaid op Stubru. En stonden met hun laatste plaat op Werchter (om 20u in Marquee) + Pukkelpop (middag Main Stage). Probleem is dat 15 jaar zonder nieuwe release erg nefast is voor de populariteit...
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
689
476
Ghinzu is een uitzondering. Werden best nog vaak gedraaid op Stubru. En stonden met hun laatste plaat op Werchter (om 20u in Marquee) + Pukkelpop (middag Main Stage). Probleem is dat 15 jaar zonder nieuwe release erg nefast is voor de populariteit...

Touren nu natuurlijk wel met de plaat die toen populair was en gezien half de line-up uit dergelijke nostalgie trips bestaat, zou dat hier zeker passen én kunnen werken, mits wat hype door StuBru. 😉
 

liamlep

Nieuw lid
18 jan 2024
3
2
Vermoedelijk toch gewoon omdat die in Vlaanderen minder bekendheid hebben t.o.v. Wallonië/Brussel. Worden ook dingen in het Koninklijk Circus neergezet die niet dusdanig bekend in heel Vlaanderen zijn, maar wel in het francofone gedeelte.

En dat lijkt me heel onwaarschijnlijk, ook omdat er dus volgende week al een pakketje aan zit te komen.
On peut imaginer la chanteuse Zaho de Sagazan le samedi 6 juillet à Werchter comme elle joue le dimanche 7 juillet déjà à Arras. De groepen Kyo en Superbus lijken me leuke groepen als ik ze live zie spelen op youtube maar Werchter geeft de voorkeur aan internationale groepen aangevuld met lokale Belgische acts die in Vlaanderen heel bekend zijn. Wellicht komen er tien keer meer Vlamingen naar Werchter dan Walen of Fransen en dan is een groep als haunted youth of Bazart veel bekender dan de nauwelijks in Vlaanderen bekende Kyo of Superbus. Bij een festival in Wallonie zie je meestal dat minstens de helft van de acts (ook op de goede plaatsen) Franse of Waalse acts zijn en dat er zo goed als geen nederlandstalige acts zijn.
Je suis d'accord mais une Angèle, une Zaho ou Superbus/Kyo apporterait un peu de diversité au RW24
Et au final ça ne ferait que 3 artistes francophones sur 100, j'aurai préféré ça qu'une Zara Larsson par exemple
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.551
4.461
Donderdag
Must: Lenny Kravitz, The Hives, The Gaslight Anthem, Jane´s Addiction, PJ Harvey, Slowdive
Graag: Stone, Dropkick Murphys, Black Pumas, Parkway Drive (na de show op GMM minder nood aan een show in vol licht met doods publiek), Greta Van Fleet, Meute, The Streets
Niks anders:

Dit gaat een nachtmerrie worden qua clashes.

Vrijdag
Must: Bad Omens, dEUS
Graag: Archive, Sum 41, Simple Plan, Snow Patrol,
Niks anders: Tom Morello, The Beaches, Maneskin, Yungblud

Ik denk dat ik hier goed zal moeten onderhandelen met vriendin (of weglopen als ze het niet ziet) om niet naar Yungblud te moeten en naar Bad Omens, Archive te gaan.

Zaterdag
Must:
Graag: Khruangbin, Benjamin Clementine
Niks anders: Janelle Monae, Nothing But Thieves, The Kooks, Avril Lavigne, The Last Dinner Party, The Blaze, Arlo Parks, Marc Rebillet

Nog geen denderende dag, hopelijk kan de slope hier nog wat verandering in brengen.

Zondag
Must: Foo Fighters, High Vis
Graag: Michael Kiwanuka, Royal Blood, The Breeders, Loyle Carner
Niks anders: Parcels, Jungle, Sampha

Foo´s en High Vis, verder nog niet heel indrukwekkend, maar nog veel namen in het verschiet voor deze dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.770
3.714
Donderdag
Must: Lenny Kravitz, The Hives, The Gaslight Anthem, Jane´s Addiction, PJ Harvey, Slowdive
Graag: Stone, Dropkick Murphys, Black Pumas, Parkway Drive (na de show op GMM minder nood aan een show in vol licht met doods publiek), Greta Van Fleet, Meute, The Streets
Niks anders:

Dit gaat een nachtmerrie worden qua clashes.

Vrijdag
Must: Bad Omens, dEUS
Graag: Archive, Sum 41, Simple Plan, Snow Patrol,
Niks anders: Tom Morello, The Beaches, Maneskin, Yungblud

Ik denk dat ik hier goed zal moeten onderhandelen met vriendin (of weglopen als ze het niet ziet) om niet naar Yungblud te moeten en naar Bad Omens, Archive te gaan.

Zaterdag
Must:
Graag: Khruangbin, Benjamin Clementine
Niks anders: Janelle Monae, Nothing But Thieves, The Kooks, Avril Lavigne, The Last Dinner Party, The Blaze, Arlo Parks, Marc Rebillet

Nog geen denderende dag, hopelijk kan de slope hier nog wat verandering in brengen.

Zondag
Must: Foo Fighters, High Vis
Graag: Michael Kiwanuka, Royal Blood, The Breeders, Loyle Carner
Niks anders: Parcels, Jungle, Sampha

Foo´s en High Vis, verder nog niet heel indrukwekkend, maar nog veel namen in het verschiet voor deze dag.
Ik zou daar wel een week koken voor over hebben
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Haalt uwe portemonnee dan ook maar boven🤣
Nou: early bird eerste weekend 290 dollar en het tweede weekend 465 dollar.
Beide telkens 4 dagen en het tweede weekend the Rolling Stones, Foo Fighters, Neil young.
Voor Amerika redelijke prijzen.
Alleen al die vip en andere arrangementen maken het erg duur.
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
257
118
Vorig jaar duurde het maar een paar dagen voor we nog een sub-headliner kregen na het pakketje namen van januari, kunnen we dat nu weer verwachten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken