Rock Werchter 2024

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
153
178
Khruangbin had ik tot de aankondiging hier echt nog nooit van gehoord, misschien leef ik onder een steen maar vergeleken met de sub headliners eerdere jaren lijkt dat toch wel een hele magere.

Snow Patrol als Barn afsluiter is wellicht ook wat gek, al zijn ze wel met een nieuw album bezig dacht ik? Hoe dan ook ben ik er zelf niet rauwig om als ze (deels) tegelijk staan met Maneskin, dan heb ik een mooi alternatief voor laatstgenoemde. Dan alleen hopen dat er geen overlap zit met Sum 41.

Oke tijd voor nieuwe namen...
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleCa en NoLifeIzze

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Oeh... Is dit dan het moment dat ik tot op zeker hoogte m'n gelijk mag halen of moet ik nog even wachten?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Khruangbin de James Blake van 2024?
Je bedoelt dat ze een package deal zijn met Dua Lipa ?
Zou kunnen. Ofwel heeft hun management Rock Werchter ervan weten te overtuigen dat ze een knaller van een hit in hun koker hebben zitten die tussen nu en de zomer uitkomt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Khruangbin de James Blake van 2024?
Als alle vier de ‘tweede grootste’ namen op de main zo blijven, dan hebben we 4 ‘James Blakes’ dit jaar (namen die eerder grootte Vorst zijn) met Greta, Sum41, Khruangbin en Royal Blood… Over elk van deze valt er iets te zeggen, maar elke dag zo’n zwakke tweede laatste naam?

Soit, hopelijk nog wat mooie losse coheads in de volgende aankondigingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Je bedoelt dat ze een package deal zijn met Dua Lipa ?
Zou kunnen. Ofwel heeft hun management Rock Werchter ervan weten te overtuigen dat ze een knaller van een hit in hun koker hebben zitten die tussen nu en de zomer uitkomt.
Band die op heel vreemde spot staat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.619
11.306
Welk gelijk was dat ook alweer? Hoe dan ook: het lijkt me een beetje vroeg om conclusies te trekken.
Die van Snow Patrol op een hoge positie.

Tuurlijk is het vroeg om conclusies te trekken, maar dat gebeurt hier logischerwijs altijd, toch?
Als alle vier de ‘tweede grootste’ namen op de main zo blijven, dan hebben we 4 ‘James Blakes’ dit jaar (namen die eerder grootte Vorst zijn) met Greta, Sum41, Khruangbin en Royal Blood… Over elk van deze valt er iets te zeggen, maar elke dag zo’n zwakke tweede laatste naam?

Soit, hopelijk nog wat mooie losse coheads in de volgende aankondigingen.
Tweede grootste? Dus jij denkt dat er overal nog iets tussenkomt tussen deze namen en de headliner?
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Die van Snow Patrol op een hoge positie.

Tuurlijk is het vroeg om conclusies te trekken, maar dat gebeurt hier logischerwijs altijd, toch?
Hoge positie gaat Snow Patrol inderdaad krijgen (laatste of voorlaatste op Barn). Die conclusie durf ik ook wel te trekken.
En ja, speculeren is de levensader van dit forum.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Op zich vind ik het geen probleem als de subs minder groot zijn dan gewend. Ik vraag me alleen af of het voldoende dagtickets zal schuiven.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
149
135
En als we dan toch bezig zijn
Donderdag:
Main: X - Jane´s Addiction - The Hives - Dropkick Murphys - Greta Van Fleet - x (hopelijk) - Lenny Kravitz
Barn
Black Pumas? - PJ Harvey
Vrijdag:
Main: The Beaches - Simple Plan - (Tom Morello wss) - Yungblud - Sum41 - x (hopelijk) - Maneskin
Barn: Bad Omens - dEUS - Snow Patrol
Zondag:
main: The Breeders (hoe hoog moeilijk in te schatten persoonlijk) - Royal Blood - x (hopelijk) - Foo Fighters
Barn: lauren spencer smith (opener denk ik) - Kiwanuka - Jungle
Stille hoop dat de X vóór Maneskin alsnog Qotsa wordt...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Idd rekenen op eind januari/begin februari. Ze losten nog nooit namen zo vroeg op t jaar.
2x geweten denk. In 2016 pakketje met oa Pj Harvey en 2011 ook, met Elbow en Arctic Monkeys volgens mij.
In 2018 kwam het rond de 17de.

edit:
- de 15de: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2016/01/15/pj_harvey_en_richardhawleyopafficherockwerchter-1-2547100/
- in 2011 toch later dan ik in men hoofd had: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2011/01/19/arctic_monkeys_enportisheadopwerchter-1-944549/
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
149
135

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Tweede grootste? Dus jij denkt dat er overal nog iets tussenkomt tussen deze namen en de headliner?
Nuja, realistisch gezien: geen enkel van die namen zou op eender welke andere RW editie de op-een-na grootste naam zijn. Het is dat dit jaar zo’n zwak jaar is…

Greta stond de vorige keer voor de combo Metallica/QOTSA en nu zouden die samen met iets als Lenny een donderdag moeten dragen? Ook Royal Blood, Khruangbin en Sum41 zijn niet bepaald zwaargewichten maar eerder van Vorst grootte at best.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Perceptie is ook alles he. Stel dat je toch een LCD Soundsystem hebt, en die spelen voorlaatste op bvb donderdag. Gaan er toch veel voor juichen, maar ik twijfel sterk of die Vorst vol krijgen. Een Sum 41 doet dat wel.
Ja dat is ook vooral een Barn vs Main verhaal. En het helpt niet dat Sum41 nog maar zeer recent al eens op RW stond en praktisch als dagopener.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken