Rock Werchter 2024

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Samenloop omstandigheden?

Er worden de voorbije jaren wel meer ongelukkige en onlogische keuzes bij de programmatie van Rock Werchter weggezet als een 'samenloop van omstandigheden'.

Fair enough, de festivalwereld is een volatiele en onvoorspelbare, maar dat maakt het idee van een Khruangbin als miscast op een veel te hoge mainspot of Greta van Fleet weer als sub niet minder zuur. Voorlopig blijft het echter nog steeds bij een idee..er kunnen heus nog wat surprises uit de bus komen.

Puur gevoelsmatig moeten er echt nog grote acts na Greta, Sum 41, Khruangbin en Royal Blood komen. Moeilijk jaar of niet, je verwacht niet minder van één van de meest toonaangevende majors in het jaar waar ze voor het eerst de ticketprijs een stuk boven de 300 drijven.

Kom dus maar op met Justice, Kings of Leon, Placebo, Sam Smith, Fall out boy, Angéle of eender wat van die grootorde.
 
Laatst bewerkt:

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
498
566
Khruangbin in de avond op main, tussen Avril en Dua?. Hoe hard kun je nu al voorspellen dat een act volledig gaat dood vallen?

Dit lijkt de lompste miscast van een gevoelsmatige barn act naar main sinds Nutini te gaan worden en die had nog een Iron Cross mee. 70 procent van die weide kan Khruangbin niet eens uitspreken in juli, laat staan dat ze er ook muziek van kennen. Wachtmuziek voor de rij aan het frietkot gaat het worden.
Khruangbin stond in 2019 als derde in de Klub C. Naast Texas Sun hebben die voor mijn gevoel niks benoemenswaardigs uitgebracht dat bekend is bij het grote publiek. Toch vrij onwaarschijnlijk dat die echt sub zijn. Dan zou die spot voor NBT, ondanks dat die elk jaar wel ergens staan, naar mijn mening toch vele malen meer terecht zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.179
Inderdaad, Nothing but Thieves mag dan een sympathieke band zijn, maar hun manager zou er toch meer mogen uithalen zeg haha, bijna niet te geloven met welke spots zij blijkbaar nog akkoord gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Zijn dat écht de namen die deze affiche echt goed zouden maken? Oof.

Nee, maar op die spot en in die grootorde toch een betere invulling dan gewoon Greta, Krhuangbin of Royal Blood als sub laten. Ik zie echt weinig andere namen die op die sub spot op main beter zouden werken.

De namen die de affiche echt goed zouden maken zijn eerder een Genesis Owusu, Kali Uches, Janelle Monáe, Garbage in de vooravond voor de broodnodige nostalgie (wink wink).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Er worden de voorbije jaren wel meer ongelukkige en onlogische keuzes bij de programmatie van Rock Werchter weggezet als een 'samenloop van omstandigheden'.

Fair enough, de festivalwereld is een volatiele en onvoorspelbare, maar dat maakt het idee van een Khruangbin als miscast op een veel te hoge mainspot of Greta van Fleet weer als sub niet minder zuur. Voorlopig blijft het echter nog steeds bij een idee..er kunnen heus nog wat surprises uit de bus komen.

Puur gevoelsmatig moeten er echt nog grote acts na Greta, Sum 41, Khruangbin en Royal Blood komen. Moeilijk jaar of niet, je verwacht niet minder van één van de meest toonaangevende majors in het jaar waar ze voor het eerst de ticketprijs een stuk boven de 300 drijven.

Kom dus maar op met Justice, Kings of Leon, Placebo, Sam Smith, Fall out boy, Angéle of eender wat van die grootorde.
De bands die je geeft maken het nu niet echt veel beter.
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
76
75
Ik hoor echt heel graag realistische alternatieven. 🙂 Welke acts zouden nog mogelijk zijn op die spot net onder de headliner en de affiche dat extra beetje peper geven?
Een SZA onder Lenny? DJ als afsluiter na maneskin en Kali Uchis tegelijk de Barn laten afsluiten? Angèle of waarom niet nog eens F&TM als verrassing onder Dua & nog een Kings of Leon achtige band voor Foo Fighters?

Tickets zijn al binnen maar zulke toevoegingen zouden me toch wel nog meer doen uitkijken (SZA niet zo realistisch I know)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss en mattman

frank foert

Playlistbediener
13 jan 2024
10
17
Is Noel Gallagher geen optie? Had een nieuw album vorig jaar en na elke vorige album release stond hij op Werchter. Datum is nog vrij
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: musicislife

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Als we toch aan het name droppen zijn, en de Schuer moest meelezen. Wat namen van bottlerock Napa, waar Qotsa staat o.a. ook Kali Uchis, cold war kids, st. Vincent, holly humberstone, Norah Jones. Ook niet de absolute toppers, maar wie weet
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Ik hoor echt heel graag realistische alternatieven. 🙂 Welke acts zouden nog mogelijk zijn op die spot net onder de headliner en de affiche dat extra beetje peper geven?
Volbeat, Ghost, Clouseau, Olivia Rodrigo, Slash, Joe Bonamassa (in de barn), Limp Bizkit, George Ezra, Alice Cooper, Triggerfinger, Bazart, Sia?
 
  • Thinking
Waarderingen: nathanvdk

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
140
124
Realistische acts (al is t soms een kleine kans) die de affiche zouden verrijken:

Garbage, The Vaccines, Wet Leg, Qotsa, Paul Kalbrenner, Therapy?, IDLES, Kids with buns, Whispering sons, Benjamin Clementine, LCD soundsystem, Deftones, Pulp, Soulwax, Angèle, Disclosure, Justice, Pip Blom, Oproer.

Zet deze verspreid over de 4 dagen op de verschillende podia, samen met wat er al staat (want dat vind ik ook al zeer degelijk), en ik amuseer me 4 dagen rot. Het is mogelijk. En niet eens zó moeilijk.
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Realistische acts (al is t soms een kleine kans) die de affiche zouden verrijken:

Garbage, The Vaccines, Wet Leg, Qotsa, Paul Kalbrenner, Therapy?, IDLES, Kids with buns, Whispering sons, Benjamin Clementine, LCD soundsystem, Deftones, Pulp, Soulwax, Angèle, Disclosure, Justice, Pip Blom, Oproer.

Zet deze verspreid over de 4 dagen op de verschillende podia, samen met wat er al staat (want dat vind ik ook al zeer degelijk), en ik amuseer me 4 dagen rot. Het is mogelijk. En niet eens zó moeilijk.
Qotsa moet als headlinervind ik na hun show vorig jaar
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Volbeat, Ghost, Clouseau, Olivia Rodrigo, Slash, Joe Bonamassa (in de barn), Limp Bizkit, George Ezra, Alice Cooper, Triggerfinger, Bazart, Sia?
Volbeat, Slash en Ghost touren niet
Alice Cooper staat op Graspop, en Limp Bizkit waarschijnlijk ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken